156 בסדרת העבודות הזו, שבה שכבות העץ הלבוד משמשות בתהליך היצירה של צורות גאומטריות מורכבות. בכמה מהן נוקבו טבעות העץ הלבוד וכאשר הוסרו השכבות נוצר דגם עשיר של נקבים חדירי־אור. האם זהו כתב של תרבות עתיקה או שפתו הנסתרת של הדני שקודדה לכדי כתב יתדות אישי? ) היתה פסל בתנוחת 145-144 ׳ אחת העבודות שראיתי בסטודיו (״בודהה״, עמ בודהה, שהטורסו שלו לובש צורה חדשה של טבעת חרוטית מופשטת הקולטת ) — דמות זכרית מפורקת 141-140 ׳ את האור מלמעלה. בעבודה אחרת (״לביד״, עמ שהטורסו שלה הופך לכנפיים פרושות לרווחה כמו בתנועה של מעוף. המשטח החלק של העץ הלבוד המופנה אל השמיים מגלה חלק תחתון בעל מרקם של שכבות סיבי עץ. על רצפת הסטודיו היו מונחים זוג גלילי מעטפת בעלי קימורים חושניים, אחד בתוך האחר, שכמו מזכירים עלי כותרת נפתחים או חיבוק של אוהבים (״מלכות״). כמה מהעבודות ניחנות בכוח אדריכלי שאין לטעות בו, כגון: שני החרוטים המחודדים ) או האמפורה (כד יווני מוארך) החצויה 181-180 ׳ המוקפים חומה גלית (״חצר״, עמ והמהופכת, שבשכבתה הפנימית גומחות של מדפים הנערמים זה על זה, מעין תאי .)161-160 ׳ אחסון בספרייה הדמיונית של בורחס (״טימבוקטו״, עמ החומריות הפשוטה אבל מרובת־הפנים של הדני היא מקור הכוח של עבודותיו. באמצעות שימוש בסדרה של צורות גאומטריות מורכבות המרמזות לאדריכלות חדשה, פוטוריסטית, האמן מעורר בעת ובעונה אחת מיתוסים מוכרים, תחושה של ארכאולוגיה וצורות אדריכליות איקוניות. הדני לעולם אינו חדל מלהפתיע: הוא מתגרה בכוח המשיכה ומסגל אותו לצרכיו; מרחיב את תחומה של הגאומטריה באמצעות תמות חוזרות ונשנות מן הטבע, שכבות, מדרגים, קימורים שחודרים זה לתוך זה וחופפים זה את זה, ובאמצעות גאומטריה זו עצמה מעורר תחושה של רוחניות, זיכרון, מיתוס. פסליו שואבים מן העבר ובה־בעת חורגים לעבר העתיד. , עץ לבוד, 2001 ,) (שני מבטיםמלכוּת ס"מ 90x120x230 ,2003 , זיכרונות ויזואלייםמימין: דק׳ 1:4 , סרטון Kingdom (two viewpoints), 2001, plywood 230x120x90 cm. Right: Visual Memories, 2003, Video clip, 1:4 minutes לסרטון Video clip
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=