דוגמא אחרת שדרכה אפשר להבין כיצד יש להעריך יצירה ארכיטקטונית היא תיכון זילברמן בשכונת רמות רכס בבאר־שבע: מי שמבקר בבית־הספר יתרשם מן החומרים, מהמרחבים, מהחללים. אבל מהו הרעיון המקורי שמאחורי התכנון? הדרך הרגילה ליצור בתי כיתות עצמאיים, היא בשיטת הביתנים. לשיטה יתרון גדול במיעוט פרוזדורים, במרחבי למידה גדולים וקשר מצוין לחצר. חסרונה, במרחקי הליכה גדולים ובפיזור הפונקציות של בית־הספר בין הביתנים. בבניה הקומפקטית לעומת זאת, המרחקים קצרים, אך הקשר לחצר נפגע ושטח גדול מתבזבז על פרוזדורים על חשבון מרחבי למידה קטנים. בכדי לשלב את יתרונות שתי השיטות, יצרנו את שיטת הביתנים הקומפקטית. בשיטה זאת בית־ הספר בנוי כרקמה ספוגית של חצרות פנימיות, אשר יוצרת מערך חללים מרתק וכל זה עם מרחבי למידה גדולים לבתי הכיתות, קשר הדוק לחצרות, מרחקי הליכה קצרים יותר משיטת הביתנים וגישה נוחה לכל הפונקציות. 10
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=