חברה, מהבולטות והמוכרות בתחומה, בחרה לבצע רה-ארגון ולעצב מחדש את החללים השונים במשרדם הממוקם בלב ליבה של תל אביב וחולש על לא פחות מ-6,500 מ"ר. האדריכל-מייסד אורי הלוי ונועם מוסקל מהמשרד 'אורבך-הלוי אדריכלים', שאמון על תכנון הפרויקט, משתפים בתהליך.

 

משרדי החברה ממוקמים כבר שנים בלב תל אביב ובניגוד לחברות רבות, שכאשר הן מחליטות על “מתיחת פנים” – הן כבר נוטות להעתיק את מקום משכנן ללוקיישנים חדשים, במקרה זה הוחלט להישאר בסביבה הטבעית ולחדש את הקיים- סביבת עבודה של כ-6500 מ”ר הפרוסה על פני 5 קומות.
לשם כך רתמו קברניטיה את אדריכלי המשרד ‘אורבך- הלוי אדריכלים’, מהמובילים בתכנון מבני הציבור והמשרדים בישראל, שמשתפים בתהליך: “מדובר באחת החברות הגדולות והחשובות בתחומה בישראל ועל כן הוחלט לארגן מחדש את פונקציות המשרד, לרענן, לחדש ולמתג”, כך לדברי האדריכל נועם מוסקל, האדריכל האחראי מטעם ‘אורבך הלוי אדריכלים. “בתוך כך התמקדנו בתכנון קומה שלמה מתוך החמש, המשמשת לאירוח ולפעילות ציבורית וכוללת חדרי ישיבות במגוון גדלים, לאונג’ים א-פורמאליים לפגישות עסקיות יומיומיות וקפיטריה מרכזית גדולה בשטח של כ- 200 מ”ר. זה המקום אליו כולם מגיעים בשעות הצהריים- מרחב מפנק בו מתקיימים גם אירועים פנים חברתיים או חיצוניים כמו כנסים מקצועיים וסמינרים”.

 

 

“במקרים בהם חברות עתידות להישאר שנים ארוכות במשכנן, הרצון הוא לייצר עבורם מרחב שאינו מתעייף, מרחב שיישאר רענן, אלגנטי ורלוונטי לאורך שנים . התובנה שאירוע מעבר של החברה ממקומה או שיפוץ נוסף יתרחש רק בעוד שנים רבות מהיום, הובילה לשיח אדריכלי פורה ביננו לבין מובילי המהלך מטעם החברה, ואיתו ההבנה שיש ליצור חלל על-זמני שיחזיק שנים קדימה. אחת ממטרות השיפוץ היתה להגדיר את ה-DNA של המשרד בחלל על-זמני שיהדהד את ערכי החברה.

 

 

“ישנם קווים משיקים רבים בין משרדים בתחום זה למשרדי אדריכלים- תחומים ששייכים לעולם הישן ומטבעם פועלים על פי מערכות חוקים”, מסביר האדריכל אורי הלוי, מבעלי ‘אורבך הלוי אדריכלים. “בחלל הזה יישמנו חוקים אדריכליים של קצב, הרמוניה ותדר – כך למשל מערכת מסכי העץ בחזית חדרי הישיבות המשמשים כמערכת אחידה ופשוטה שתופרת את כל החלל ומייצרת מקצב נעים וקריאות במרחב. מסכי העץ מאפשרים שקיפות, ומעבר של אור, תוך שמירה על פרטיות בחדר הישיבות על ידי הפרדה ומיסוך בין אלה שבפנים לאלה שבחוץ ובמקביל לאפשר תצפית אל עבר הנוף האורבני והים”.

