הצורה והתוכן - תכנון מבני חינוך וציבור בישראל - אדריכל גדעון פובזנר

ניצול | הקשר לחצר | המאבק בניכור הטופוגרפיה בבתי־ספר דו/ תלת־קומתיים כיתות אם, במבנה שברובו 36 בית־הספר כולל הוא דו־קומתי ורק במרכזו הוא תלת־קומתי. במרכז בית־הספר ממוקמות כל הפונקציות המשותפות, הכוללות את המנהלה, כל חדרי הספח, המדעים והטכנולוגיה, הספרייה והאולם. משני צידי האגף המרכזי, חטיבת הביניים והחטיבה העליונה, כל אחת סביב חצר פנימית גדולה. שתי החטיבות בנויות בהתאם לטופוגרפיה, כאשר האחת נמוכה מן השנייה בקומה. במפלס הקרקע של כל חטיבה, ממוקמים ׳בתי הכיתות׳ – אוטונומיים, עם חדרי הספח הנחוצים מסביב למבואה רב תכליתית ענקית, הנפתחת אל חצר צמודה. בקומה העליונה של כל חטיבה נמצאים חדרי המדעים והטכנולוגיה. בבית־ספר גדול כל־כך, החלוקה לחטיבות המכילות חצר פנימית גדולה ולבתי כיתות עם חצר פרטית משלהן, מאפשרת לילדים ליצור אינטימיות עם בני גילם ולהתגבר תלמידים. 1300־ על הניכור שבבית־ספר עם כ בית־ספר תיכון מקיף מרעית־מכחול ממול — למעלה: מבט אל הכניסה מבט מהחצר למטה: מבט על למעלה: מכיוון הכניסה מבט על מכיוון החצר קומה עליונה קומת כניסה תכנית בינוי קומה תחתונה 78

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=