73 / 72 הקונקרטית ועד החשיבה המופשטת. לעומתו בלום, בטקסונומיה שגיבש, תאר רמות שונות של למידה מרמת ה"ידע" ועד הרמה המופשטת של "הערכה". בלום וגם פיאז'ה היו מדענים שהתענינו בנושא מוגדר זה, ברמות של יכולת קוגניטיבית והכל למטרת מערכת הלימוד. חוקרים של מערכות למידה, צריכים לשלב את התאוריות וללמוד משתיהן גם יחד, כדי לדייק ולהבין את תהליך הלמידה, כיצד תאוריה אחת מפרה ומדייקת את התאוריה האחרת. רמה של "ידע" עליה דיבר בלום יכולה להיות ממוינת לרמות שונות על פי התאוריה של פיאז'ה, מהרמה הקונקרטית (ידע קונקרטי) עד לרמה המופשטת (ידע מופשט) באופן המתואר להלן: ידע . ידע של פריט ספציפי 1 ידע של מינוח. ידע של עובדות ספציפיות. . ידע של דרכים ואמצעים לטיפול בידיעות ספציפיות 2 ידע של מוסכמות. ידע של רצפים ומגמות. ידע של מיונים וקטגוריות. ידע של קריטריונים. ידע של הכללות והפשטות. ידע של עקרונות והכללות. הבנה תרגום. פירוש. הסקת מסקנות. אנליזה אנליזה של יסודות. אנליזה של יחסים. אנליזה של עקרונות. סינתזה יצירת מסר ייחודי. יצירת תכנית או מערכת. גזירה של יחסים מופשטים. הערכה הערכה ושיפוט ברמת ביצוע. הערכה ושיפוט הביצוע קריטריונים מהתחום הקוגניטיבי. שפיטה באמצעות קריטריונים אסתטיים, הגיוניים. מחקר כמורה דרך
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=