קריאת ספרים היא מפלט, דרך לנקות את המחשבות שלנו, להפליג עם הדמיון ואנחנו כל כך צריכים את זה עכשיו: לדמיין מקומות רחוקים, לפגוש אנשים מיוחדים, לצלול לעולם אחר שכולו טוב, להתנתק מעט, או בנילה אחת - אסקפיזם.

אדריכלות ועיצוב שרה ונירית פרנקל. צלם איתי בנית

 

יחד עם הספרים, שהיו ונותרו מקור הפנטזיה והחלומות, כך הספרייה הפכה מפריט פרקטי, לפריט עיצובי וחשוב. בהיסטוריה מוזכרים אנשי האצולה, לצד אנשי הבוהמה, שהתהדרו במבחר ספרים ולצידם ספריות מכובדות. לרגל שבוע הספר, שנמצא בעיצומו, שבוע שמהווה הזדמנות באמת נפלאה לחדש את הספרייה בסלון ואת מלאי הספרים ששוכבים בצידי המיטה, ביקשנו מנירית פרנקל, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית, ללוות ולהציג מספר פרוייקטים פרי תכנונה, בהם הספריות דומיננטיות, ומהוות הוכחה שעידן הספרים חי וקיים.

 

 

פרנקל מסבירה “כיום הספריות אינן מיועדות לספרים בלבד, הן אלמנט חשוב שמציג פריטי נוי שאספה המשפחה לאורך השנים, לצד תמונות משפחתיות, אוספים מיוחדים וכמובן גם ספרים. הספריות עוצמתיות, מעוצבות ואסתטיות וכאן טמון הכח שלהן”. לדבריה “הספרייה לרוב אינה מוצר מדף, אלא מוצר CUSTOM MADE שתוכנן ועוצב בהתאם לסגנון הבית, אם זה מינימליסטי, מודרני, כפרי, או FUSION, ובהתאם לחומרים שמככבים בחלל. היא מתכתבת עם הlook and feel של המקום בו היא ממוקמת. תפקידה להיטמע בפרוייקט ולא להיות נטע זר, ליצור עניין, להוסיף חן, בהתאם לכך היא מתוכננת בקפידה ושופעת חיות בזכות קומפוזיציות מעניינות, אסימטריה מסקרנת ושילוב חומרים”.

 

 

המאסיביות שאפיינה את הספרייה בעבר אינה רלוונטית כיום, המגמה העכשווית מינימליסטית, מעודנת, ועם טוויסט מיוחד ומתוחכם. “תתפלאו” אומרת פרנקל “אבל הספרייה עצמה יכולה לשמש לפונקציות נוספות ולא רק לנשיאת ספרים: מחיצה אוורירית בין חללים, מערכת מדפים משולבת – פתוחה וסגורה – לטובת אחסון חשמל חכם ומערכות מולטימדיה ואודיו נסתרות מהעין, ספרייה שמשמשת כקיר כח עם מסך טלוויזיה וקמין ועוד, העיקר שלא יהיה משעמם ושהספרים “יקרצו” לנו מהמדפים כדי שניקח אותם לחיקנו ונקרא, הרי בסופו של דבר זה ממש יעשה לנו טוב”.

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
חווית האור בעבודותיו של James Turrell
עיצוב פנים ישראלי
חווית האור בעבודותיו של James Turrell
הקנבס עליו יוצר טורל את עבודותיו, הם השמיים והאור הטהור שלהם. האמן ידוע בעיקר
מפגש עם אדריכל רון שפיגל
עיצוב פנים ישראלי
מפגש עם אדריכל רון שפיגל
  “לצד האדריכלות, העיצוב מפנק וכולל חדר ארונות, חדר רחצה מפנק, חימום תת רצפתי,
דירה עכשווית ואופנתית
עיצוב פנים ישראלי
דירה עכשווית ואופנתית
    מדובר במשפחה שאוהבת לארח ולבשל, כך שאזור המטבח והסלון, קיבלו התייחסות מיוחדת

תגובה אחת

  • שי הגיב:

    קריאת ספרים היא מפלט . אבל הספריות האלה לא מכילות ספרים. וגם רוב המשפחות לא אוספות פרטי נוי לאורך שנים. נכון יותר לעזוב על הספריה כאובייקט נוי ענקי שמתפרש על החלל הורטיקלי ו פגן של עושר וטוב טעם. מצב שצריך לשנות לו את השם מ’ספריה’ לשם חדש,אחר.. בעידן הזה שבו הספרים נוטשים את הבתים שלנו

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*