הבית בן קומה אחת, של משפחה שחזרה ארצה לאחר שהות ממושכת מחו"ל והחליטה לבנות בית בנחלה. על האדריכלות והעיצוב הופקד משרד פלסנר אדריכלים ועל עיצוב הפנים, קרן גנס. האופי האדריכלי בעל קווים נקיים, בשילוב חומרים חמים, המשלב תהליך בנייה וחומרים מהשורה הראשונה. הקו העיצובי המשלים, חם ומזמין, משלב סגנון מודרני ואקלקטי, תוך שילובי צבעים וחומרים, חדש לצד ישן.

המשפחה אוהבת לארח ובהתאם לכך ביקשה בית חם ומזמין, המאפשר מקומות שהייה ואירוח מגוונים. הבית ממוקם במרחק מהרחוב וכולל גינה רחבת ידיים בחזית. העמדת המבנה והחניה סבבו סביב העץ פקאן עליו ביקשה המשפחה לשמור. מעטפת הבית האדריכלית כוללת חצרות פנים, מרפסות, פרגולות ומייצרת חללי פנים וחוץ אינטגרליים.

 

 

אופיו וגודלו של המגרש אפשרו לפרוס את הבית על פני קומה אחת, תוך שהוא מייצר חללים פנימיים וחללי חוץ מקורים. לכל חלל חוץ פרגולה בעלת אופי אחר. האזור המקורה המרכזי פונה כולו לנוף השדות, כאשר מהסלון ניתן לצפות בשתי חצרות נוספות: האחד גן הקקטוסים ופטיו הכניסה. לכל חדר ילדים איזור חוץ קטן משלו.
נעשה שימוש באלמנט המשרבייה המסורתי באינטרפרטציה מודרנית. אותו אלמנט מייצר הפרדה של חללים ועדין האור עובר דרכו. פותח קיר משרבייה מברזל מחליד הנקרא קורטן, שחוזר מספר פעמים ומתגלה במבטים שונים מתוך הבית.

 

 

 

בחללים המרכזיים הפנימיים ואזורי החוץ החיצוניים ההמשכיים להם, נבחרה אבן בגוון אפור בהיר. קירות הבית נצבעו בהרמוניה של גווני אופוויט חמים, המשתנים עפ”י חלוקת וזרימת החללים – חלל מרכזי, אגף הורים ואגף ילדים.
בחלל המרכזי –הכולל כניסה, סלון ופינת אוכל, תוכננה ספרייה עץ אלון טבעי מרצפה עד תקרה, היוצרת הפרדה בין הכניסה האחורית, למטבח ולחלל המרכזי הפתוח למרחבים. הספרייה תוכננה בקווים אנכיים ובמקצבים משתנים.

 

 

 

על רקע הספרייה נבחרה פינת אוכל מודרנית עם פלטת עץ דקיקה בעלת קווים מינימליסטים, סביבה שובצו כסאות בעיצוב צעיר בגווני שחור גרפיט ורגלי ברזל בגוון טרקוטה.
בסלון התכנון היה ליצור ישיבה הן עם הפנים לקמין ולישיבה עם הפנים לחוץ. תוכננו 3 ספות עם ישיבה לשני הכיוונים, ויכולת חיבור והפרדה ביניהן. הספות בגווני ירוק פסטלי וחמרה ניצבות על שטיח עבודת יד שהוזמן עפ”י מידה. עבודות אמנות של אמנים ישראלים מעטרות את החלל ושולבו בו פריטים שלוקטו ע”י בעלי הבית לאורך השנים.

 

 

 

תוכננה מבואה בין חדרי הילדים להורים, שנבנתה בדיוק עפ”י מידות שולחן נגרים ישן מולו שולחן וכסא מבית סבא וסבתא, פריטים המלווים את המשפחה שנים רבות. גופי תאורה קיריים עגולים בצבעים ובמגדלים שונים משלימים את החיבור בין מודרני, אקלקטי, ישן וחדש.
המטבח מודרני עם קוים מינימליסטיים, בתוכו שולבו ויטרינה, משטח וחיפוי קיר מעץ. שולבה בו דלת נסתרת המאפשרת מעבר לכניסה המשנית המשמשת ביום יום את בני הבית.

 

 

 

חדרי הרחצה תוכננו עם חלונות גדולים המכניסים את החוץ והירוק פנימה לצד שמירה על פרטיות. ניכר בהם חופש יצירתי, צבעוני וקריצות של הומור. שולבו בהם רצפה וקירות בחיפויי רזינה בהרמוניות צבעים שונות של גווני חול, אפור, ירוק וכחול. לצד הרזינה שולבו אריחי זליז’ מרוקאי עבודת יד או אריחים קטנים בשילובי רובה ומדבקות קיר.
אגף ההורים תוכנן כאגף נפרד , הוא נצבע כולו בגווני nude, הריצוף הינו פרקט אלון חם עם לייסטים רחבים. חדר השינה משלב בתוכו פרטי ריהוט חדשים, ישנים ואמנות ישראלית. חדר העבודה תוכנן עם שתי פינות עבודה בתמונת ראי, המשמשות את כל אחד מבני הזוג, לאורך הקיר המרכזי תוכננה ספרייה בעבודת נגרות בגווני חמרה ואלון טבעי.

 

 

 

אגף הילדים נפרד – במרכזו תוכנן סלון ילדים, במרכזו ספריית אלומיניום פתוחה וספה free stand, בו מתקבצים הילדים. ממנו כניסות לחדר של כל אחד. חדרי הילדים נצבעו בגוונים שונים, הם משלבים פינות בהתאם לתחביבים. לכל אחד מרפסת אינטימית עם ישיבה בחוץ ביחד ולחוד.
מבואת הכניסה האחורית המשמשת את בני הבית ביום יום חמה ומזמינה, טומנת בחובה את כל הפונקציות הנדרשות, אחסון פתוח וסגור לאחסון ולשימוש מיידי וזמין, היא משלבת גווני ירוק פסטל, עץ אלון טבעי ו’כפיסי עץ’ עבודת יד.

 

 

 

אדריכלות ועיצוב פנים: פלסנר אדריכלים
עיצוב פנים: קרן גנס עיצוב ואדריכלות פנים
פיתוח חוץ: חיים כהן
ניהול פרויקט ופיקוח: איתמר בר
צלם: עמית גירון

לכל הכתבות בקטגוריית בתים מעוצבים
+כתבות מומלצות
בית שמלבלב יופי בין ההריסות
עיצוב פנים ישראלי
בית שמלבלב יופי בין ההריסות
  לבית היה תפקיד מפתח בהיסטוריה של מקסיקו: בכפר הקטן הזה לא היה בנק.
האדריכל שעיצב את השפה של בתי הנופש בסרדיניה: Alberto Ponis
עיצוב פנים ישראלי
האדריכל שעיצב את השפה של בתי הנופש בסרדיניה: Alberto Ponis
  השטח שבחר הלקוח הארגנטינאי שהתאהב באיטליה, היה מפחיד – תלול בחדות ומשקיף על
14 מעצבים עיצבו 14 חדרי מלון הממתג עצמו כבר-קיימא
עיצוב פנים ישראלי
14 מעצבים עיצבו 14 חדרי מלון הממתג עצמו כבר-קיימא
  המלון באזור San Giuliano Mare ליד הנמל, מיקום מרכזי ברימיני, קרוב למוקדי העסקים

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*