הצורה והתוכן - תכנון מבני חינוך וציבור בישראל - אדריכל גדעון פובזנר

דוגמא ראשונה לדרך שבה יש לבחון את ערכה של יצירה ארכיטקטונית, היא בית־הספר היסודי "רעים" בשמשית. במבט ראשון, בית הספר היסודי בשמשית, עלול להראות רק כמהלך עיצובי שבא להרשים, אולם רק כאשר רואים את הקשר בין הצורה לתוכן — ניתן ליחס חשיבות לפתרון. לא עצם הבחירה בצורה מעניינת כשלעצמה, אלא ההגדרה המקורית של היחס בין תוכן הבניין ומבנהו היא מהות היצירה.. אפשר לראות שהגיאומטריה של בית־הספר, נוצרה בהתאם לסכמת המניפה התלת־ממדית, אשר יוצרת קשר ישיר בין הכניסה, המנהלה ומרכז בית־הספר, לבתי הכיתות וכל בית כיתות אל החצר הצמודה אליו. כך נחסך שטח מעברים לטובת מרחבי למידה גדולים, עם קשר הדוק אל החצר. 9

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=