לפני שנתיים, יצא מוזיאון Rijksmuseum באמסטרדם באקט פרסומי, אשר זיכה את המבקר ה-10 מיליון במוזיאון, לבלות לילה יחד עם "שומרי הלילה" של רמברנדט. עתה מכריז המוזיאון הלאומי בלונדון, על מבצע דומה, המציע לזכות בבילוי לילי הכולל לינה בתוך הגלריה הלאומית של לונדון, החוגגת 200 שנה.
חובב אמנות בר מזל אחד, יזכה לישון במיטה רחבת ידיים, בעלת מצעי משי רכים, הממוקמת בין יצירות המופת הרבות במוזיאון. התחרות פתוחה עד ה-28 באפריל והזכיה תמומש ב-9 במאי, לילה לפני פתיחת אגף סיינסברי מחדש לציבור. הערב יתחיל בארוחת ערב זוגית ב-Locatelli, המסעדה החדשה של המוזיאון. לאחר מכן, הזוכה ייהנה מסיור פרטי ב-"CC Land: The Wonder of Art" בהנחיית כריסטין רידינג, מנהלת האוספים והמחקר של הגלריה הלאומית. עם רדת הלילה, הזוכה יתכרבל במיטה המוצבת במוזיאון. כשהזוכה יתעורר למחרת בבוקר, הוא ייהנה מארוחת בוקר ומכמה רגעים אינטימיים ומהורהרים בין יצירות האמנות (לרשותו יותר מ-1,000 יצירות אמנות שנוצרו על ידי כ-400 אמנים), לפני שהמוזיאון ייפתח בשעה 10:00.
לפני שנתיים חגג את פתיחתו המחודשת, מוזיאון Rijksmuseum באמסטרדם ועמד לקבל בשעריו את המבקר ה-10 מיליון. משרד הפרסום שלו XSAGA, מצא דרך בולטת וייחודית לחגוג את ציון הדרך מרומם הרוח הזה, שממחיש שהמוזיאון הוא מקום אידיאלי שבו כל מבקר יכול למצוא משהו מרגש ורגע של נחת, בכל רגע של היום. כך, המבקר ה-10 מיליון הוזמן לישון לצד הציור המפורסם בעולם “משמר הלילה The Night Watch”, ולחוות איתו את משמר הלילה.
המבצע תוכנן בקפדנות וצוות המוזיאון היה בהיכון ואז, בשְׁעַת השִׁי”ן, נכנס המבקר התמים למוזיאון ולמעלה ממאה עובדים עמדו בתור, כדי לקבל ברוב כבוד את פני המבקר ה-10 מיליון המופתע.
המבקר, אשר התברר כבעל רוח ספורטיבית ואהבה רבה לאמנות, נהנה מלינה מפנקת, ארוחה חגיגית ובקבוק יין, הכל לצד הציור הנודע.
שמונה מצלמות נסתרות עקבו אחריו במהלך שהותו המיוחדת ותעדו את הלינה האמנותית, לסרטון ששודר בטלוויזיה, באינטרנט ובמדיה החברתית. הנושא זכה ל-36 מאמרים, מהניו יורק טיימס ועד להפינגטון פוסט, האובזרבר ו-Le Parisien ותוך 7 ימים הגיע ל-31.007.482 עוקבים ברשת החברתית. רעיון פשוט וחסכוני מאוד, שיצר מומנטום רלוונטי למותג – אכן, מוזיאון Rijksmuseum הוא מקום מפתיע לבקר בו.
.