ביתם החדש של האדריכלית שגית חקלאי ובן זוגה צפריר, הוא תצוגת תכלית של אדריכלות מסוגננת ועדכנית וגם כזו הטומנת בחובה את כל הנדרש עבור נגישות מרבית.

צילום: שי אפשטיין

 

האדריכלית שגית חקלאי, בעלת המשרד ARCHABILITY, מתמחה במתן פתרונות נגישות בבניה הפרטית ויועצת נגישות בבניה הציבורית, מבלי לוותר ולו במעט על אסתטיקה ויצירת מרחבים מכילים. היא מכירה את חשיבות הנושא מקרוב מאוד, זאת מאחר ובן זוגה צפריר נפצע לפני כ-20 שנה בתאונת אופניים ומאז מתנייד בכיסא גלגלים.

 

צילום: שי אפשטיין

 

אל ביתם החדש בצפון תל-אביב, עברו בני המשפחה ממש לאחרונה, במהלך שנת הקורונה. הבית הוא חצוי של דו משפחתי שתוכנן על ידי חקלאי ובנוי על מגרש בשטח של כ-550 מ”ר. חלקו הפנימי, ששטחו כ-250 מ”ר, מתפרס על פני 3 קומות, אחת מהן היא קומת מרתף לה יש כניסה עצמאית.

 

צילום: שי אפשטיין

 

צילום: שי אפשטיין

 

“הפרוגרמה של הבית היא רגילה ונועדה לשרת את כל בני הבית בצורה מכילה, נעימה וכיפית בה שילבתי שכבת נגישות במטרה לייצר פתרונות פרקטיים ונגישים עבור צפריר”, מסבירה האדריכלית. “המטרה היתה לייצר מרחבים מכילים והרמוניים, עם פתרונות נגישות מיטביים ואסתטיקה בכל פינה. בפועל פתרונות הנגישות מאפשרים לצפריר להתנהל בצורה חופשית וקלה בכל אחת מהפונקציות ולהתנייד בין הקומות במעלית. שכבת הנגישות באה לידי ביטוי כמעט בכל חלל בבית ובתוך כך גם בתכנון עמדות העבודה במשרד, בגינה ובפונקציות חיצוניות כמו המחסן שמשמש את צפריר וככזה הגישה אליו מאוד נוחה. דוגמה נוספת היא רמפה נסתרת שמעניקה לו מעבר לג׳קוזי שבגינה.

 

צילום: שי אפשטיין

 

צילום: שי אפשטיין

 

את קומת הכניסה תכננה כמרחב פתוח בו מתקיימות כל הפונקציות הציבוריות. מעליה, קומת הילדים בה חדר משפחה ושתי סוויטות להן מרפסת משותפת. הסוויטה של שגית וצפריר ממוקמת בעליית הגג וכוללת אזורי שינה ורחצה מרווחים ומוארים ומרפסת אינטימית עבורם. בקומת המרתף תוכננה יחידת המגורים של ביתם הבכורה וכן את משרדם של בני הזוג- היא באדריכלות, והוא ביזמות עסקית.

 

צילום: שי אפשטיין

 

חקלאי בחרה להשתמש בחומרים טבעיים או במראה טבעי. כך למשל בקומת הכניסה שרוצפה בבטון בגוון חיטה. עבור הקומות העליונות בחרה פרקט במבוק ואת קיר המעטפת שמהווה עוגן עיצובי ומטפס לכל גובה הקומות בחרה ליצור מבטון חשוף בגוון כורכר. בתוך כך בחרה האדריכלית לעבוד עם אלמנטים עשויים ברזל ופלדת קורטן המשמשים כמוטיב חוזר ומייצרים קשר מיטבי בין חוץ ופנים.

 

צילום: שי אפשטיין

 

