לאמנית הזכוכית פאני פינקלמן, הייתה קריירה ארוכה כאדריכלית ומתכננת ערים, עד לפני קצת יותר מעשור, כשגילתה את נפלאות היצירה עם זכוכית ואז היא יצאה לקריירה חדשה. היתוך זכוכית, היא אחת מכמה טכניקות אמנותיות, המבצעות מניפולציות על זכוכית במצבה הקר ולאחר מכן מתיכות אותה בטמפרטורות גבוהות בתנור מיוחד הנקרא כבשן. טכניקה זו מאפשרת ליצור יצירות דקורטיביות, פונקציונליות או פיסוליות, על ידי שילוב של שכבות, טקסטורות וצבעים שונים של זכוכית, המומסים ומיוצקים כדי להוליד עיצובים חדשים וייחודיים.

אהבה לא מושלמת. קערה גדולה המבטאת את ההערכה המושלמת ליופיו של חוסר השלמות, כשהיא מעוצבת מתוך סבלנות, התמדה ואהבה אמיתית למסע עצמו.

 

פינלקמן נהנית לעצב ולחקור את החומר, על ידי מיזוג טכניקות וחומרים שונים, ליצירת אפקטים מרתקים ביצירות שלה. מכאן שכל פרויקט הוא מסע מרתק מלא בגילויים ויצירתיות. בין אם פאני יוצרת אמנות למכירה, עובדת על יצירות מיוחדות בהזמנה אישית או מנחה סדנאות בסטודיו שלה ובאינטרנט, המשימה והתשוקה שלה הן לחלוק את קסם הזכוכית עם אחרים ולהפיץ את חדוות אמנותה.
פינקלמן השכילה לשלב בין יכולותיה המקצועיות כאדריכלית לבין האמנות שלה וליצור יתרון ייחודי לה. יתרון זה מאפשר לה ליצור עבור לקוחותיה, אמנות זכוכית בהתאמה לחללי הפנים שלהם. כך היא הופכת לשותפה אמנותית בפרויקטים של עיצוב פנים וחוץ, מסחרי או פרטי.

 

כנפיים. דימוי לכנפי ציפור יפהפייה, שרק מתחילה את מעופה לעבר האינסופי.

 

יצירות הזכוכית שלה הוצגו בתערוכות בפריז, בואנוס איירס, ירושלים ותל אביב ולאחרונה גם בארט בזל וב-AQUA ארט מיאמי הנודע. בקרוב תשתתף גם בתערוכה בניו יורק ובארט-בזל בבזל שוויץ.
לאחר קריירה כאדריכלית ומתכננת ערים, בה ביצעה פאני פינקלמן תכנונים אדריכליים קפדניים ומחושבים, היא נכבשה דווקא באמנות הזכוכית, אמנות אקספרסיבית יותר: “זכוכית היא חומר יוצא דופן: למרות שהיא עשויה ממשהו פשוט כמו חול (סיליקה), הרבגוניות שלה מציעה אינסוף אפשרויות לביטוי אמנותי. זכוכית יכולה להיות שקופה, בעלת חיוניות רבה וליצור השתקפויות ומשחקי אור וצבע מגוונים. חקר ושיפור התכונות הייחודיות הללו כבשו אותי מאז ומתמיד” היא מספרת.

 

אניגמה. פסל המסמל את החיבור בין מסעה האמנית כקרמיקאית בעבר, לבין התשוקה הנוכחית שלה לזכוכית. החלק התחתון, שהמתין בסבלנות, מצא את מקומו כמרכיב חשוב ביצירה גדולה ומשמעותית זו.

 

אלא שהיא מצאה דווקא יתרון גדול בניסיונה כאדריכלית וכמי שביצעה פרויקטים של עיצוב פנים, היא ידעה ליצור במיוחד יצירות מותאמות אישית, לחללים השונים.
לאמנות הזכוכית בעיצוב פנים עכשווי, שמור מאז ועד היום, תפקיד חשוב בזכות היופי הנצחי והרבגוניות שלה. היא ממלאת תפקיד מרכזי בשידרוג חללים, הוספת נופך של תחכום והפיכת חדרים רגילים, ליצירות אמנות יוצאות דופן, שגם כיף לחיות בהם. שילוב אמנות הזכוכית – כגון פסלי זכוכית אלגנטיים לצד אלמנטים פונקציונליים מזכוכית, הפך לסימן היכר של עיצוב פנים מודרני.
פינקלמן מסבירה: “אחת התכונות הבולטות ביותר של אמנות הזכוכית, היא היכולת שלה לשחק עם האור וליצור אשליה של מרחב. אלמנטים מזכוכית, כמו חלונות, מחיצות זכוכית ומשטחי זכוכית, מאפשרים לאור טבעי להציף את תוך החדר, מה שגורם לו להרגיש פתוח ואוורירי יותר. בנוסף השימוש בזכוכית צבעונית ובעלת מרקם מכניס הדגשים ועומק לעיצוב החדר”.

 

ורידים. כלי מחורר זה נוצר כולו מאבקות זכוכית שהתמזגו בכבשן, נמסו וזרמו זו אל זו בהרמוניה מושלמת, כמו ורידים פתוחים, המשתלבים זה בזה ביצירה רבת-עוצמה.

