ישראל הדני: ביוגרפיה של עבודה, 2024-1965

35 האובייקטיבית, אלא משתמשים כל אחד בכליו ליצור בעולם מציאות חדשה. שתי השפות שונות אך הן יונקות מאותו שורש ושואפות אל אותה מטרה. China International Sculpture symposium הוזמנתי להשתתף ב־ 2015 בשנת The 5th China Changchun World Sculpture השתתפתי ב־ 2017 ). בשנת Fuzhou בפוז׳ו ( Luxelakes הוזמנתי להציג את ״התרשימים המטפיזיים״ ב־ 2019 , ובשנת Conference בשנגדו. מפגשי העבודה בסין וקשרים שנוצרו בעקבותיהם אפשרו לי A4 Art Museum להציב במדינה זאת הרחוקה כל־כך מארצי שישה פסלי חוצות. בשנות עבודתי זכיתי בלא מעט פרסים ומלגות, ובהם: פרס קולינר לאמן הצעיר ), פרס ראשון 1971( ), פרס איקה בראון של מוזיאון ישראל 1970( של מוזיאון ישראל ), מלגת קרן שרת ללימודים נוספים 1974( על תכנון אחוזת הקבר לדוד ופולה בן־גוריון ), פרס ראשון בתחרות לתכנון המרכז 1980( ), פרס ירושלים לאמנות 1974( באירופה הים־תיכוני לאמנות בתאול־סור־מר, דרום צרפת, בשיתוף עם האדריכל אריה רחמימוב ), פרס הוקרה על 1992( ), פרס בנק דיסקונט לאמן ישראלי של מוזיאון ישראל 1987( עלייה לשלב הגמר בתחרות הבינלאומית לתכנון מצבת הזיכרון למרטין לותר קינג ), פרס ע״ש האדריכל 2000( בוושינגטון בשיתוף עם בריג'יט הדני והאדריכל פטר קינן אריה אלחנני על שילוב אמנות באדריכלות, עבור הפסל בבית קליפורניה בתל־אביב ), פרס ראשון בתחרות הארצית להקמת פסל אנדרומדה בכניסה 125-124 ׳ , עמ 2002( )2012( ), פרס דן סנדל לפיסול של מוזיאון תל אביב לאמנות 229 ׳ , עמ 2007( לנמל יפו .)2014( ופרס שרת התרבות לאמנות הפלסטית בניו־ג'רזי שבארצות־הברית Monmouth העניקה לי אוניברסיטת 2005 בשנת תואר דוקטור לשם כבוד על איכות עבודתי האמנותית ותרומתה למרחב הציבורי בארץ ובעולם. בסוקרי כיום את מכלול עבודתי, נראה שאפשר לחלקה לשניים — פיסול בהקשרים סביבתיים ופיסול שהוא ״מסע״ בעולם האמנות הטהורה — ולהצביע על שלושת מאפייניה העיקריים: האחד, שהיא לעולם לא נכבלה במאפייני צורה הרגליים, שנהוג לכנותם בטעות ״סגנונו האישי של האמן״; השני אשר נובע מהראשון, שיש בה צורך מתמיד להרחבת תחומי התנסותה ולגילוי אמצעי ביטוי חדשים; והשלישי, שהיא אינה עוסקת במישרין בעולמו הפסיכולוגי של יוצרה אלא מנסה לגעת ולו בקצהו של דבר־מה אוניוורסלי, אובייקטיבי ועל־זמני. → מלמעלה למטה: , בלי כותרת, הפקולטה למדעי הרוח,הירידה להדס ,2019 , מן הסדרה "התרשימים המטפיזיים" ס"מ 40x30 , הדפס דיגיטלי From top down: The Descent to Hades, Humanities Faculty, Untitled, from the "Metaphysical Drawings" series, 2019, digital print, 30x40 cm.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=