ברוך אופיר - שינוי

55 / 54 , ד"ר מיכל אפללו שלמדה באותם ימים לתואר שלישי, חלצה 1995 בשנת אותנו ממצבנו העגום. היא גילתה לנו "ליד תחנת הרכבת הישנה בתל־אביב, , זאת במסגרת Video Conference עובדים כמה בחורים על פיתוח מערכת ." כך נפגשנו עם קבוצת המפתחים של אותה Interwise חברה ישראלית בשם חברה. לא הצלחנו להיות מרוכזים ולהקשיב להסבריהם, פשוט היינו במתח וידענו רק דבר אחד – אנחנו חייבים להמשיך במחקר. כאשר סיימו לשאת בפנינו את הסבריהם המלומדים, שכנראה היו גם מעניינים, אמרנו להם מיד "אנחנו מעוניינים במערכת." אבל הם השיבו לנו בשלילה "אנחנו לא עובדים 400,000 – עם מערכת החינוך כי אין להם כסף והמערכת שלנו יקרה מאוד שקל לשנה". לא ויתרנו (לא הייתה לנו ברירה אחרת) וביקשנו שיתנו שקל. לאחר 100,000 לנו להשתמש במערכת שלושה חודשים תמורת תהליך שכנוע הם נעתרו לנו. צוות המחקר באוניברסיטה התגייס אז במלא המרץ, כולם נתנו כתף והפרויקט עבד במשך שלושה חודשים (חצי שנה אקדמית) באופן מושלם וללא שום תקלות. שקל אותם קבלנו מאגף שחר 25,000 Interwise נתנו לחברת במשרד החינוך והתרבות ואמרנו להם "זה מה שיש לנו." מנכ"ל החברה דן בנגר ציווה עלינו אז להסתלק מחדרו. אלא שבערב הוא התקשר אלי והודיע שהתקיימה ישיבת הנהלה בחברה, במהלכה שאלו על רצינות הפרויקט וחשיבותו. לאחר שקבלו דווח מפורט לגביו, החליטה ההנהלה להמשיך בכל זאת לשתף פעולה. והאישיות המרשימה של מנהליה, Interwise המערכת של חברת תרמה את התרומה המשמעותית ביותר לקידומו של המחקר בתחום ואיפשרה פריצת דרך. כך לימדנו קורס מתמטיקה ברמת אוניברסיטה שזכה את התלמיד בנקודות קרדיט אקדמיות, לימדנו מחשבים לתלמידים יוצאי אתיופיה, אסטרופיסיקה וגנטיקה, בשלושה בתי ספר תיכון בנתניה (אלדד, שרת, טשרניחובסקי). כדאי לספר שבמסגרת הקשר הארוך ומעולה עם החברה הישראלית שנים של פעילות משותפת, החברה נמכרה לחברת 11 . לאחר Interwise על הפרויקט שלנו ואנשי AT&T . במהלך המכירה יודעו נציגי חברת AT&T שכנעו אותם בחשיבות הפרויקט. הוא המשיך והעברנו לחברת Interwise שמרכזה היה בפריס, את רשימת הבקשות לעריכת שינויים בתוכנה. AT&T הם הודיעו לנו שיעשו את השינויים הדרושים רק בעוד שלוש שנים, לוח זמנים שלא התאים לקצב התקדמות המחקרים שלנו. החלטתנו הייתה לנתק בתודה העבירה מצרפת למחשבים שלנו את כל החומר AT&T את הקשר. חברת שהצטבר במהלך השיעורים. מערכות ללמידה מרחוק כסביבת מחקר

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=