בעשור הקרוב יש לצפות לשינויים משמעותיים באופן שבו אנו רואים, משתמשים, ועובדים בתוך חללי העבודה שלנו, שינויים שמורגשים כבר עכשיו. העתיד של חללי המשרדים צפוי להיות מושפע בראש ובראשונה מטכנולוגיה, גמישות ודגש על רווחת העובדים.

הטכנולוגיה המתקדמת תשחק תפקיד מרכזי בניהול סביבות העבודה הגמישות. מערכות משרדים חכמות יאפשרו אוטומציה ופישוט של משימות כמו הזמנת חדרים, ניהול שטחי עבודה ושליטה בהגדרות סביבתיות. חיבוריות מוגברת באמצעות מכשירי IoT ובינה מלאכותית תאפשר חווית עבודה חלקה לעובדים, בין אם הם עובדים באתר המשרד או מרחוק.

 

משרד עו”ד הרצוג פוקס נאמן, אדריכלות ועיצוב אורבך הלוי. צלם עוזי פורת

השפעת הבינה המלאכותית (AI) ולמידת המכונה (ML) – גם בענף זה הבינה המלאכותית תהפוך להיות מרכיב מרכזי במשרד העתידי, עם שימוש בטכנולוגיות כמו עוזרים וירטואליים, מערכות ניהול חכמות ואוטומציה של משימות מנהליות. מערכות בינה מלאכותית יוכלו לנתח נתונים ולהציע שיפורים פרודוקטיביים, לייעל תהליכים ולקבל החלטות על בסיס ניתוחים מתקדמים של נתוני עובדים ופעילות המשרד.

מציאות רבודה ומציאות מדומה – אלו ישולבו יותר ויותר במשרדים לשימוש בפגישות וירטואליות, תהליכי הכשרה ואינטראקציות שיתופיות. טכנולוגיות אלו יאפשרו לעובדים לתקשר ולעבוד יחד במרחבים וירטואליים, גם אם הם פיזית במקומות שונים. זה יכול לכלול חדרי ישיבות וירטואליים, הדמיות מוצרים והדרכות אינטראקטיביות.

אינטרנט של הדברים (IoT) – התקנים חכמים המחוברים לרשת יהפכו לנפוצים יותר במשרדים, וישמשו לניטור ושליטה במגוון היבטים של סביבת העבודה, כגון תאורה, טמפרטורה ובטיחות. טכנולוגיות IoT יאפשרו יצירת סביבות עבודה אוטומטיות ומותאמות אישית, שיכולות לשפר את הנוחות והיעילות של העובדים.

מערכות ניהול חכמות – טכנולוגיות מתקדמות של ניהול משאבים ונכסים יאפשרו ניהול חכם ויעיל יותר של משאבי המשרד, כולל ניהול זמנים, הזמנת חדרים ומעקב אחרי מלאי. מערכות אלו יאפשרו ניהול טוב יותר של שטחי העבודה והמשאבים השונים, ויאפשרו לחברות לייעל את השימוש בשטחי המשרד ולשפר את הפרודוקטיביות הכללית.

 

משרדי my heritage 2024. אורבך הלוי אדריכלים. צלם עוזי פורת

 

באופן כללי, השילוב של טכנולוגיות מתקדמות ובינה מלאכותית ישנה את אופן הפעילות והניהול של משרדים ויביא לשיפור ביעילות, פרודוקטיביות ורווחת העובדים.
בואו נשים בצד את העתיד הטכנולוגי ונתבונן אחורנית, גם מגמות שמלוות מזה שנים את עיצוב המשרדים, ממשיכות וימשיכו להשפיע. אלו הן:

 

משרדי אורבך הלוי החדשים, צלם עוזי פורת

 

משרדי אורבך הלוי החדשים, צלם תומר שמש

 

משרדי אורבך הלוי החדשים, צלם תומר שמש

 

חללי עבודה היברידיים וגמישים
המודל המשרדי המסורתי השתנה משמעותית בקורונה לגישה היברידית, שבה העובדים מחלקים את זמנם בין הבית למשרד. שינוי זה מצריך סביבות עבודה מסתגלות שיכולות להתאים לסגנונות עבודה שונים ולוחות זמנים מגוונים. בתוך כך המשרדים מכילים יותר חללים משותפים, שולחנות חמים ופריסות שמסתגלות לתמיכה בהרגלי עבודה דינמיים.

דגש על רווחה וקיימות
דגש על רווחת העובדים והקיימות הסביבתית עם עיצוב ביופילי, שמשלב אלמנטים טבעיים בסביבת העבודה. תוך שימוש בחומרים ושיטות ברי קיימא. בתוך כך, המשרדים יהיו מתוכננים להיות יעילים יותר אנרגטית וידידותיים לסביבה.

קהילה ושיתוף פעולה
למרות העלייה הניכרת בעבודה מרחוק, המשרד הפיזי עדיין משחק וישחק תפקיד מרכזי בטיפוח קהילה ושיתוף פעולה. זאת, על ידי תכנון מושכל שייצור ויעודד אינטראקציות ועבודת צוות, עם יותר אזורים המוקדשים לפגישות בלתי פורמליות ואינטראקציות חברתיות. מה שעוזר לשמר תרבות ארגונית חזקה ומבטיח חיבור של העובדים עם הקולגות שלהם ועם החברה עצמה.

 

משרד עו”ד הרצוג פוקס נאמן, אדריכלות ועיצוב אורבך הלוי. צלם עוזי פורת

 

אדריכל נועם מוסקל, הוא אדריכל-עמית ב”אורבך הלוי” אדריכלים

 

משרדי אמדוקס. אורבך הלוי אדריכלים. צלם עוזי פורת

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
החלה ההרשמה: מלגת “יוצרי עתיד”, לאדריכלים ומעצבים צעירים
עיצוב פנים ישראלי
החלה ההרשמה: מלגת “יוצרי עתיד”, לאדריכלים ומעצבים צעירים
מגזין האדריכלות ועיצוב האיכותי בישראל, נותן במה לדור הבא: אדריכל.ית, מעצב.ת פנים מלגת “יוצרי
וילה ברוטליסטית בטולום, מקסיקו
עיצוב פנים ישראלי
וילה ברוטליסטית בטולום, מקסיקו
                           
מורה הפך סירה הפוכה לבית נופש לו ולנכדותיו
עיצוב פנים ישראלי
מורה הפך סירה הפוכה לבית נופש לו ולנכדותיו
  הקלטים שאכלסו את החוף בברטון, נחשבו בעבר לברברים. השם הרומי עצמו שניתן להם

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*