רגע אחרי שנכנסה שנת 2024 לחיינו וסקרנו את המגמות והטרנדים שיככבו בשנה החדשה, הגיע הזמן לתת דגש למגמות שיככבו בחוץ. האקלים הישראלי מאפשר לנו למקסם את מרחב החוץ, בין אם זו מרפסת קטנה, או גינה רחבת ידיים.
“הלקוח הישראלי כבר הבין את חשיבות חלל החוץ, וההתייחסות אליו היא כאל חלק בלתי נפרד מהבית. הגישה כיום היא לעשות תעתיק של הבית החוצה, ליצור מראה. לייצר חלל חוץ שבדומה לפנים, הוא ההמשכיות של הבית” מסביר האדריכל רון שפיגל. לדבריו “הפנים משפיע על החוץ ולהפך. לא פעם הגדלנו פתח או הרמנו במה בתכנון כדי ליצור הרמוניה ביניהם. עוד בשלב הראשוני של תכנון הפרוייקט והבנת צרכי המשפחה, יש הסכמה משותפת לגבי חשיבות החוץ. ישנם פרוייקטים שהשיח מתחיל בכלל מנושא החוץ – “אני רוצה להרגיש תאילנד” אמר לי לקוח, או “אני רוצה בריכה ענקית – כדי ליהנות מהילדים גם בסופש”, או למשל “חשוב לי שמטבח ה OUTDDOR יהיה פונקציונאלי ונעים, כי שם אני מרבה לארח” והדוגמאות עוד רבות וטובות.
נתחיל עם המגמה הבלתי מעורערת – הבריכה
אבנר צדוק, מנכ”ל ובעלים של חברת פלגים, האחראית על תכנון ועיצוב בריכות יוקרה מסביר “מאלמנט של מותרות, כבר מספר שנים ובטח ובטח מאז הקורונה, הפכה הבריכה לאלמנט מהותי בבית הישראלי, סביבה מתאספות המשפחות, סביבה מתקיים האירוח, היא הסיבה למפגשים. זאת ועוד, יש הרוכשים בית או שטח בהתאם לאפשרויות השונות של מיקום בריכה והעמדתה ביחס לפרוייקט. נכון, הבריכה אינה אלמנט של מותרות ויחד עם זאת האפשרויות רבות והשמיים הם הגבול: בריכות בעיצוב טרופי, בריכות אינפיניטי, בריכות נגד הזרם ועוד”. עוד אומר צדוק “ב-2024 הנוכחות של הבריכות תתעצם. יותר גדולות, יותר מושקעות, עם חשיבה מדוקדקת לחומרים מיוחדים, פיתוחים טכנולוגיים, כשאין סוף לאבזור ולתוספות שניתן להציב בה”.
מטבחי חוץ, לטובת אירוח מדויק
יעל מוסקוביץ, סמנכ”לית השיווק של חברת ניגא שף FOR HOME, יבואנית מטבחי חוץ ומותגי פרמיום למטבח פנים מסבירה “גודלם של מטבחי חוץ הוכפל. מיחידות של 2 מ’, גדלו השנה המטבחים לממוצע של 5-6 מ’ ובכך גדלה גם ההשקעה הכספית והגיוון במוצרים”. בהתייחסה ל-2024, מסבירה מוסקוביץ’ כי: “חלל החוץ הוא לא עוד חלל, הוא ברירת המחדל לבילוי, אירוח, בישול ושהייה משפחתית. בדומה לשנים עברו גם ב-2024 מטבחי החוץ הם שיהפכו את סביבת OUTDOOR לשלמה ומדויקת. המרפסות והגינות הפכו כבר מזמן לאחד מצירי האירוח החשובים והמושקעים בבית הישראלי. מהאלמנטים המרכזיים והחשובים שמושקעים בסביבת ה OUTDOOR הם מטבחי החוץ, ונראה שכל פרויקט מגורים שמכבד את עצמו מתהדר במטבח מאובזר ומקצועי המאגד בתוכו את כל הטוב שיש לתחום להציע- אסתטיקה עילאית וקולינריה משובחת. עוד אומרת מוסקוביץ’ ” המגמה היא הפיכת מטבח החוץ למרכז קולינארי שאף יאפיל על המטבח הביתי. אותו אחד שיממש את כל הרצונות של בעלי הבית: מקררי משקאות, מכונות קרח, גרילים שונים להפקת מאכלים במגוון צורות צלייה ובישול, רוטיסרי, טאבונים, ועוד, לצד עיצובים עילאיים שלקוחים ממטבחי שף מקצועיים”.
פרגולות
“היא מהווה אלמנט עיצובי המשלים את המבנה, היא זו שמאפשרת לנו ליהנות מפינוקי ה OUTDOOR לאורך כל ימות השנה ולהגדיר בדרך עיצובית חללים שונים” מסביר קובי חליפה, מעצב הבית ומבעלי חברת ארטפרו, המתמחה בפיתוחי ומפתחי ברזל. לדבריו “תפקידה של הפרגולה ‘למתוח’ את הבית. חידושים רבים, לצד מגוון חומרים, מאפשרים להתאים את סוגי הפרגולות לעיצוב החלל הרצוי. בין אם הוא מודרני, כפרי, תעשייתי ועוד”.
אמבטיות קרח
זו המגמה האחרונה והחדשה מבין כולן. אמבטיות הקרח עבור רבים הן דרך חיים בזכות התועלות של הטבילה לגוף ולנפש. IceZ לוקחת את הטרנד צעד אחד קדימה, עם אמבטיות קרח שפועלות באמצעות צ’ילרים ייעודיים (היחידים עם תו תקן של מכון התקנים), שתפקידם להביא את המים לטמפרטורה הרצויה, תוך שליטה מרחוק, ויצירת סירקולציה ששומרת על ניקיון המים. לדברי ישי שני, בעלים ומנכ”ל משותף ב- iceZ והרוח החיה מאחורי המותג “האמבטיות עוצבו ותוכננו בקפידה, עשויות מחומר אקרילי או חיפוי עץ. המוצרים מספקים חוויה שתורמת לאיכות החיים, לגוף ולא פחות מכך לנפש. חוויה שמספקת בוסט אמיתי של אדרנלין ועשייה. אין לי ספק שהציבור הישראלי יתאהב בטרנד ויאמץ אותו כריטואל קבוע מאורח חייו”.