חללו של משרד ליהלומנים היה עמוס והמראה שלו לא היה עדכני, ממוקם בקומה 20 בלב תל אביב, משקיף לנתיבי איילון, בבניין בעל מבנה מדורג, המכתיב את סידור החלל הפנימי, ששטחו 75 מ”ר.
המעצבת זיכתה את החלל הלא גדול בקונספט עיצובי מפתיע, אשר זיכה את רוני טל על העבודה באות העיצוב 2016, בקטגורית עיצוב הפנים במשרדים.
לאחר בחירת קונצפט רעיוני והבנת הפרוגרמה, פרקו המתכננים את הקירות ופינו את החלל, בכדי לקבל מרחב פתוח עם זווית ראייה לכל עבר. הקונצפט העיצובי היה של רטרו מודרני: קווים מעוגלים, פינות לא ישרות, חומרים עכשוויים ומיוצר בטכנולוגיות חדשות.
הפרוגרמה:
משרד עיקרי ל-6 אנשים, הישובים באותו שולחן עבודה מקצועי, מתוכנן לפי כללים ייחודיים לבודקי יהלומים. משרד אינטימי ל-2 אנשים ומשרד נוסף ל-4 אנשים, אם אפשרות יצירת סגירה ויזואלית בעת הצורך, מטבחון בישול קר ומבואה עם פינת ישיבה קטנה.
התכנון:
המתכננים בחרו להשאיר חלל פתוח, כדי לקבל מרחב ויזואלי מקסימלי ועל ידי מחיצות זכוכית עם וילונות נעלמים, ליצור הפרדה ויזואלית ובידוד בפני רעש. הרדיוס שחוזר על עצמו בכל החלל, יצר דיאלוג נהדר בן קירות לתקרה, בין נגרות לזכוכית.
מול הכניסה הראשית קירות הגבס “ננגסו” בחצי עיגול זכוכית קבועה ובהמשך דלת זכוכית המובילה לחדר המרכזי, שם ממוקם שולחן לבן עם רגלים מעוגלות, מתכתב עם הקיר הנגוס וממשיך את רצף הרדיוס. השולחן מתוחכם ומכיל בתוכו את כל מערכות העבודה, מגירות אחסון ותאורה ייעודית. אורכו 3 מטרים, ללא רגל תמיכה במרכז, כדי לשמור באדיקות על תחושת הריחוף.
קיר “הכח” של המשרד מאחורי השולחן המעוגל, חופה בפלטות mdf בדוגמת רשת, עשויות בטכנולוגיה של חיתוך לייזר, הפלטות חופו בחומר בטון מילימטרי בגוון אפור מעונן, זהו הקיר היחידי במשרד שאינו לבן. גם הרצפה בהמשך לקיר עשויה מבטון מילימטרי בגוון דומה, בשילוב עם רצפת פרקט אלון מולבן בחיתוך “פיש בון”.
החלון שממנו ניתן לראות את התנועה הבלתי פוסקת של נתיבי איילון, גם קיבל התייחסות, בעזרת גבס עוגלו קצוות החלון, המבט שנשקף כאילו מתוך עדשת “פיש איי” עם וילון חבוי בחלקו העליון וכך זוויות ראייה נפלאות מתקבלות לתוך החלל.
חדר נוסף קטן קורה בקירות זכוכית ובמקום פינות ישרות, הוזמנו לפי מידה מדויקת פינות עגולות ליצירת זרימה דומה למעבר המוביל לחדר עם החלון המעוגל.
תאורה:
נבחרו גופי תאורה תיקרתיים עגולים שקועים מעט, יוצרים שקיפות ריחוף ואור ומתכתבים עם הצורנות הזורמת מכל כיוון.
הרהיטים בגוונים של לבן הזהה לצבע הקירות ועץ אלון מוכהה מעט מהרצפה, עולים בחוזקה בתוך הגוונים המונוכרומטיים ומדגישים את עצמם, דיוק וירידה לפרטי פרטים בנגרות ממשיכים את קו העיצוב הראשוני והמוסכם, דגש על הנדסת אנוש ייחודית ומדוקדקת, דיאלוג צורני, שימוש בחומרים איכותיים, שימוש באור וריחוף, השתקפות וניקיון – כל אלה ערכי החברה ודרישות מהות העבודה בתחום ובמשרד, כל זה ניכר בעיצוב המשרד.