ברוך אופיר - שינוי

93 / 92 מכלל ההיגדים של המורים המלמדים 56%־ התלמידים הלומדים בקבוצה ו בקבוצה, קשורים לחומר הנלמד (ענת משה). הערכה של האינטראקציה מורה־תלמיד והשפעתה על נכונות של התלמיד ללמוד בסיוע מערכת טכנולוגית, הדגישה את חשיבותו של הגורם האנושי בתהליך למידה במסגרות של למידה וירטואלית. על מתודת הלמידה להביא לכך שהמשתתפים בו ירגישו שהם חלק מקהילה, שהמטרה של תהליך הלמידה תהיה ברורה ותשרת את הלומדים. המורה הוא דמות המפתח בפרויקט, צריך שהלומדים יעריכו אותו ויושפעו על ידו. תהליך הלמידה צריך להיות לדוגמא: המורה המלמד הרמוני עם הגורמים הקיימים והפועלים, מרחוק חייב לשתף פעולה עם המורים הקבועים של חברי הקהילה הלומדת. קהילה וירטואלית לומדת ממלאת צורך שאינו מסופק בדרכים אחרות. מוקד ההתעניינות משותף – נושא הלמידה משקף את המטרה המוצהרת אשר לשמה קמה הקהילה. חברי הקבוצה מקיימים אינטראקציה ישירה במסגרת הלימוד ואחריו. בקהילה מתקיים דיאלוג משותף ומתמשך. אחד מעקרונות הקהילה הוא שיתוף בידע הקיים תוך העצמת חברי הקהילה, מתן אפשרות להגשת עזרה, עידוד יוזמות וטיפוח הדדיים בין חברי הקבוצה, עידוד ללקיחת אחריות, אפשרות להבעת דעה אישית והעלאת נושאים לדיון. קיים תיעוד ורישום של הקשר בין חברי הקבוצה, טיפוח הרגשה של זהות משותפת ייחודית ותחושת שייכות לקבוצה. במחקר הוכחה יעילות של קבוצה הטרוגנית בהשוואה לקבוצה הומוגנית (מיכל אפללו). ביכולתה של סביבת התנסות פתוחה, המשלבת התנסויות ברמות שונות, תוך שילוב למידה פעילה, במטרה ליצור פרויקט משותף בו כל אחד תורם את חלקו בדרך לתוצר המוגמר, לפתח את הדימוי העצמי, הנטייה היצירתית, המנהיגות, המוטיבציה לנתינה, העוצמה הרגשית והמוטיבציה. חשיבותו של המורה המתווך

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=