האמן Joe Webb, הוא אחד מהיוצרים המשפיעים ביותר באמנות הקולאז', הידוע בקומפוזיציות המהדהדות ברמה הרגשית. באחת הסדרות שלו, הוא יוצר מפגש מקומם בין העולם השבע לעולם הרעב, בין עולם השפע לעולם השורד, בין אלה שמתחבטים באיזה יין לללוות את הארוחה, לבין אלה שאין להם מי שתייה, אלה שעסוקים בעיצוב הבית, לבין חסרי הבית. עבודתו המשובבת אך מטרידה של האמן, מקלפת את ציפוי הפורניר מעל הציוויליזציה.

 

תמונה אחת שלו, מציגה את כלב הבלונים הוורוד של ג’ף קונס, על רקע בתים שפוצצו. “הקטע הזה הוא בעיקר הערה על אי השוויון האדיר וחוסר האיזון בעולם כיום”, הוא מסביר “יש לך פסל נוצץ שמישהו שילם עבורו 58 מיליון דולר, ברחוב שהופצץ. זו דרך להציג מראה על הטירוף של העולם בו אנו חיים. הקפיטליזם מרוויח בעיקר ממלחמות וממכירות נשק. מי יכול להרשות לעצמו 58 מיליון דולר על פסל? להרוויח המון כסף אפשר להשיג רק ממסחר לא אתי וסחיטה של ​​אחרים. זה לא יכול להיות כסף ‘נקי’”.
ווב, שנולד וחי בבריטניה, הינו בעל השכלה אמנותית, שעשה הסבה לאינטרנט כבד הקנבס שלו “יש לי תואר ראשון באמנות יפה שעשיתי לפני יותר מ-15 שנה. אף פעם לא באמת האמנתי שאוכל להתפרנס מאמנות, אז הלכתי לעיצוב גרפי. רוב האמנות היפה היא מעורפלת ויכולה להיות קשה לפענוח, אם אין לך רקע עם ידע. רציתי שהעבודה שלי תהיה מיידית יותר ותשלח מסר ברור ומעורר מחשבה, לאנשים שיש להם עניין במה שקורה כיום בעולם. עולם האמנות נוטה להסתכל מלמעלה על יצירות אמנות עם מסרים חברתיים או פוליטיים. קל להחליק לקלישאות, אז זה צריך להיעשות בזהירות”.
על המדיה שהוא בוחר להציג בה הוא אומר “הטכנולוגיות המודרניות, אייפון, מחשבים, טאבלטים, הם שולטים כעת בחיינו. כולנו התמכרנו לבדיקת הטלפונים שלנו כל חמש דקות. קראתי שמעל 200,000 תמונות מועלות לאינטרנט כל 60 שניות. התמונות שאנחנו מופגזים בהן מדי יום שופעות מניפולציות. אני מניח שבגלל זה יש שוב עניין בקולאז’, מכיוון שזו דרך לערבב מחדש את התמונות המוכרות האלה למשהו אחר”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
קבר יוצא דופן בצ’כיה, מצהיר כי המוות הוא לא הסוף
תרבות
קבר יוצא דופן בצ’כיה, מצהיר כי המוות הוא לא הסוף
  הקבר יוצא הדופן הזה, מסמן את מקום מנוחתו של ראפר צ’כי צעיר ובעברו
מסעדת ילדים בלונדון, בהשראת הסרט על מפעל השוקולד
תרבות
מסעדת ילדים בלונדון, בהשראת הסרט על מפעל השוקולד
  “רצינו ליצור עולם קסום”, אומרים המעצבים Mizzi Studio “של יערות וגנים, שבהם בני
האמן שמילא את חצרו בפסלים של שכניו בכפר בפולין
תרבות
האמן שמילא את חצרו בפסלים של שכניו בכפר בפולין
הפסלים שלו מתעדים את חיי היומיום שלהם, חלקם יושבים ליד הבית שלהם, אחרים משוטטים

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*