09/01/2024 00:00 - 19:00 פרנקפורט, גרמניה

Heimtextil יריד סחר בינלאומי לטקסטיל לבית ולשוק המוסדי, יתקיים בין התאריכים 9 עד 12 בינואר 2024, בפרנקפורט, שם תפגשו את מגמות המחר עם המוצרים והעיצובים העדכניים ביותר לשנת 2024. ביריד: סיורים, הרצאות ומפגשים עם אנשי מקצוע מכל העולם.

 

לרכישת כרטיסים – הקליקו על הבאנר

 

תערוכת הטקסטיל לבית HEIMTEXTIL – פלטפורמה ייחודית בינלאומית לטקסטיל לבית, בין ה-9 ל-12 בינואר 2024, ה-Heimtextil הבא יציג מגוון עולמי של חידושים ומוצרים בעיצוב פנים בטקסטיל. כיריד הסחר העולמי המוביל, הוא גם ממפה את השינויים בשוק עם נושאי המיקוד שלו בנושאי עיצוב פנים, אדריכלות, אירוח, עם מגוון המוצרים למעצבי פנים ומומחים.

 

 

 

נושא היריד השנה: יצירת מודעות גלובלית למטרות פיתוח בר קיימא
עם יותר מ-50 אירועים של אחת עשרה מדינות, Messe Frankfurt היא התערוכה המובילה בשוק הבינלאומי לאירועים בענף הטקסטיל על שלל נושאיו. זו הסיבה שלאירועי הטקסטיל הבינלאומיים שלה, מגיעים כ-23,000 מציגים ו-500,000 מבקרים מקצועיים מהתחום, מדי שנה.
השנה היעד הוא האצת החדשנות והטרנספורמציה בתעשיית הטקסטיל והאופנה, עם עשייה להשגת יעדי הפיתוח בר-קיימא עד 2030, תוך התמקדות במימוש פתרונות חברתיים, כלכליים ואקולוגיים. למשל, ייצור טקסטיל על בסיס צמחי, תמיכה במחזורי טקסטיל באמצעות טכנולוגיה ושימוש ביו-הנדסי במרכיבים טבעיים. בנוסף, Future Materials אוצרת חומרים ועיצובים מתחדשים.
גם האימוץ של בינה מלאכותית (AGI) משנה את השוק. ל-AGI יש פוטנציאל להביא פתרונות חדשניים ולעזור להתמודד עם אתגרים משמעותיים, גם בתעשיית הטקסטיל. עם זאת, ל-AGI יכולה להיות השפעה הפוכה על החברה והנושא זקוק למחשבה.

 

 

 

טקסטיל עשוי מגידולי צמחים או תוצרי לוואי צמחיים
טקסטיל על בסיס צמחי פירושו שהסיבים מופקים ממשהו שצומח ולא מיוצר באופן סינטטי. היתרון בר-קיימא של טקסטיל על בסיס צמחי הוא שמקורם טבעי, ולכן מסוגל יותר להיות ממוחזר במערכות אקולוגיות קיימות. ניתן לחלק אותם לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה של טקסטיל עשויה מגידולי צמחים. גידולים עמידים חדשים כמו קקטוס, קנבוס, אבקה, אצות וגומי מציעים פתרונות טקסטיל בני קיימא חדשים. בגלל מיצוי מכאני, הם יכולים לגדול למרות שינויי האקלים ודורשים פחות כימיקלים בפיתוחם. הקבוצה השנייה מורכבת מטקסטיל העשוי מתוצרי לוואי צמחיים, שהם שאריות חומרי גלם מהייצור, כמו בננה, זית, אפרסמון וקנבוס.

 

 

 

טכנולוגיה ופתרונות טכניים המשפיעים על טקסטיל
הטכנולוגיה יכולה לתמוך בטרנספורמציה של טקסטיל באמצעות שימוש בשיטות שונות: מיחזור טקסטיל, בניית טקסטיל ועיצוב טקסטיל. טקסטיל הוא כיום חומר זמין בשפע. פיתוח טכנולוגיות למיחזור פסולת טקסטיל מגביר את השימוש המעגלי בטקסטיל הקיים. יתר על כן, טכניקות בנייה ישנות של טקסטיל מציעות גם מסלולים לפתרונות ברי קיימא: למשל, שימוש בטכנולוגיית סריגה לריפוד רהיטים מייצר פחות פסולת בדים; לחלופין, טכניקת האריגה מאפשרת יצירה של מספר צבעים תוך שימוש בכמה חוטים צבעוניים בלבד.

