המושג "בית" קיבל השנה משמעות למקום של שייכות, בטחון ובנייה עצמית. בית יכול להיות מבנה, אוהל, צריף וגם משרד. בית שמתוכנן נכון, ישפיע בצורה חיובית על האינטראקציה בין דייריו. מעצב הפנים עומר טל, מאמין בבניית סיפור מסגרת ברור, ככלי ליצירת עיצוב קוהרנטי ומגובש. הוא חוזר לתחנות בזמן שעיצבו אותו כאיש מקצוע וכיוצר, משכיל למצוא את האיזונים הנכונים, מסנכרן בין גודל, צורה ומקצב ובורא עבור לקוחותיו בתים במראה נקי ומדויק שנעים לחיות ולשהות בהם.

“בתקופה הזו, ברגע שצה”ל קורא לי אני מתייצב. רוב הלקוחות תומכים ומקבלים זאת בהבנה רבה”. מעצב הפנים עופר טל ומשפחתו

 

את הריאיון עם מעצב הפנים עומר טל (45), אנו מקיימים כשהוא בדרכו צפונה, שם הוא משרת במילואים, כקצין משאבי האנוש של אוגדה 91, מעל לשנה, מאז אוקטובר אשתקד. את הדרך לצפון הוא עושה ממכבים, שם הוא גר עם רעייתו, הדס ושני ילדיהם אחרי שליחות של מספר שנים בבסיס חיל האוויר בנגב, שם שירתה הדס כקב”נית.

 

עיצוב: עופר טל. צלם הדר כהן

 

 

עומר, יש לפניך נסיעה ארוכה וזו הזדמנות מצוינת לשמוע על הדרך שעשית ועל המעצב שאתה.
המסע המקצועי שלי מתחיל במושב בו גדלתי, שם גיליתי את אהבתי לעולם החי ובאופן די טבעי, השאיפה הראשונית שלי היתה בכלל להיות וטרינר. לצד הדאגה לחתולים, סוסים ותרנגולות, עסקתי גם באמנות. עוד מגיל צעיר יצירתי ופיסלתי. למדתי טכניקות חשובות אצל הצייר דוד וקשטיין. בתיכון לאמנויות בתל-אביב, הבנתי שאמנות ואדריכלות יהיו מסלול חיי.
במהלך השירות הצבאי ביחידה לוחמת, התמסרתי לתפקידיי מתוך חיבור עמוק. למבחנים בבצלאל ניגשתי כבר כקצין צעיר וכשהתקבלתי ללימודים, בצה”ל ביקשו שאשאר. לאחר התבלטות בחרתי לדחות את החיבור לעולם האמנות, ולהתמסר למסלול הצבאי.
בגיל 29 חלה תפנית בעלילה: עברתי לבאר שבע וחזרתי לעולם האמנות. אחר כך הקדשתי שלוש שנים ללימודי עיצוב פנים והתחלתי לעבוד בתחום כשכיר. בגיל 35, בתום שנתיים של עבודה כמעצב פנים פעיל, החלטתי לפתוח סטודיו שיישא את שמי ופה כל הנקודות שעל ציר חיי מתחברות. הקדשתי זמן לחשוב מי אני כמעצב. איך בוחרים קונספט וכיצד מקבלים החלטות נכונות בעיצוב. הבנתי שהעבודה שלי בעבר, כמטפל בנוער, פיתחה מהותית את היכולת שלי להיות קשוב לאנשים – ללקוחות שלי.

 

 

 

איך הקשב הזה בא בפועל לידי ביטוי?
כשזה מגיע לתכנון הבית הפרטי שלנו, מרביתנו מתקשים להגדיר במילים את הצרכים והמאוויים שיהפכו אותו לסביבה מדויקת וחווייתית שמותאמת ל-DNA המאוד ספציפי של המשפחה. מבחינתי ‘בית מודרני בקווים נקיים’ הוא משפט מאוד פשטני. הרי כל משפחה באשר היא מגיעה עם מטען, העדפות וניואנסים קטנים שנכונים ומדויקים לה ועלי, כאיש מקצוע, מוטלת האחריות לעזור לשרת האלמנטים האלה בצורה הרמונית ומיטבית.
הבנתי שקיים בי הצורך לבטא את היכולות האמנותיות שקיימות בי. כשאני מסתכל על מרחב אני מפרק אותו לגורמים, לחומרים ולצבעוניות. נוכחתי לדעת שמה שנכון לעולם העסקי נכון גם לבית משפחה ואני יכול להשתמש ב- Story Telling Design ככלי עבודה מוצלח גם בפרויקטים פרטיים.
אני לוקח את הסיפור של המשפחה, את המהות שלה, ונותן לכלל הנדבכים שמרכיבים ומאפיינים אותה ביטוי מוחשי במרחב הפיזי שלתוכו אני יוצק גם את הפרקטיקה והצרכים היומיומיים שלהם. כך אני מייצר עבורם בית שהוא לא רק יפה, אלא מקום שמשמש מצע אמיתי לקיום סביבות חיים אופטימליות לאינטראקציות מסוגים שונים. למשל, מרחב שבו הילדים רצים ומשחקים עם אפשרות לכך שההורים יוכלו במקביל לדבר, להנות ולהירגע.
בכדי להגיע למקומות הללו נדרשתי לעבור תהליך עם עצמי. אני זוכר שבתחילת הדרך היו פערים מול לקוחות, כי בזמן שאני שאפתי לייצר עבורם בית יפה, התחוור שמה שיפה ונכון בעיני, לאו דווקא נתפס כך על ידי הלקוח. היום הגישה שלי שמה את הקשב ללקוח כבסיס להמשך התהליך. אני סבור שברגע שסיפור המסגרת ברור, קשה ללכת לאיבוד, וכך מתגבשת קוהרנטיות בעיצוב עצמו. לאורך חיי פרויקט אנחנו נדרשים לקבל אלפי החלטות, ובאין מצפן ברור, קל לטעות. בתהליך שיצרתי, התשובות הופכות לברורות ופשוטות, משלב התכנון ועד לשלב בחירת החומרים והאלמנטים שיחד מרכיבים את השלם. באופן זה תהליך העבודה מול כל המעורבים בפרויקט – מהלקוחות עצמם, דרך הקבלנים ועד לספקים – הופך לפורה ומהנה, והבחירות הופכות למדויקות בהרבה.

