הצורה והתוכן - תכנון מבני חינוך וציבור בישראל - אדריכל גדעון פובזנר

עמוד ראשי I
תוכן עניינים 4
הצורה והתוכן תכנון מבני חינוך וציבור בישראל - מבוא 8
01 המאבק בניכור | מערך של בתי כיתות 14
בתי־ספר ככפר 16
בתי־ספר יסודיים חד/ דו־קומתיים 26
בתי־ספר תיכוניים חד/ דו־קומתיים 30
בתי־ספר יסודיים דו־קומתיים 36
בתי־ספר תיכוניים דו־קומתיים 40
בתי־ספר תיכוניים תלת־קומתיים 44
02 המאבק בניכור | הקשר לחצר 48
בתי־ספר ביתנים חד־קומתיים 50
קשר ישיר לכיתות 56
בתי־ספר יסודיים חד/ דו־קומתיים 58
בתי־ספר תיכוניים חד/ דו־קומתיים 68
בתי־ספר תיכוניים דו־קומתיים 72
בבתי־ספר תלת־קומתיים במגרש שטוח 74
ניצול הטופוגרפיה בבתי־ספר דו־קומתיים 76
ניצול הטופוגרפיה בבתי־ספר דו/ תלת־קומתיים 78
ניצול הטופוגרפיה בבתי־ספר תלת־קומתיים 80
חצרות פנימיות 98
יצירת חצר 104
03 הקשר למקום 110
כניסה מזמינה ומכובדת 112
סביבה כפרית 116
סביבה מדברית 120
סביבה הררית 124
תרבות ארכיטקטונית 126
רגישות אורבנית | יצירת כיכר שכונתית 132
רגישות אורבנית | יצירת כיכר לישוב 138
רגישות אורבנית | יצירת מרכז למועצה כפרית 140
רגישות אורבנית | רקמה פנימית ומופע עירוני 142
רגישות אורבנית | דילמת הרחוב הראשי 148
השתלבות בטופוגרפיה | מבנה מדורג 152
השתלבות בטופוגרפיה | חצר לכל ׳בית כיתות׳ בכל קומה 156
החיבור אל הנוף 158
04 הגיאומטריה של חללי הלימוד 162
לימודים בחלל פתוח 164
כיתות משושות 176
כיתות מתומנות 178
כיתות טרפזיות 184
כיתות מחומשות 188
שיטת הח' הפתוחה 190
05 יצירת מרחבים רב תכליתיים – הפיכת הטרה לנטו 192
מבואות בבתי־ספר ביתנים חד־קומתיים 194
מערך של מבואות וחצרות פנימיות 204
מבואות בבתי־ספר חד/ דו־קומתיים 210
מבואות בבתי־ספר דו־קומתיים 212
שיטת המניפה 214
הפיכת הנגטיב לפוזיטיב 216
שיטת הרקמה הספוגית 220
06 ארכיטקטורה של מחסור 226
שיטת הביתנים 228
הפיכת הנגטיב לפוזיטיב 234
שיטת הרקמה הספוגית 236
שיטת המניפה 248
אופטימיזציה של מבנה הכיתה 254
07 חינוך מיוחד 262
הפרעות התנהגות והפרעות רגשיות קשות 264
חינוך מיוחד דרגה 2 268
חינוך מיוחד דרגה 1 270
קריה לחינוך מיוחד 276
על הרצף האוטיסטי 282
תיכון על הרצף האוטיסטי 288
על הרצף האוטיסטי 292
08 אולמות ספורט 296
09 מבני ציבור 343
פובזנר אדריכלים 388
עמוד אחורי 394

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=