״בית הבטון״ ממוקם על מגרש שגודלו ר, בעל פרופורציה ארוכה וצרה. " מ 750- כ הוחלט למקם את המבנה בסמיכות לחזית הרחוב וליצור רצועת גן עמוקה מאחור. מחזית הרחוב ההליכה אל עבר הכניסה לאורך קיר הבטון החיצוני, בו ניכרות תבניות היציקה המתועשות העוקבות אחר קונסטרוקציית המבנה. דלת הכניסה — כנף פלדה צבועה כחול כהה נפתחת אל החלל המרכזי במלוא גובהו. .)OPEN PLAN בעלי הבית ביקשו חלל מרכזי פתוח ( החלל המרכזי מתוכנן כתיבה ארוכה, קירות הפנים גם הם בטון חשוף, אולם בניגוד לחוץ, כאן באה לידי ביטוי תבנית קרשי העץ הטבועים במעטפת כולה. פרישת התבנית היוותה אתגר, כיוון שבבנייה בבטון יציקת השלד היא המכתיבה את הגמר והאסתטיקה של סוף התהליך — פירוק התבנית הוא שלב מרגש ומותח. בעוד קירות האורך מבוטנים ואטומים, החזית האחורית פתוחה מלוא רוחבה. האור הנכנס מושך את העין והגוף ומחבר את חלל הפנים לגינה. הבית רוצף ביציקת טראצו בגוון לבן בהיר עם חתיכות זכוכית שחורה אטומה. החוץ מרוצף בשברי אבן טבעית כשהמרווחים בית הבטון בין האבנים מלאים בטראצו בדומה לפנים. בהתאם לסכמת הפתיחות, החלל אינו מחולק בקירות או מחיצות, הריהוט מכתיב את הפונקציות השונות: פינת האוכל והסלון בסמיכות לחזית הגינה, חלל משפחה ואזור שירות בסמיכות 6 , לחזית הרחוב ובתווך המטבח ובו אי מרכזי מטרים אורכו, סביבו מתנהלת התנועה. במרכז החלל על רקע קיר הבטון ממוקם גרם המדרגות בעץ אגוז אמריקאי גושני. המבט על גרם המדרגות מגלה דיאלקטיקה שבין טביעת קרשי העץ האופקיים בבטון החשוף לעדינות חיבור רצועות האגוז המוטות בזווית המדרגות, בין הבטון הקר והעץ החם. פתח שנפער בגג המבנה שוטף את מהלך המדרגות באור ומעצים את הממד הנוסף: הממד האנכי החולף על־פני שלוש הקומות. בסכמה העכשווית של חלל לופט פתוח קיימת סכנה לתוצאה "קטלוגית", סדרתית. השימוש בחומרים אציליים, השילוב המוקפד בין משטחי טראצו יצוקים לשברי אבן טבעית, בין הבטון הקר והעץ החם, יוצרים תוצאה ייחודית ומרגשת עמית גרוןצילום 43
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=