 

עיצוב עומר טל. צלם שי בן אפרים

 

איך היית מגדיר את הלקוחות שלך?
הלקוחות שלי הם אנשים שמחוברים לעצמם. חשוב להם לשמר ולהעצים את איכות החיים של כל אחד מבני המשפחה. ככאלה הם לא חוששים להתעכב על הפרטים הקטנים. הם פחות מתחברים ל’שופוני’ ויותר לאספקטים תרבותיים, רוחניים ואמנותיים. הם מתמסרים לתהליך שנתפס לעיתים כ’חפרני’ מתוך הבנה עמוקה. אלה לא אנשים של זבנג וגמרנו, שרק מחכים שהבית יעמוד. אנחנו עוברים יחד דרך משותפת שמושתתת על עבודת צוות, ובמהלכה אנחנו חושבים יחד על הדברים ולא פעם הופכים גם לחברים. ממש כמוני, גם הם לא מחפשים בית שהוא ‘העתק-הדבק’ של פרויקטים קודמים. כך אנחנו מצליחים ליצור סביבת מגורים אותנטית. הדבר שעובר כחוט השני לאורך הבתים שאני מעצב, הוא שכולם נתפשים כחמימים ומזמינים.

 

תכנון ועיצוב עומר טל. צלמת שירן כרמל

 

מה עדיין מצליח לרגש אותך, כשאתה כבר שנים בתוך העשייה?
אני אוהב להמציא וליצור, בניגוד לשימוש במוצרי מדף. זו הסיבה שאני מעדיף לעבוד עם ספקים שיודעים לתכנון וליצור, מבלי להתפשר על הפרקטיקה והנגישות. בתהליך המשותף אנחנו לא מתפשרים על כלום. הרי בסופו של דבר כל פרט שאנחנו מייצרים נדרש לעמוד במבחן הזמן, להיות יעיל ונוח ולהתיישן בצורה יפה.

 

תכנון ועיצוב עומר טל. צלמת שירן כרמל

 

שאלה אחרונה רגע לפני שאתה חובר לאוגדה: איך מצליחים לסנכרן שירות מילואים כ”כ אינטנסיבי ליצירה?
בשנה הזו, בתקופה הזו, ברגע שצה”ל קורא לי אני מתייצב. ערבות הדדית היא ערך שגדלתי עליו והוא בא מעל לכל דבר אחר בימים משמעותיים אלה. רוב הלקוחות תומכים ומקבלים זאת בהבנה רבה. כרגע אני 100% מהזמן בצבא, בתקווה שהמלחמה תסתיים, החטופים יחזרו ונוכל לחזור לחיים נורמליים במהרה.

 

מעצב פנים עומר טל. צלם גיא דלריאה

 

לכל הכתבות בקטגוריית בתים מעוצבים
+כתבות מומלצות
בית פתוח לסביבה ולנוף, בשרון / אדריכל יואל יושפה
עיצוב פנים ישראלי
בית פתוח לסביבה ולנוף, בשרון / אדריכל יואל יושפה
  ביתם החדש של זוג בשנות ה-60 לחייו, הוא מענף הנדל”ן והבניה והיא ציירת-פסלת
בית הפריסקופ עשוי ממראות הניתנות להזזה
עיצוב פנים ישראלי
בית הפריסקופ עשוי ממראות הניתנות להזזה
  בית הפריסקופ אמור להיות בנוי כולו מתחת לפני הקרקע וכולל פטיו מרכזי גדול
לא לפרסום: בית לא אופנתי, של מעצב לא ידוע
עיצוב פנים ישראלי
לא לפרסום: בית לא אופנתי, של מעצב לא ידוע
  כך זה התחיל:                    

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*