בדרום הודו, באזור טמיל נאדו, תימצאו את העיירה הקטנה Tiruvannamalai, המונה 144,000 תושבים עם טעם מוזר בארכיטקטורה. הבתים שלהם צבועים בחוסר התאמה ביזארי, של צבעים בהירים עם חזיתות חיצוניות מעוטרות בצורות א-סימטריות.

כאשר הצלם הצרפתי וינסנט לרוקס ביקר בתירובאנמאלאי, הוא מצא דמיון מדהים בין הארכיטקטורה של העיירה, לבין תנועת האמנות האיטלקית הוותיקה ממפיס, שהקים האדריכל האיטלקי אטורה סוטסאס, בשנת 1980, בתגובה למינימליזם הדל והמשעמם והדבקות בפונקציונליזם.
העיירה בעלת השם הארוך, בנוייה סביב מקדש Annamalaiyar, ציון הדרך הבולט ביותר בעיירה ומרכז עלייה לרגל מרכזי בטמיל נאדו. לעיירה היסטוריה ארוכה המתחילה במאה התשיעית, אף שהבתים העומדים כאן כיום, נבנו ממש לא מזמן, לצד בתים ותיקים יותר משנות הארבעים.
צבעוניות הבתים האלה היא מעשי ידיה של המשפחה שגרה בהם. הם אחראים לעיצוב, לצורה ולצבעים.
האדריכל והמעצב האיטלקי אטורה סוטסאס, ערך כידוע טיולים רבים בדרום הודו, במהלך שנות השישים והשבעים ולרוקס מאמין שסוטסאס שאב השראה מתכנון הבתים הנועזים הללו. נראה גם שחלק מכתבי סוטסאס מעידים על תיאוריה זו. בשנת 1988 הוא כתב עליהם במהדורה הראשונה של “טרצו”, המגזין שהקים וגם פרסם תמונות שלהם.
כדאי להוסיף ולציין, שלמרות שחיצוניותם של הבתים בטורינאמוואלאי נועזת ומתגרה אסתטית, הפנים בבתים, הם מסורתיים ופונקציונליים לחלוטין.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
וילה עכשוית עם מסורת, במיקונוס, שעיצב טום דיקסון
אדריכלות
וילה עכשוית עם מסורת, במיקונוס, שעיצב טום דיקסון
  וילה זו בשטח של 850 מ”ר, בולטת בשילוב שלה בנוף המחוספס. העיצוב חובק
בית עם שקיפות ופתיחות לנוף, בהודו
אדריכלות
בית עם שקיפות ופתיחות לנוף, בהודו
  הבית לא נחשף בבת אחת, אלא החללים נפרשים אט אט למבקר, במסע חוויתי
הככר העירונית שמשלבת מורשת עבר ועיצוב עכשווי
אדריכלות
הככר העירונית שמשלבת מורשת עבר ועיצוב עכשווי
  המרחבים הירוקים בעלי צורה אורגנית, שבילים מעוקלים, רמות ישיבה מדורגות וטכנולוגיה עדכנית  לשיפור

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*