ביתה של מעצבת האופנה, הקוטוריירית Sybilla Sorondo Myelzwinska, השוכן גבוה על צוק ב-Deià, במיורקה, התהווה בתהליך שארך שנים, בעיצוב ההריסות העתיקות של הבית הנטוש, למשהו שמתאים לבני אדם ולא רק לכבשים שדרו בו בעבר.

 

סבילה, כך מוכר השם רב המוניטין שלה, החלה את הקריירה שלה בפריז, בעבודה אצל איב סן לורן, לא פחות. כשהייתה בת 20, היא כבר חתמה על חוזה עבודה ראשון עבור חברת האופנה שהקימה לעצמה.
עתה, באי הבלארי, באתר הנופש Deià בצפון-מערב החוף, במקום המאוכלס בבני לאומים שונים, היא מצאה מבנה חרב ונטוש, אך משקיף לים ומוגן ברכס הרים גבוה מצדו השני. כדי להגיע אליו יש לטפס מעלה בשביל מפותל, בתוך מטעים של עצי זית עתיקים, עם גזעים מסוקסים.

 

 

היא רכשה את הנכס והתחילה לשפץ אותו. במהלך פשיטת רגל היא כמעט איבדה אותו, אך משקיע צ’יליאני קנה את המותג שלה והיא ניצלה. “מהרגע שראיתי אותו ועד לרגע שקיבלתי אותו לחזקתי, חלפו תשע שנים”, סיבילה מתארת את סיפור האהבה שלה לבית “היא הייתה חורבה, עם כבשים בפנים. אחר כך גרו שם אמנים, סוריאליסט וצלם אופנה”. אבל הבית נשאר ברובו חורבה. הקומה התחתונה, למשל, הייתה נטושה, כאן עמל חמור ליד אבן ריחיים, שבתורה כתשה זיתים להכנת שמן.
הבית מרוהט בכיסאות עץ ושרפרפים כפריים, מסוייד לבן, כמו שאר הביתם באזור. בקומה למעלה האטלייה של המעצבת (יש לה עוד אחד בפלמה ואחד גדול יותר במדריד). יסודותיו של הבית במאה העשירית וההשפעה המורית על האדריכלות שלו ניכרת. כעת הוא מקבל חיים חדשים.

צילום: Ricardo Labougle

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית בתים מעוצבים
+כתבות מומלצות
אל אל המדבר: עיצוב בצבעי המדבר
עיצוב פנים
אל אל המדבר: עיצוב בצבעי המדבר
  מעצבים ואדריכלים רבים בוחרים כהשראה את העיצוב המדברי, גם כאשר הבית ממוקם בתל
הבית שציירו על קירותיו, הפך למוזיאון: Bonnet House
עיצוב פנים
הבית שציירו על קירותיו, הפך למוזיאון: Bonnet House
  זה התחיל ממתנת חתונה, מאביה של אשתו השנייה של פרד, שנתן להם נתח
בקתת נופש מפלדה, מעוררת ויכוח על הדולומיטים
עיצוב פנים
בקתת נופש מפלדה, מעוררת ויכוח על הדולומיטים
  ביקתת הפלדה ניצבת בגובה של 2,734 מטר, בשיא השני בגובהו של רכס ההרים

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*