 

השילוב הייחודי לה, של אדריכלות ואמנות, העניק לה יתרונות גדולים בהתאמת האמנות לחלל הפנים ומשך אליה לקוחות רבים – לעיצוב חללים מסחריים או פרטיים. “יצירות הזכוכית – פסלים, נברשות ויצירות קיר מזכוכית – משמשות כמוקדים מושכי עין, מוסיפות תחושה של יוקרה ויחוד חזותי לחללים. השקיפות והברק של הזכוכית הופכים את היצירות מגוונות מספיק כדי להתאים לסגנונות עיצוב שונים.” אומרת פינלקמן.
היתרון המקצועי הזה של פינקלמן, אפשר לה גם לעבוד עם מעצבי פנים או לקוחות וליצור עבור החלל שלהם, עבודת אמנות בהתאמה אישית המיוחדת לאדריכל וללקוח והחלל שלו.

 

פריחת המדבר. פסל מיניאטורי שנוצר בתהליך קפדני ורב-שלבי שפיתחה האמנית. התהליך מתחיל ביצירת יריעת זכוכית, המורכבת אך ורק מאבקות זכוכית ואשר עוברת תהליך התמצקות בשריפות חוזרות בכבשן.

 

השקיפות של הזכוכית מאפשרת לה גם לקיים דיאלוג, לא רק עם חלל הפנים, אלא גם עם הסביבה. “אמנות זכוכית יכולה להכניס את החוץ פנימה על ידי יצירת חיבור עם הטבע. קירות זכוכית או חלונות מתקרה לרצפה מספקים נוף ללא הפרעה של הסביבה שמסביב ומטשטשים את הגבול בין חללים פנימיים וחיצוניים”.
כאדריכלית, פינלקמן מודעת היטב גם לצרכים הפרקטיים של מרחב המחייה והיא אומרת “אמנות זכוכית לא נועדה רק לאסתטיקה, אלא גם לשרת מטרות פונקציונליות. משטחי זכוכית, מדפים וחיפויי קיר לאמבטיות ומטבחים, בעלי מראה עכשווי, עמידים, קלים לניקוי ותכליתיים. הזכוכית משתלבת בצורה יפה עם מגוון חומרים אחרים הנפוצים בעיצוב עכשווי ומשלימה חומרים כמו פלדה, עץ ובטון, ויוצרת קומפוזיציה מאוזנת והרמונית”.

 

הבנה. יצירת אמנות שעוצבה מתוך מחשבה מעמיקה, במטרה לשקף את המורכבות העמוקה של ההבנה האנושית. שכבות הזכוכית סודרו בקפידה, ליצירת הרמוניה מושלמת.

 

פינקלמן ממזגת טכניקות וחומרים שונים ליצירת אפקטים שובי לב ביצירות שלה וכל פרויקט הוא מסע מרתק מלא בגילויים ויצירתיות. כל עבודה שלה, מעניקה ללקוח משהו ייחודי באמת, מלא בסיפור וברוח שמאחוריו. עבודותיה משתלבות בחללי פנים של בתי מלון, משרדים, חנויות ולובאים של בתי מגורים אנינים המבקשים איכות וניחוח של יוקרה.
גישתה זו של פינקלמן, אפשרה לה להעניק חיים ליצירותיה הייחודיות, הבולטות במקוריות וביופי שלהן, שהפכו לסימן ההיכר שלה כאמנית.

לאתר של אמנית הזכוכית פאני פינקלמן
facebook
Instegram
טל. 7152 776 54 972+ Tel

 

זריחה. האיזון ההרמוני בין העוצמה הנועזת של הברזל, לבין העדינות האלגנטית של הזכוכית, מבטא את החיוניות והיופי של הטבע והופך את העבודה הזאת, למוקד חי ומרהיב בכל חלל שבו היא נמצאת.

 

פרח מזכוכית. פרט מעיצוב גדול לקיר, שהוזמן במיוחד עבור לובי הכניסה של בניין מגורים.

 

גלגל אהבה. יצירת אמנות זו קלילה, ערמומית ותוססת, המוסיפה משחק דינמי של אור וגווני צל משתנים.

 

קומפוזיציה עם מראות. עבודה שנוצרה משילוב שאריות מראה, זכוכית מותכת ויוטה.

 

תמונת קיר. קומפוזיציית קיר מרשימה, שנוצרה במיוחד עבור חלל הכניסה של גלריה חדשה בתל אביב, עם פתיחתה.

 

שידרוג רהיטים. רהיטים ישנים, בעלי ערך סנטימנטלי או כספי, ניתנים לשדרוג בסגנון מודרני ואלגנטי.

 

פנל דקורטיבי למטבח. פאנלי הזכוכית מוסיפים הן לעיצוב האלגנטי והן לנוחות התחזוקה.

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
מתחם נופש חדש בתאילנד, פתוח לטבע ולנוף
עיצוב פנים ישראלי
מתחם נופש חדש בתאילנד, פתוח לטבע ולנוף
             
בית קפה בצורת פרח, בבנקוק
עיצוב פנים ישראלי
בית קפה בצורת פרח, בבנקוק
                           
מלון בוטיק במרקש, עשוי מלאכת יד מסורתית לצד מודרנית
עיצוב פנים ישראלי
מלון בוטיק במרקש, עשוי מלאכת יד מסורתית לצד מודרנית
  רוזמרי שוכנת בריאד משוחזר, שתוכנן במקור על ידי Quentin Wilbaux, ארכיטקט השימור המהולל

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*