הספר מתאר שנים של מחקר וחיפוש דרך, עקב בצד אגודל. נערכו עבודות מחקר לתואר שלישי ובוצעו פרויקטים בשדה. על בסיס מחקרים אלה והפרויקטים שבוצעו, נעשה ניסיון לגבש ידע שיסייע בתהליך הטמעת שינוי במערכות חינוך, בספר מוצג ניסיון להתמודד עם הבעיות של מערכת החינוך המודרנית. אכן, זה לא פתרון מושלם, אבל אולי צעד קטן במסע ארוך. שלחו הרוסים את הספוטניק הראשון אל מחוץ לאטמוספרה 1957 באוקטובר והקדימו בכך את האמריקאים. מציאות זו גרמה לאמריקה להעלות שאלות קשות לגבי האפקטיביות של מערכת החינוך בארה"ב: "אנו מחנכים אלפי מהנדסים מדי שנה ולמרות זאת לא קם מהנדס שהעלה את הרעיון לשלוח אדם אל מחוץ לאטמוספרה?". התכנסה ועדה שהייתה מורכבת ממדענים ידועים באותה 1960 בשנת תקופה מתחומי מדעי הטבע, פילוסופיה ומדעי החברה, כדי לדון בסוגיה "מהם השינויים שצריכים להיעשות בשיטות הלמידה, כדי כתוצאה מדיוני הועדה התפתחה להתאימן לדרישות העכשוויות?" ), באמצעותה מוצגות בפני הלומד דילמות Inquiry Approach( " "שיטת החקר ושאלות פתוחות, במקום עובדות. התלמיד לומד לחקור, לשאול שאלות, להעלות תמיהות ולא רק לשנן מידע. מסקנות הועדה פורסמו בספר "תהליך ) והפכו למצפן ואבן פינה למערכת The Process of Education( " החינוך הלמידה בעולם כולו בכל נושאי הלימוד בפיסיקה ומתמטיקה וכן בגיאוגרפיה והיסטוריה. "שיטת החקר" לא צמחה יש מאין אלא היא חוליה בשרשרת התפתחות שיטות הלמידה, במשך דורות קיומו של האדם. לאורך כל ארכה של ההיסטוריה האנושית, מאז ימי קדם ועד ימינו, מתקיים קשר בין שיטות הלימוד לצרכי החברה בה אנו חיים. את הרעיון הזה מביא ), סוציולוג, סופר ועתידן יהודי אמריקאי, Alvin Toffler( אלווין טופלר .1980 ( שפורסם בשנת The Third Wave( " בספרו "הגל השלישי "הגל השלישי" הינה תיאוריה חברתית־כלכלית, המציגה את תהליך התפתחות הכלכלה עד ימינו וצופה את המשך התפתחותה בעתיד. טופלר פיתח תיאוריית גלים חברתית־תרבותית־כלכלית, לפיה האנושות עברה שלושה גלי מהפכות. על בסיס תאוריה זו, אנו יכולים להבין את הגורמים המשפיעים על תהליך השינויים בשיטות הלמידה ומהם להקיש לגבי ההתפתחות הצפויה בעתיד: הגל הראשון, התאפיין בעיקר בחקלאות והמשאב העיקרי עליו הוא הושתת שנה, בני האדם היו נוודים, התקיימו בעיקר מליקוט 8500 הוא אדמה. עד לפני הצומח וצייד חיות ששימשו למאכל ולהכנת לבוש מעורם ופרוותם. עם הזמן ולאחר התחקות אחר איתני טבע ומחזוריותם, החל האדם לפתח מערכת צורכי הישרדות ושיטות לימוד ההיסטוריה של התפתחות שיטות הלמידה
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=