61 / 60 לעתים, צוותי מחקר שונים עסקו באותו נושא, אולם מזוויות שונות. לדוגמא עסקנו בבדיקת אינטראקציה קיימת בין מורה לתלמיד: מחקר אחד בדק "אינטראקציה מילולית" (יוסי לב) ואילו מחקר אחר עסק באינטראקציה מורה־תלמיד ובדק אינטראקציות קוגנטיביות ואינטראקציות מטה־קוגנטיביות (איגריד ברט). מחקר אחר עסק בבדיקת אינטראקציות "לא מילוליות" בין מרצה ללומד (יעל לב). ניתוח של הנתונים משלושת המחקרים נתן תמונה ברורה ומדויקת יותר ואפשר הבנה מעמיקה ויסודית של האינטראקציה מורה־תלמיד. בתהליך המחקר עברנו ארבעה שלבים: . איתור וקטלוג של מושגים רלוונטיים שמשפיעים על הפעלה יעילה של 1 מערכת למידה. . שרטוט מערך הקשרים בין משתנים. על מנת לשלבם כבסיס למודל לקבלת 2 החלטות. . בדיקת אפקטיביות של המודל על ידי קבוצות מקבילות של חוקרים. 3 . יישום – הסקת מסקנות כבסיס להמשך הפעלת מערכת הלמידה. 4 בקביעת אסטרטגית המחקר התבססנו על תאוריות קיימות וניסינו לגבש גישה המדגימה את המשימות הבאות: התנהלות מחקר העוסק בהטמעת מערכות הוראה ממוחשבות. ■ שיתוף והפריה הדדית בין מחקר לבין יישומי השדה. ■ מתודה לשילוב בין מחקר כמותי לאיכותני. ■ בנית מודלים לקבלת החלטות בתחום של הטמעת מחשבים בהוראה. ■ בדיקה תקפותם של המשתנים שונים בתהליך קבלת החלטות, להטמעת ■ מערכות ממוחשבות בחינוך. מתודת המחקר תסייע בהבנת תהליך של הטמעת גישה חדשה או שנוי ■ בארגון. אומנם המחקרים בוצעו בנושא מערכת הלימוד והטמעת מחשב, אולם השיטה, הדרך והשלבים בהם הווה המחקר בסיס לשינוי במערכת למידה, יכולים להוות מודל לדרך הטמעת חידוש ושנוי בכל ארגון או מפעל המושתת על קשרים בין אנשים. מערכות ללמידה מרחוק כסביבת מחקר
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=