הצורה והתוכן - תכנון מבני חינוך וציבור בישראל - אדריכל גדעון פובזנר

התבקשנו לתכנן בזכרון יעקב בית־ספר פתוח כדוגמת צמח. ביה"ס צמח אשר הוגדר כביה"ס פתוח נסיוני, ללא אפשרות חזרה לכיתות קונבנציונליות, חווה באותה תקופה קשיים אשר הביאו אותנו לתכנן את "החורש" כבי"ס פתוח, עם אפשרות נסיגה וסגירה של הכיתות. אכן, לאחר שינויים בצוות הניהול, התבקשנו להפריד אקוסטית את הכיתות מבלי לפגוע בקשר הוויזואלי. הסגירה בקירות זכוכית, אשר 90־ נעשתה בסוף שנות ה מנתקים אקוסטית אך שומרים על הקשר הוויזואלי בין הכיתות לחלל המשותף. השוואה בין התהליכים שקרו ב"צמח" וב"החורש" יכולים ללמד אותנו הרבה על היחס בין גמישות לקביעות בתכנון. בית־ספר החורש זכרון יעקב הגיאומטריה של חללי הלימוד לימודים בחלל פתוח | סקיצה ראשונית 168

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=