הצורה והתוכן - תכנון מבני חינוך וציבור בישראל - אדריכל גדעון פובזנר

חינוך מיוחד בתי־ספר לחינוך מיוחד, שונים אחד מן השני, מאחר והבעיות שגרמו להפריד אותם מהחינוך הרגיל, מחייבות טיפול שונה בכל אחד מסוגי הבעיות שדורשות טיפול. אין דומה, למשל, הטיפול בתלמידים על הרצף האוטיסטי, לתלמידים עם הפרעות קשב וריכוז או עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ברמות שונות. למורכבות הנושא יש יתרון, בכך שבדרך כלל ההנחיות לתכנון המבנה מדויקות יותר מאשר בחינוך הרגיל, אותו אנחנו אמורים לכאורה להכיר. מעורבות צוות בית־הספר עצמו ואנשי החינוך הנוגעים בדבר גדולה יותר, מה שמאפשר לדייק יותר את התכנון ולהתאימו לנדרש. בפרק זה אראה כמה דוגמאות לבתי־ספר לחינוך מיוחד שתכננו: הפרעות התנהגות והפרעות רגשיות ■ קשות – בי"ס "ברושים", תל אביב – בי"ס "חנאן", רהט 2 חינוך מיוחד דרגה ■ – בי"ס "גוונים", מודיעין 1 חינוך מיוחד דרגה ■ קרייה לחינוך מיוחד – תל שבע ■ צמד בתי־ספר יסודיים צמד תיכונים יסודי על הרצף האוטיסטי – "קשת", באר־שבע ■ תיכון על הרצף האוטיסטי – קמפוס "סיגליות", ■ באר־שבע בי"ס לחינוך מיוחד על הרצף האוטיסטי – ■ בי"ס "הדר", שדרות. 262

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=