67 / 66 , אפשר היה למצוא רק מספר מצומצם של כתבי עת, אשר התייחסו 1972 בשנת לנושא של שילוב מערכות טכנולוגיות בחינוך. השפעתם של אנשי טכנולוגיה, מחשבים וכלכלה, הורגשה גם במחקרים שפורסמו, שעסקו בעיקר בבדיקת הישגים לימודיים ועמדות. צוות המחקר שלנו, בו היו גם אנשי מדעי החברה ופסיכולוגיה, בקש להתרכז בנושאים פדגוגיים, מאחר וההנחה הייתה – שקבלת החלטות בכל מערכת ובמערכת חינוכית בפרט, היא על בסיס הערכה של קשרים בין המשתנה הנבדק ובין השגתן של מטרות הלמידה. ולכן מושגים ממדעי החברה צריכים להילקח בחשבון. אנו חוקרים משתנים שונים הקשורים לתהליך הטמעת המחשב 1973 משנת שנה בצענו מחקרים ונכתבו מאמרים בכתבי עת מדעיים – 50 בלמידה. במהלך העוסקים בהערכת תקפותם ומידת השפעתם של משתנים אלה: השפעה של סביבת למידה מרחוק על גורמי הצלחה וכישלון של סטודנטים. ■ השפעת סביבות למידה בהוראת ספרות על הדמיון והפעלתו. ■ קשר בין גיל ותהליכי אינטראקציה בלימוד באמצעות אינטרנט. ■ הקשר בין רמת יצירתיות למסוגלות עצמית ועמדות תלמידים כלפי למידה ■ באמצעות מערכת למידה מרחוק. ניתוח רכיבי תיווך בקרב תלמידי בית הספר תיכון, הלומדים באמצעות ■ מערכת למידה מרחוק א־סינכרונית, שמוריהם הוכשרו בפעילות תווך, לעומת תלמידים שמוריהם לא הוכשרו בפעילות תווך. הקשר בין הישגים בלמידה מרחוק לבין עמדה כלפי שיטת הלימוד ותחושת ■ כשלון לעומת תחושת הצלחה. הקשר בין סגנון קוגניטיבי ועמדות, לבין הישגים בהוראה מרחוק. ■ השפעה של סביבת למידה רגילה וסביבת למידה מרחוק על אינטראקציות ■ מרצה־סטודנט התומכות בהיבטים קוגניטיביים ומטה־קוגניטיביים של תהליך הלמידה בקרב סטודנטים באוניברסיטה. הקשר בין מסוגלות עצמית וסגנונות חשיבה של תלמידים לבין הישגיהם ■ הלימודיים, בקורס הכרת המחשב הנערך בסביבה של הוראה מרחוק. חשיבה יצירתית כגורם בקביעת המתודה של שימוש במחשב בהוראה. ■ השפעה של לימוד באמצעות מערכת ללמידה מרחוק, בהשוואה ללמידה ■ מסורתית, על דימוי עצמי והישגי תלמידים. עיבוד שטח ועיבוד עומק בתהליך למידה בהוראה מרחוק במערכת ■ סינכרונית לעומת תהליך למידה בהוראה מרחוק במערכת א־סינכרונית. קשר בין מטרות ההוראה והתאמת ההוראה לצרכי הלומד, לבין תחושת ■ "מרחק ההבנה ההדדית" של מרצים בסביבת למידה מרחוק, לעומת סביבה מסורתית. ציפיית מסוגלות לעומת ציפיית תוצאה של סטודנטים הלומדים בשיטה ■ מתוקשב, בהשוואה לסטודנטים הלומדים בשיטה מסורתית. מחקר כמורה דרך
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=