ברוך אופיר - שינוי

9 / 8 של המאה העשרים קם נביא בעירו: פרופ' ברוך אופיר הציע אז 70־ בשנות ה להקים מערכת של למידה מרחוק. הצעה זו הועלתה שנים רבות לפני שקמה ונפוצה רשת האינטרנט בעולם, הרבה זמן לפני תחילת השימוש ברשתות ודומיהן. ZOOM , ה- SKYPE החברתיות, ולבטח זמן רב לפני פיתוח תוכנות ה- , הקים פרופ' אופיר מערכת למידה IBM תוך שימוש בתרומה צנועה של חברת מרחוק, מושתתת על קווי טלפון נל"ן (נקודה לנקודה), אשר תמכה בתחילתה בלימודי מתמטיקה ואחר־כך עברה גם לנושאים אחרים. מאז חלף יובל שנים אשר במהלכן הלמידה מרחוק הפכה למרכיב קבוע במערכת החינוך האקדמית והמסחרית. מגפת הקורונה החדירה את הלמידה מרחוק גם למערכת החינוך הטרום אקדמית – בית־ספר יסודי ותיכון, ולמערכות החינוך של אירגונים עסקיים וציבוריים; לא רק בארץ אלא בכל העולם. הוא מעין שילוב שינוי – מחקר ארוך טווח להטמעת שינוי בחינוךהספר של "ספר היסטוריה", המתאר את חדירת הלמידה מרחוק לישראל, ושל ספר תיאוריה ומתודולוגיה, המסביר את יסודות התורה של למידה מרחוק, כיצד להטמיע אותה וכיצד להשתמש בה. זהו ספר מרתק אשר עשוי לעניין לא רק אנשי חינוך והיי־טק אלא גם את הציבור הרחב ששואף להבין כיצד הגענו להיות אומת ההיי־טק. פרופ׳ ניב אחיטוב ניב אחיטוב, פרופסור אמריטוס בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל־אביב, מנהל אקדמי של המכון לחקר האינטרנט ומנהל מכון הנרי קראון למחקר עסקים בישראל. תחומי עיסוקיו הם אסטרטגיה וניהול מערכות מידע, מדיניות טכנולוגיית המידע בארגון, השלכות חברתיות ועסקיות של האינטרנט, וניהול ומדיניות עסקית. כיהן כסגן נשיא וכמנכ"ל אוניברסיטת תל־אביב וכדקאן הפקולטה לניהול ע"ש רקנאטי. כיהן כיו"ר הוועדה לספריות העתיד ויו"ר הוועדה לקורסים וירטואליים. מונה על ידי שר המדע לחבר בוועדה הלאומית למערכות מידע ותשתיות.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=