לבית פרטי ברעננה, תוכננה גינה היקפית שהיא חלק בלתי נפרד מהבית. טשטוש הגבולות בין החוץ לפנים, הכניס את הטבע הביתה, הגינה והאור הטבעי.

מאחר ולבית גינה גדולה והיקפית, היא טופלה בצורה משמעותית, כך בכל אזור שבה יצרו אזור ישיבה והגביהו את כולה למפלס אחד

 

הבית תוכנן ועוצב לזוג צעיר עם ארבעה ילדים קטנים, באחת השכונות היוקרתיות ביותר ברעננה וביקשו לשפץ אותו. הם פנו למשרדה של הדר דור עיצוב פנים וביקשו שתתכנן ותעצב להם אותו מחדש כך שישדר מודרניות ונוחות. הלקוחות ביקשו שניצור להם בית חלומות נעים, יפה, מאחר והם אוהבים לארח, חשוב שיהיה בו מטבח גדול, שבו נשלב אזורים נפרדים למאכלי החלב-בשר, שנייצר עבורם הרבה מגירות וארונות אחסון ובנוסף שיהיה הרבה ‘ספייס’ בבית ועוד דבר: שמי שיבוא לבקר יתפעל ויאהב את הבית.

 

 

 

 

לאחר בירור התקציב שעומד לרשותנו, שהיה בסביבות ה-1,500,000 יצאנו למלאכת התכנון. מאחר ולבית גינה גדולה והיקפית, החלטנו לטפל בצורה משמעותית גם בגינה, ליצור בכל אזור שבה אזור ישיבה ולהגביה את כולה למפלס אחד, מאחר והגינה הייתה נמוכה משמעותית בחלקו העורפי של הבית ולהכניס את כל החוץ פנימה, אל תוך חלל הבית.
בגינה העורפית יצרנו דק בגובה מפלס הבית, למעשה גובה הגינה שם היה נמוך בכמטר וחצי ממפלס הבית. כל שבילי הגינה ושביל הכניסה לבית לרבות החנייה השתנו.

 

 

 

 

 

הבית שקיבלנו היה עמוס, צפוף, עם הנמכות תקרה משמעותיות שחסמו את האור והאוויר והוא השרה תחושה לא נעימה. ביטלנו את כל ההנמכות, פתחנו את כל קירות הפנים בקומת הקרקע ופתחנו כמה שיותר קירות חוץ. תכננו זכוכיות, על מנת ליצור דיאלוג בין החוץ לפנים בכל היקף הבית, כך כשיושבים בכל פינה בבית, חשים את החוץ ונהנים מהצמחייה, מהטבע ומאור השמש וכאשר נמצאים בחוץ, חשים את כל פנים הבית, כאילו הם חלק בלתי נפרד זה מזה.
בחרנו להשתמש בבית בצבעים קלאסיים אשר תמיד משתלבים עם כל דבר ולא נמאסים. פרקט העץ החמים והטבעי שנבחר מאזן הכל ומשרה רוגע ואווירת חמימות לתוספת גווני הלבן והאפור שנבחרו לקירות, לפרטי הנגרות ולחיפוי הקירות בבית.

 

 

 

 

המטבח הוגדל בצורה משמעותית. פתחנו בו חלון עצום מקו השיש ועד התקרה. המשכנו את הקו של להכניס את הטבע ואת החוץ פנימה לבית. גם בסלון פתחנו קירות חוץ והכנסנו את הטבע אל תוך החלל, מהסלון נשקפת הגינה החזיתית והעורפית, החלל פתוח ומרשים.
בקומת הקרקע יצרנו שירותי אורחים מרווחים עם דלת זכוכית להמשך הקו העיצובי. יצרנו מעקה קליל ועדין למדרגות הבית הפנימיות, המובילות לקומה העליונה ולמרתף. עדינות וקלילות הם מילות המפתח בעיצוב הבית הזה.
בקומה העליונה מיקמנו את כל 4 חדרי השינה לילדים, חדר לכל ילד, את חדרי הרחצה והשרות.

 

 

 

 

 

 

 

 

חדר השינה של ההורים תוכנן כיחידה מפוארת במפלס הראשון, בה ניתן מענה לארונות בגדים גדולים עבור ביגוד ונעליים. בחרנו לשלב ארונות עד גובה התקרה ו”להלביש את כל קירות החדר” בארונות, כך שילבנו את הטלוויזיה בארון הבגדים וכך שילבנו את דלתות הכניסה לחדר הרחצה כחלק מנגרות ייחודית שתכננו בארון הבגדים.
חדר הרחצה של ההורים ממשיך את מוטיב הצבעים הבהירים של הלבן והעץ. יצרנו בו כיור שוקת עוצמתי בגודלו, עם 2 ברזי קיר מפליים הנשפכים אליו, על מנת ששני בני הזוג יוכלו לעשות שימוש בכיור בו זמנית.
חדרי הילדים “אובזרו” בארונות ובשולחנות מעשי נגר אומן שביצע את המלאכה בהתאם לתוכניות מדויקות שהעברנו לו. תכננו מיטות רחבות לפנק את הילדים והתאמנו צבעים כחולים עדינים לבנים וסגנון של ורוד בהיר לבנות.
תכננו חדר כביסה לנוחות ולשרות. יצרנו שני חדרי רחצה מרווחים במיוחד לילדים, חדר רחצה לבנות וחדר רחצה לבנים, כל חדר תוכנן בהתאם לטעמם של הילדים ובשיתוף איתם.

