גיליון 076 D+A

חוקרים את ההיפותזה כי פעילות הצמחים ברמה הסלולרית של התאים, אינה שונה בהרבה משל בעלי חיים. החיים הינם דבר יחיד; ההבדלים בין החי לצומח הינם פרדיגמה אנושית, שבינה לבין המציאות גילו אזור בשורש הצמחים, אשר LINV אין קשר. בבו פעילות חשמלית ספונטנית, הדומה לנוירולוגיה. מעין "מוח" בצמחים, הממוקם בקצות שורשיהם. עוד 1 תחום מחקרי עניינו שינה, אשר קשורה לתודעה." בזמן בחירת הארכיטקטורות ה"ירוקות" המיועדות לעתיד, שמתי לב מיד לעובדה כי רבים מהאדריכלים העובדים על הנושא הם ממוצא אסיאתי, בייחוד מקוריאה. זה גורם לתהות אם אותה צורת חשיבה שלא לעצור בחלוקות BOSE היא זו שהובילה את דיסציפלינריות, היא המובילה אדריכלים מהמזרח הרחוק לעשות שימוש חופשי בצמחיה באדריכלות. KYUNGAM ,MAD ,MASS STUDIES העיצוב של מביעים בבהירות כיוון אוטופי מובהק, UNSANGDON וכמעט רצון ליצירת עולמות חדשים. לצרפתים, מצד שני, עושה FRANCOIS ROCHE יש גישה אחרת. עבודתו של שימוש במסורת הצרפתית שהפכה את צרפת לדוגמה בכל הקשור בעיצוב נוף וחללים ירוקים, ובעבודותיו VINCENT CALLEBAUT הפוטוריסטיות ומלאות הדמיון של אנו נחשפים לתרבות חזותית סינמטוגרפית. גישה יותר STUDIO פרגמטית אפשר לראות בפרויקט האיטלקי של לחניון מכוניות ברומא. בינתיים, אין זה צירוף IOSA GHINI ההולנדי STUDIO MVRDV מקרים שהמגדלים הירוקים של הבריטי GRANT ASSOCIATES זכה בתחרות בסיאול, וש- הציעו גנים טכנולוגיים WILKINSON EYRE ARCHITECTS ולמפרץ סינגפור. יחד עם דובאי, המזרח הוא מגרש האימונים לאוטופיות חדשות, המושב החדש של הדמיון , בו יש מקום לפרויקטים 21־ האדריכלי בתחילת המאה ה .STUDIO ATKINS של קבוצות בינלאומיות גדולות כמו אני יודע מנסיון אישי כמה קשה לחבר בין אדריכלות, חקלאות, בוטניקה וגידול פרחים. זוהי משימה הדורשת מוטיבציה גבוהה. במקרה הטוב, האנשים הקשורים לדבר צופים זה בזה בחוסר אמון, כל אחד נצמד ל"כיבושים" של הדיסציפלינה שלו, כל אחד מדבר בשפתו היחודית. כאן נדרש אותו מאמץ שדרש מהמדענים הבריטים, כלומר לוותר על גבולות BOSE דיסציפלינריים לטובת תפיסה אחרת של המציאות. או, לצמצם את שדה הפעולה, של החלל שתופס האדם, למקום שבו אין יותר ניגוד בין טבע לארכיטקטורה. בתפיסה כזו של מקום, חיים צמחיים יכולים לשוב להוות מה שהיו בשביל בני אדם יותר מתשע עשיריות מזמן קיומנו על פני האדמה: סביבתנו האמיתית, ולפיכך, זו שמספקת את צרכינו באופן מיטבי. נושא מוביל בשנים האחרונות היה פיתוח של עיבודי צמחייה עירוניים. כאן אפשר לראות את משקי השרשרת SOA הקנדי, האטליה הצרפתי SCOTT ROMSES של האיטלקי שבאופן בולט מתייחסים STUDIOMOBILE ולאווירה של פלאש גורדון. הולך ומתברר כי קיימת תלות אנושית באלמנט הצמחי. וכך גם הקשר הפחות ברור מאליו בין חקלאות לאדריכלות, שני תחומים מנוגדים שיכולים מהיום לשלב ידיים. לאמיתו של דבר לא צריך לחפור עמוק אל המקורות המיתולוגיים של שני תחומים אלה כדי לגלות אחדות עמוקה ביניהם. בדיוק כמו שכל חלל אנושי, יהא זה בניין או עיר, "חקלאות נתפסה במקור כאקט אלים, והאדם, בפעולתו החקלאית אנס את הטבע, אימו, ושלט בה; ההפך ממה שקרה עם ההורטיקולטורה (גינון), שיתוף פעולה 2 אינטימי, שלו וסימביוטי עם האדמה המזינה.“ צורת החשיבה שהובילה את שלא לעצור בחלוקות BOSE דיסציפלינריות, היא המובילה אדריכלים מהמזרח הרחוק לעשות שימוש חופשי בצמחיה באדריכלות. הערות: MAURIZIO CORRADO . מתוך ראיון של 1 .STEFANO MANCUSO עם THE MAGIC , מתוך JAQUES BROSSE .2 OF PLANTS, EDITZIONI STUDIO TESI, .128 ׳ עמ 1992 ,PORDENONE על ARCO FERRARI הכותב מודה למחקרו האיקונוגרפי. אדריכל ומסאי, כתב ספרים עבור מול"ים שונים, על | MAURIZIO CORRADO עיצוב ואדריכלות אקולוגית, חלקם תורגמו לצרפתית ולספרדית. הוא כותב COSTRUIRE הוא עורך את 2001 טקסטים ספרותיים ותיאטראליים. משנת .SISTEMI EDITORIALI ESSELIBRI SIMONE " אוסף עבור המו"ל NATURALMENTE" .NEMETON HIGH GREEN TECH MAGAZINE הוא גם העורך של 2022 יוני + 076 46

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=