65 / 64 בשלושה נושאים עיקריים, שמקורם במנהל עסקים, יכולה מערכת החינוך להסתייע: . כימות של מושגים – המודל לקבלת החלטות במסגרת חינוך, צריך להתבסס 1 על מושגים ברורים ומדויקים, שגובשו בתהליך מחקרי. . גיבוש מודלים לקבלת החלטות – החלטה על שנוי במערכת החינוך צריכה 2 להתבסס על מודל שמתפתח ונעשה מדויק על בסיס תוצאות היישום . . מסקנות המחקר צריכות להיות רלוונטיות ומעודכנות – תוצאה של 3 סינכרוניזציה מתמדת בין הנתונים המחקרים האיכותיים והכמותיים – לדרישות השדה. שאיפתה של מערכת החינוך היא להשיג מטרות מוגדרות. המטרות עד כמה שאפשר צריכות להיות מדידות ונדונות בשיטות מחקר מקובלות – כמותיות או איכותניות. הגדרת מטרה במושגים אופרטיביים הניתנים למדידה והערכה, זהו השלב הראשון בבניית תכנית למידה. תכנית לימוד יעילה היא זו שמשיגה את מטרתה. קיימות ארבע טעויות בקביעת אסטרטגיה לבנית תכנית לימוד: להחליט בטעות כי מצב הדברים שבשגרה השתנה, בעוד שלמעשה הוא ■ נשאר ללא שינוי. להחליט כי המצב השגרתי ממשיך להתקיים בעוד שלמעשה אין הדבר כך. ■ השהיית החלטה בגלל ניתוח ממושך ומורכב. ■ פתרון שגוי של בעיה עקב ניתוח והגדרה לא נכונים שלה. ■ Detection- ולעומתה שיטת ה Control – שיטת הבקרה קיימות שתי אסטרטגיות של מחקר המלווה פיתוח של מערכת למידה. האחת ), בה מוגדרת המטרה של תכנית הלימוד ובסוף Control( " "שיטת הבקרה התהליך נערכת הערכה כדי לקבוע אם המטרה הושגה. שיטה זו שאינה נוגעת בתהליך, יכולה להביא לכך שיעשו טעויות בדרך, אשר לא יוכחו עד סוף התהליך ובסופו, היכולת לטפל במקור הטעות לעתים מוגבלת ומאוחרת ואת הנזק קשה להשיב. ( בה נערכים Detection( לעומת שיטת הבקרה, קיימת שיטת המעקב התיקונים והשינויים תוך כדי התהליך, כך שהיא תורמת לתוצר הסופי להיות מדויק יותר ולשרת ביעילות רבה את השגת המטרה הסופית. בשיטת המעקב, המחקר מסוגל להגיש למערכת החינוך תכנית לימוד מבוקרת, שתלך ותשתפר תוך כדי בדיקתה והפעלתה בשדה. תחום הטמעת טכנולוגיה בחינוך הינו תחום יישומי ולכן נכון שיבדוק את יעילותן של מערכות שלמות. הפעלת מערכת קשורה במשתנים שונים ובקשרים מורכבים בין המשתנים. החוקר בודק את השאלה: באיזו מידה המערכת הוכיחה את יעילותה? לשם כך נכון למחקר בתחום לפעול בצוותים, כל צוות מחקר עוסק בניית תכנית לימוד
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=