 

 

 

 

 

 

 

במרתף, יצרנו קיר עם טלוויזיה גדולה, מעין “חדר קולנוע” למשפחה, שכן בסלון שבקומת הקרקע לא תכננו טלוויזיה אלא רק במרתף.
במרתף פתחנו קיר שלם ומיקמנו בו פתחי יציאה, גם המרתף מקבל ייחודיות בגלל הפתחים הגדולים שפתחנו בו ומכיוון שהחדרנו באמצעותם את הגינה אל תוך חלל הבית, כך הגינה היא חלק בלתי נפרד מחדר הקולנוע, וכך אף על פי שהבית גדול, יש תחושה שהוא עוד יותר גדול.
ברחבת החוץ יצרנו לילדים אזור רכיבה, כדורגל וכדורסל, אזור למשחקי שולחן פינג פונג וכדומה, בחרנו באריחים ייחודיים לריצוף הרחבה, שינינו ברמה התכנונית את מה שהיה בשביל הכניסה לבית, ויצרנו כניסה יפה עם מדרגות מצופים באריח דמוי בטון.

 

 

 

 

עבור הילדים יצרנו ביציאה מחדר הטלוויזיה מהמרתף רחבת משחקים יפה המרוצפת באותו האריח שבחרנו לשביל הכניסה לבית.
לכל הפתחים בבית בחרנו בפרופיל בלגי ברזל עדין שהלביש את כל הבית בעדינות המהממת והמקפיצה שלו.
מאחר ויצרנו הרבה פתחים וכולם עד התקרה, יצרנו הרבה פינות ישיבה בכל מקום לאורך הגינה הגדולה. זה מזמין, זה יפה וזה מאפשר אופציות לאירוח שונות בהתאם למיקום השמש בהתאם לשעות היום השונות.

 

 

 

לאתר המעצבת: הדר דור עיצוב פנים
מעצבת ראשית במשרד: דניאל גל (דור)
צלם: אלעד גונן

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים - בתים
+כתבות מומלצות
מעצבת האופנה הפכה חורבה לבית, במיורקה
עיצוב פנים ישראלי
מעצבת האופנה הפכה חורבה לבית, במיורקה
  סבילה, כך מוכר השם רב המוניטין שלה, החלה את הקריירה שלה בפריז, בעבודה
מלאו 50 לאחוזה עם העיצוב הרדיקלי, בארל
עיצוב פנים ישראלי
מלאו 50 לאחוזה עם העיצוב הרדיקלי, בארל
  את האחוזה המפוארת הזמינו בני הזוג Pierre & Simone Benkemoun, שעברו מאלג’יריה לארל
בית חדש, בסגנון העבר המפואר של הארכיטקטורה באיראן
עיצוב פנים ישראלי
בית חדש, בסגנון העבר המפואר של הארכיטקטורה באיראן
  הבית במקור, חד-קומתי ישן, הזכיר מקלט מדכא, שלא הרשה לראות את הנוף, בשילוב

4 תגובות

  • גילי הגיב:

    מהמם!!!

  • דן הגיב:

    כמה קשקשת אלוהים!! כולה בית עם כגינה היקפית. הגינה לא נכנסת הביתה ואין שום טשטוש בין החוץ לפנים.
    ובלי קשר, בית חסר אופי, נראה כמו 1000 אחרים.

  • אשת מקצוע הגיב:

    למה כל התמונות נראות כמו בשימוש של AI ?
    נראה מוזר מלאכותי ולא אותנטי בעליל ….

  • משה הגיב:

    חסר משמעות להביע דעה ברשות הרבים לעיניי כל העולם לגבי טעמי האישי. מה שיפה, נעים, טעים או ערב לחך בעיניי יכול להיות הפוך לאחר. אז מה המטרה? מה אני רוצה להשיג בביקורת ציבורית שמשפיעה רק עליי אישית?
    אם נהננו ממשהו ורצינו לשמח אחרים שיהנו גם הם, סבבה. וגם אז, לא בטוח שלעיניי כל העולם כי מי שלא שיבחנו עכשיו אז פגענו בו. ובמקרה שיש תחרות ידועה בין אנשי מקצוע או חברות ידועות, גם פגענו בפרנסתם.
    בעיניי למשל העיצוב מדהים ונותן לי הרגשה של חופש כשהכל מרווח ומרגיע. בית כזה בהחלט מרחיב דעתו של אדם כפי שאמרו חז״ל.
    אני שמח שיש בארץ ישראל בתים יפים כל כך!
    אשרי העם שככה לו, אשרי העם שה׳ אלוקיו.

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*