ברוך אופיר - שינוי

בקמפוס ולהסביר להם מה נעשה בכל בניין "כאן לומדים ספרות, כאן לומדים פיסיקה, כאן לומדים מחשבים... וכדומה". לאחר מכן התלמידים כונסו כדי לשמוע את הדברים שנשא בפניהם נשיא האוניברסיטה פרופסור משה קווה. תלמידים מצטיינים הרצו על עבודות שבצעו במהלך הקורס. בהתאם לעצתו של המפקח מר מלקמו אשר פיקח על סיום הקורס, הוזמנו חמישה יוצאי אתיופיה שהצליחו בחייהם: אישה שלמדה משפטים ופתחה משרד עצמאי, סופר, משורר וכן הוזמן המורה שלימד אותם מחשבים "בלמידה מרחוק" במשך השנה. כולם חלקו עם התלמידים את הקשיים שהתגברו עליהם עד להצלחתם מעוררת ההשראה. מכל אלה אשר דיברו בפני התלמידים, זכה בהערכה הרבה ביותר, המורה מר ראטה. כשהוא נכנס לאולם, כולם קמו על רגליהם, מחאו כפיים ושרקו בהתלהבות. המורה עשה סימן בידו ושקט מוחלט השתרר באולם. "אני רוצה לספר לכם על האריה שלא הייתה לו חברה", החל המורה לספר "הוא ראה את הכבשים שהן חיות יחד ואמר, למה שלא אצטרף אליהן? הכבשים קבלו את האריה ברצון. אחרי חודש שהוא חי בתוכן אמרו לו: יש לך רעמה סביב הצוואר ולנו אין, תקצץ את הרעמה ותהיה כמונו. עשה האריה כדבריהן וקיצץ את רעמתו. לאחר חודש פנו אליו שנית ואמרו, תראה איזה ציפורניים חדות יש לך, קצץ גם אותן, והוא גם הפעם עשה כדבריהן. כעבור שמונה חודשים הוא לא היה אריה וגם לא כבשה. הלקח, הישארו אתיופים גאים". מבנהו, שלביו ופעולותיו של הפרויקט המתואר היו במגמה להשפיע על הדימוי העצמי של התלמידים. המחשב שולב כאמצעי להשגת המטרה הפדגוגית - השפעה על הדימוי העצמי הלימודי של הלומדים. המחקרים שערכנו במשך השנים ספקו כלים, מושגים, דרכים לניתוח מתודות, להשגה של מטרת הלמידה. הם שלוו אותנו בהחלטות לגבי מתודה להובלת הקורס. המחקרים הנפיקו מושגים, מתודות, דרכי פעולה בהם ניתן להיעזר בתהליך הטמעת שינוי בארגון.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=