 

 

“מסך העץ, או “המשרבייה” עוצב במיוחד לפרויקט ומושתת על שני מודולים באורך מטר על 2.65 מטרים, שאותם הפכנו וסובבנו אותם על מנת שייווצר דפוס אקראי שונה בכל חדר”, מסביר מוסקל. “הקומה כוללת 15 חדרי ישיבות, חדרי משרדים וכאמור קפיטריה ופינות ישיבה והמתנה שפזורות בה.
ריצוף טרצו אחיד מלווה את החלל הציבורי, כמו גם ותקרה לבנה ונקייה בקווים מעוגלים המנחים את המהלכים בקומה: “הקבלה מהווה אלמנט ראשי ומכובד ממנו מתפזרים לחדרי הישיבות. המינימליזם הוא השולט, עם מעט מערכות שהן כשלעצמן פשוטות וקלות לתפיסה.

 

 

 

 

קיר גרעין הקומה חופה בדקטון בגוון אבן אפורה וטקסטוראלית, וגם הוא מלווה את ההולך המסדרון, בכל היקף הקומה, בדומה למערכת מסכי העץ האוורירית, הניצבת מולו.
ככלל, בכדי ליצור משרד על- זמני תמיד נשאף להשתמש בחומרים טבעיים ככל הניתן אם זה אבן, מתכת, טרצו או עץ, ונמנע מחומריות מלאכותית משהו שהיא לא – הרציונל היא להישאר נאמן ל”אמת החומרית””.
המגדל בו ממוקמים המשרדים מצוי בלב תל אביב ומהפתחים שבהיקפו נגלים כמה מהאתרים והמבנים החשובים והידועים בעיר: “אם בקומה הציבורית הגישה היא אקסטרוברטית, שמתסכלת החוצה ומשתפת את נופי העיר כחלק מהחוויה במשרד, ברחבי 4 הקומות הנוספות, שגם הן שודרגו ורועננו, ומכילות כמעט אך ורק חדרי משרדים, ננקטה גישה אינטרוברטית, המסתכלת פנימה, לריכוז לעבודה שקטה וממוקדת.
כדי לשמור על קווים מקשרים לעיצוב הייחודי של הקומה הציבורית, הריצוף בקומות הנוספות הוחלף לאריחי טרצו ובנוסף הותקנו תקרות גבס לבנות ושודרגה מערכת התאורה. שילבנו בהן אלמנטים שמשתלבים עם אלה שבחרנו עבור הקומה הציבורית ויצרנו סביבת עבודה ייחודית שמאחדת בין כל הקומות וסביבות העבודה. בצד המערבי שפונה לים יצרנו בכל אחת מהקומות לאונג’ עם פינת קפה ופינות ישיבה א-פורמליות; מקום אופטימלי לקיום חוויה חברתית ומקצועית שונה. בנוסף, בכל קומה יצרנו גם חדר זום וחדר פלייסטיישן שמחזקים את האינטראקציה בין כל העובדים, ומאפשרים להם לקחת הפוגה במהלך היום.”.

הפרויקט: משרדים עבור חברה מובילה בתחומה בשטח של כ-6500 מ”ר
היכן: תל אביב
תכנון ועיצוב פנים: ‘אורבך הלוי אדריכלים’: אדריכל שותף- אורי הלוי, אדריכל אחראי- נועם מוסקל

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית אבן הטובל בטבע, למרגלות הר ענק
עיצוב פנים ישראלי
בית אבן הטובל בטבע, למרגלות הר ענק
  שילוב עם הטבע הופך למרכיב המרכזי של המבנה ומעניק להר הגדול את התפקיד
הבית העגול, מול הר הגעש
עיצוב פנים ישראלי
הבית העגול, מול הר הגעש
  הוא משתלב בסביבתו עם צוקי הבזלת ועצי אלון קדומים, משקיף לנוף היחודי של
שלוש תערוכות מובילות בפרנקפורט: חוויית עיצוב וסגנון מכל זווית
עיצוב פנים ישראלי
שלוש תערוכות מובילות בפרנקפורט: חוויית עיצוב וסגנון מכל זווית
  Ambiente: העיצוב של המחר תערוכה זו מתמקדת בארבע קטגוריות עיקריות: Dining, Living, Giving

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*