עם הכניסה לבית נגלה החלל הציבורי שהינו פתוח, מואר ואוורירי, כך ניתן לראות כבר ממנה בבירור את הגינה המלבלבת והמוריקה שנשקפת מבעד לחלונות הוויטרינה הגדולים. הקונספט הפתוח כולל את המטבח שחובק את הסלון ויחידת אי המשלבת בסיס מברזל קורטן ומשטח צפחה, המשמשת גם כפינת אוכל. “בחרתי לוותר על פינת האוכל הקונבנציונלית על מנת לנצל בצורה הטובה ביותר את החלל הפתוח ולשמור על מראה נקי”, מסבירה חקלאי. “במתכוון בחרתי בברז טלסקופי מתקפל פנימה כך שפני המשטח נותרים חלקים וניתן לפרוש על גבי המשטח מפה ולהשתמש באי כשולחן גדול ונוח. בתוך כך הקפדתי לתכנן יחידה המותירה חלל פנוי מתחת חלק מהמשטח כך שתהיה גישה לכיסא הגלגלים של צפריר שנחשב לבשלן הביתי. הכיור נגיש, כך גם אחסון התבלינים והמצרכים היבשים בתוך צנצנות שמוצמדות לחיפוי הברזל בעזרת מגנט ונגישות לשליפה ויחידת מדפים הידראולית שמנגישה כלי חשמל קטנים ואביזרים עד לגובה היד”.

 

צילום: שי אפשטיין

 

צילום: שי אפשטיין

 

יחידת הנגרות הגדולה, העשויה מברזל שחור ועץ אלון ממשיכה לכל אורכו של קיר המטבח ומשמשת גם את אזור הסלון. במטבח היא טומנת בחובה את המקרר, מקרר היינות ומדף נשלף למזיגת יין ובאזור הסלון את הקמין וקיר הטלוויזיה. עוד בסלון, מערכת ישיבה המורכבת מכורסאות רחבות ומודולריות כך שניתן להפריד ולחבר ביניהן על פי צורך.
השימוש בברזל בולט גם בגרם המדרגות שמהווה FOCAL POINT וציר מרכזי בבית. בקיר שמלווה אותה ניצבת ספריה מרשימה ובחלק הגובל עם פינת המשפחה שבקומת הילדים הוא תחום על ידי קורות הוריזונטליות עשויות ברזל מעוגל המשמשות כמעקה שניתן להציץ דרכו.

 

צילום: שי אפשטיין

 

צילום: שי אפשטיין

 

יחידת ההורים שבעליית הגג תוכננה בקפידה וניכר כי בה בפרט שמה חקלאי דגש על כל פרט ופרט על מנת לוודא שהמעברים רחבים דיו והגבהים של כל אלמנט מותאמים. כך למשל ארון הבגדים של צפריר, שגובהו כ-1.5 מ’ ולו גישה נגישה ונוחה למדפים. בחדר הרחצה תכננה חקלאי יחידת כיור מרחפת עם משטח עשוי אבן צפחה וכן מקלחון גדול ומרווח ועזרים ייעודיים. בדומה לחדרי הילדים, גם מחדר השינה שלהם יש יציאה למרפסת גדולה ומזמינה.

 

צילום: שי אפשטיין

 

צילום: שי אפשטיין

 

מטבח החוץ, שנושק למטבח שבפנים, גם הוא טופל בצורה מדויקת להפליא. בני המשפחה מרבים לארח, לבלות ולבשל בחוץ ועל כן גם יחידה זו מונגשת. כך למשל ביחידות שילבה דלתות הזזה שנעות על ציר עליון ומשאירות חלל נגיש מתחת למשטח העליון. כמו במטבח הביתי, גם בזה החיצוני הקפידה חקלאי לייצר צנצנות תבלינים שמוצמדות עם מגנט לחיפוי הברזל ובגובה נגיש.

 

צילום: שי אפשטיין

 

צילום: שי אפשטיין

 

צילום: שי אפשטיין

 

צילום: שי אפשטיין

 

צילום: שי אפשטיין

 

צילום: שי אפשטיין

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
שרותים ציבוריים בקניון, הפכו לאטרקציה אמנותית מהפנטת
עיצוב פנים
שרותים ציבוריים בקניון, הפכו לאטרקציה אמנותית מהפנטת
המעצבת שמצליחה בכל פעם להרחיב את גבולות הדימיון ולהגיע לשיא עיצובי חדש, עובדת לרוב
כל הבתים בפניסולה פלורידה, נהרסו מההוריקן – חוץ מהבית הזה
עיצוב פנים
כל הבתים בפניסולה פלורידה, נהרסו מההוריקן – חוץ מהבית הזה
  בני הזוג סיגלר גרו אז באזור פניסולה בפלורידה והם גם רצו שהבית החדש
איך יראו הבתים שלנו ב-20 שנה הבאות
עיצוב פנים
איך יראו הבתים שלנו ב-20 שנה הבאות
בתים קטנים יותר בעוד שבית גדול יותר היה תמיד סימן להישג אישי, הרי שהבתים

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*