 

 

 


ביו-מהנדס: מהונדס כדי לשפר את הפירוק הביולוגי

במידה מסוימת, טקסטיל ביו-מהנדס מייצג מיזוג של טקסטיל צמחי וטכנולוגי, מגשר בין טבע וטכנולוגיה ומשנה את האופן שבו מיוצר טקסטיל. ניתן לחלק אותם לשניים: טקסטיל ביו-מהנדס וטקסטיל מתכלה. בייצור של טקסטיל ביו-מהנדסים מלאים אסטרטגיות בהשראת הטבע. במקום לגדל צמחים ולחלץ את הסיבים שלהם, טקסטיל עשוי מהחלבון, הפחמימות או החיידקים בתירס, דשא וסוכר קנים. ייצור כרוך בתהליך ביו-מולקולרי היוצר חוטים אשר נעשים לחוט. יתרון בר-קיימא של טקסטיל ביו-מהנדס, הוא שהוא יכול להיות בעל כמה מאותן פונקציונליות כמו טקסטיל המיוצר באופן סינתטי, תוך שהם עדיין מתכלים בגלל מקורם הטבעי. ניתן להוסיף סיבים מתכלים לטקסטיל קונבנציונלי, כמו פוליאסטר, כדי לשפר את יכולת הטקסטיל הקונבנציונלי למחזר לחומרים המצויים בטבע ולפיכך להתפרק בסביבות טבעיות כמו מים או אדמה. למרות שאינם מתכלים לחלוטין, טקסטיל משופר ביולוגי אלה יתפרק עד 93% בהשוואה לטקסטיל רגיל.

 

 

Heimtextil Trends 24/25: צבעים חדשים
פלטת צבעים דינמית אך מעודנת שנוצרת באמצעות פיגמנטים טבעיים הנובעים מהאדמה, כאשר תהליכי צביעה מסורתיים מובאים לשלב הבא באמצעות טכנולוגיית ביו-הנדסה חדשנית. במרדף אחר יצירת צבעים המעוררים רגשות ובו בזמן מכבדים את הערכים שלנו בהגנה על הסביבה, אנו רואים חיידקים מגדלים פיגמנטים המייצרים גוונים בעלי עושר ועומק רב. מסלולי הצבעים של Heimtextil Trends 24/25 נוצרו בהשראת צבעים טבעיים שמקורם בזרעי אבוקדו, אצות, חיידקים חיים, פיגמנטים עתיקים כגון סיינה גולמית ואינדיגו וקוצ’יניאל מהונדסים ביו-מהנדסים. הרכיב השחור הגבוה ברוב הצבעים מאפשר יישום נרחב ומגוון גדול יותר של שילובים.

 

 

חומרים עתידיים: עיצוב רגנרטיבי
כיצד מוגדרים טקסטיל וחומרים רגנרטיביים? עיצוב רגנרטיבי מוקדש לפיתוח פרקטיקות יצירתיות הוליסטיות המשחזרות או מחדשות משאבים, בעלות השפעה חיובית על הסביבה ומעודדות קהילות לשגשג. ל-Heimtextil 2024, חברת הייעוץ לעתיד העיצוב FranklinTill אוצרת חלון ראווה עולמי של טקסטיל וחומרים מתקדמים כדי להמחיש את עקרונות העיצוב הרנרטיבי ולהכיר מעצבים, יצרנים ויצרנים פורצי דרך שנמצאים בחזית העיצוב התחדשתי.

 

 

לרכישת כרטיסים הקליקו כאן

אתר אינטרנט ומדיה חברתית:
www.heimtextil.messefrankfurt.com
www.instagram.com/heimtextil
www.facebook.com/heimtextil
www.twitter.com/heimtextil
www.youtube.com/heimtextil