המאבק בניכור — יצירת בתי כיתות |1 המאבק בניכור הנובע הכרחית מקיבוץ מאות ויותר תלמידים למקום אחד. דרך אחת למאבק בניכור היא חלוקת בית־הספר לבתי כיתות, כשבכל בית התלמידים בני גיל אחד או שניים, נמצאים בסביבה נעימה המוגנת מאימת ההמון. המאבק בניכור — הקשר לחצר |2 דרך נוספת להפוך את הסביבה הלימודית נעימה ופחות מנוכרת, היא קשר ישיר לחצר צמודה. הקשר למקום |3 הדרך בה בית־הספר משתלב בסביבתו בסיטואציות שונות והופך לחלק מהקהילה, מהסביבה ומהנוף. הגיאומטריה של חללי הלימוד |4 נושא מרתק, שמבטא את הדרישה להכיל פעילויות חינוכיות שונות, בחללים מתאימים. יצירת חללי לימוד |5 במסגרת התקציב הנמוך, מבלי להגדיל את שטח המבנה, ניתן ליצור חללי לימוד על־ידי הפיכת הטרה לנטו באמצעות יצירת מרחבי למידה במקום פרוזדורים. ארכיטקטורה של מחסור |6 נושא חשוב נוסף, הוא הדרך בה ניתן להתמודד עם התקציב הנמוך וקראתי לו ארכיטקטורה של מחסור. חינוך מיוחד |7 לחינוך המיוחד כפי ששמו מעיד עליו יש צרכים מיוחדים אשר מחייבים התייחסות מיוחדת ותכנון מתאים. מבני ספורט |8 תכננו לאורך השנים מבני ספורט רבים מהיכל הקונכייה בבאר־שבע ועד לאולם התעמלות לבית־הספר היסודי נתיב זבולון במודיעין. מבני ציבור |9 מבחר של מבני ציבור, כל אחד וסיפורו המיוחד. בהתאם לחשיבות שיש לתת לקשר בין הצורה לתוכן, בניתי את הספר לפי הדרך שבה הפרויקטים התמודדו עם נושאים שונים, אשר אבחנתי כחשובים בתחום מבני החינוך והציבור בישראל. 03 09 06 12
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=