ברוך אופיר - שינוי

81 / 80 כאשר רק תלמיד אחד לומד באמצעות המערכת הממוחשבת, עקומת הלמידה תתאר את מסלול לימודיו בתחילת הלמידה כמהירה עד שמגיע הלומד למצוי יכולתו, מכאן ההתקדמות איטית ומסומנת בגרף על ידי קו ישר. מגמתנו היא שהרמה אותה השיג הלומד לא תרד. גם לקבוצת לומדים הומוגנית – כל קבוצת הלומדים תתחיל באותה נקודה ותגיע למצוי יכולתה לאחר תהליך למידה זהה. בשלב זה כשהקבוצה ההומוגנית השיגה את יעדה המקסימלי, ניתן להפסיק את תהליך הלמידה בהתאם לשיקולי הדעת הפדגוגיים. (Effectivness of Learning System) חישוב יעילות של מערכות למידה יאפשר השוואה בין שתי מערכות למידה ויתן בידי מנהלי הלמידה כלי לשיקול דעת לגבי אופן ניהול תהליך הלימוד. , המראים M2 M1 – במאמר "עקומת הלמידה", מוצגים שני גרפים התקדמות בלמידה של שתי קבוצות, אשר שתיהן התחילו את תהליך הלימוד הגיעה M2 ואילו קבוצה L1 – הגיעה לרמה המקסימלית M1 . קבוצה 0 ברמה .L2 – בקצב מהיר יותר לרמה מקסימלית גבוהה יותר השימוש בעקומת הלמידה מאפשר להשוות את אפקטיביות הלימוד של מערכת שהצליחה לקדם אחוז גבוה יותר של שתי המערכות – לומדים, לרמה הגבוהה ביותר, בזמן הקצר ביותר, היא המערכת היותר יעילה. השימוש בעקומת הלמידה מאפשר החלטה לגבי אורך תהליך הלמידה בהתאם למטרת הקורס. ככל שמספר הקורסים שנשפטים בסיוע "עקומת הלמידה" גדל, ככל שגדל מספר הלומדים במערכת, כן תקפות הסקלה לשפוט רמת הלימוד – גדלה. המודל מדגים דרך ליישום מושגים בסיסיים בכלכלה, פסיכולוגיה ומנהל עסקים בתהליך קבלת החלטות לגבי יעילותן של מערכות למידה שונות. מחקר כמורה דרך

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=