ארבע שעות נסיעה צפונית למקסיקו סיטי, נמצאת העיר התוססת ואמנותית, אך המתויירת, San Miguel de Allende, היא גם אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. היא הייתה עיר של תעשייה, שנוסדה בשנת 1797 ונקראה Ciudad de Revolución. בשנת 1950 קם בה Instituto Allende, בית ספר מהפכני לאמנות חזותית, שיצר אמנים מקסיקנים מדהימים. עד היום, חלק גדול מהמרחבים הציבוריים והמבנים של העיר, מעוטרים בציורי קיר צבעוניים וסוציאליסטיים, של בוגרי המכון אלנדה.

 

כדי לשחזר את אותה תקופה ולרכז שוב את חלק מאמני סן מיגל המקומיים תחת קורת גג אחת, מעצבים משלושה סטודיואים – Oficina de Diseño Colaborativo (OCD), Maye Colab ו-Atelier TBD חברו ושיקמו בית ישן, חורבה, אם לדייק, הפכו אותו לסטודיו ולמרחב קהילתי ויצרו את Santa Tere Espacio.

 

 

 

העיר הצבעונית מביאה אליה למעלה ממיליון מבקרים מדי שנה. עם זאת, הג’נטריפיקציה הפכה חלק מהחללים המרכזיים לזולים יותר עבור גולים ותיירים מאשר עבור תושביו. “סן מיגל תמיד הייתה עיר אמנותית והמסורת כאן חשובה”, הם אומרים “אבל לאחרונה, בתים במרכז העיר נמכרו במיליוני דולרים וברוב מרחבי התרבות מתגוררים זרים שהיגרו לכאן. עבורנו המקסיקנים, אין הרבה מרחבים תרבותיים”.

 

 

 

המתחם שהקימו, מורכב משלושה חללי סטודיו חדשים, שבמרכזם חצר מסוגננת. דירות הסטודיו כוללות קירות צבעוניים וריהוט רענן ומפנק. החלל יכול לשרת מגוון שימושים, כמו תצוגה או מסיבה. פלטת הצבעים נועזת – צהוב, אדום וורוד, עם הפרזול החדש של הבניין בכחול.
בסן מיגל, בתים רבים “נבנו בעצמם”, כלומר הם לא תוכננו על ידי אדריכל. כך גם הנכס הזה, שבעלי הבית המקוריים בנו באופן לא רשמי. סוג זה של בנייה אופייני באמריקה הלטינית, במיוחד באזורים בעלי הכנסה נמוכה “לא רצינו לשנות את הבנייה המוכרת של סן מיגל, אבל כן רצינו לספר סיפור חדש. אז הבאנו עיצוב שיש בו ניגוד מוחלט בין הקירות הצהובים, הקירות האדומים, הקירות הכחולים, הברזל, הלבנים, האריחים. כל המרכיבים האלה מתאחדים כדי לספר סיפור”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
דירת מעצבים גרפיים, בעיצוב גרפי
עיצוב פנים
דירת מעצבים גרפיים, בעיצוב גרפי
  המעצבים עשו שימוש במגוון צבעים, כדי להגדיר אזורי מפתח ברחבי הבית ולספר את
עיצוב המלון בעמק הסיליקון, חוגג את החיים
עיצוב פנים
עיצוב המלון בעמק הסיליקון, חוגג את החיים
             
אחוזה חדשה אך באדריכלות מסורתית, במדבר רג’סטאן
עיצוב פנים
אחוזה חדשה אך באדריכלות מסורתית, במדבר רג’סטאן
  הבית כולל שורה של חצרות והוא נבנה מאבן חול מקומית שנאספה בסביבה. כל

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*