24 , במסגרת יריד הספרים הבינלאומי בבנייני האומה בירושלים, אצר יונה 1973־ ב פישר את התערוכה ״הספר כאובייקט״. השתתפותי בתערוכה זימנה לי את ההתנסות שבהפיכת אובייקט שימושי ושגור לאובייקט בעל תוכן אמנותי, ואת המעבר מחומרי פיסול מקובלים אל הספר כ״חומר״ לעיצוב עולמות מושגיים ואסתטיים. היה זה מסע צנוע, שחיזק בי את הרצון להשתחרר ממסגרות המוכר והידוע ולחפש אחר הגילוי. ואכן, בעבודותיי אני מרבה להשתמש בחומרים שונים. אינני מעדיף חומר אחד על משנהו, ואני בוחר את החומר בשל כוחו לשרת טוב יותר רעיון פיסולי מסוים או בשל כוחו לעורר רעיון כזה. כאלה היו פסלי האדמה ופסלי המים שיצרתי בשנים . בפסלים אלה עשיתי שימוש באדמה ומים במכלי מתכת, תוך בחינת אופיו 1974-1973 המיוחד של החומר ובחינת יחסי הגומלין בינו ובין הכלי המכיל אותו. פסלי המים הוצגו בגלריה שרה גילת בירושלים וביריד הבינלאומי לאמנות בבאזל. שנים מאוחר 1974־ ב יותר חזרתי לעסוק במים ובאדמה מנקודת מבט חדשה ושונה. , במסגרת מלגת מחקר מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל, נסעתי 1975־ ב Taller de Arquitectura עם משפחתי לברצלונה והשתלבתי במשרד האדריכלים הנודע של ריקרדו בּפיל. היתה זאת התנסותי הראשונה בעבודה משותפת עם אדריכלים, התנסות שתחזור באופנים שונים גם בעתיד. , הוצב בוויליאמספורט שבפנסילבניה פסל 1978־ שלוש שנים לאחר מכן, ב מטרים, 30 , מפלדת קורטן, שהיה הפסל הגבוה ביותר שיצרתי Hadany Arch הדרכים .)211-210 ׳ ומן הגבוהים שבפסלי החוצות בארצות־הברית (עמ התרכזתי בנושא המבנים המדבריים. ״'המבנים המדבריים' הם 1980 בשנת סדרת רעיונות למבנים השואבים את השראתם מהמדבר ושואפים אל הווייתם בתוכו. רעיונות אלה מושפעים מאלמנטים ביצירת הבנייה שטבעו במדבר דורות האדם ותרבויותיו, אולם בעיקר מתייחסים הם אל המדבר במהותו, כמושג של אור ומרחב, של הריק הראשוני העומד לעד״, כתבתי בהקדמה לקובץ הדפסים בשם זה שהודפס . מבנים אלה, שכמה מהם תורגמו לדגמים ופסלים, 1981 במרכז ברסטון לגרפיקה בשנת השפיעו לא מעט על עבודותיי המאוחרות יותר בתחום הפיסול הסביבתי, כגון ״באר״ .)225-222 ,15 ׳ ), ו״אואזיס״ במבואה הצפונית לבאר שבע (עמ 14 ׳ בתל־חי (עמ , דגמים לפסלי ברזל, 2019 ,3 ,2 ,1 אדמה ומים אדמה ומים Earth and Water 1,2, 3, 2019, models for iron, earth and water sculptures
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=