28/06/2024 23:00 - 12:00 פריסקופ, ת"א

 

אוצרת: טל פרנקל אלרואי

עשר עבודות טקסטיל תלויות בחלל הגלריה, כמעין עשר גלויות נוף שנשלחו מחלון חדר העבודה של האמנית גליה רוזנפלד. זהו נוף מרומז, מתעתע, עשוי יחידות מודולריות משולבות זו בזו. גליה מעצבת דימוי ומפרקת אותו באופן בו זמני, מרכיבה וממוססת את הנוף באמצעות הטכניקה הייחודית שפיתחה. מהי גלויה בחומר ומהו נוף עירוני בעבודת יד, בתקופה שבה דימויים נצרכים כמזכרות באמצעים דיגיטליים?
גליה מתגוררת בשכונת נוף ים בהרצליה. השכונה נבנתה על אדמות הכפר הערבי אל חראם, שהתקיים עד 1948 סביב מסגד סידנא עלי. בתי השיכון הצנועים ברחוב נבנו בעקבות גל העלייה בשנות ה- 50, עבור יושבי המעברה שהוקמה על שרידי הכפר הערבי הנטוש. כיום נהרסים הבתים לטובת ווילות גדולות מימדים. דור פועלים הולך ודור פועלים בא, שכבה נערמת על גבי שכבה.
בתהליך התבוננות ארוך ועמוק גליה חקרה בשנה האחרונה את צפונות הנוף שניבט מחלון חדרה, מבטה נוקב ונודד החוצה ופנימה. החוצה אל עץ הזית ופנימה אל קירות הבית; החוצה אל סימני הטיח ופנימה אל הלב הכואב שמחפש מקלט מן המלחמה. באמצעות הטכניקה שפיתחה, היא מנציחה את הנוף כסדרה של גלויות, ובה בעת חושפת אותו כמלאכת בדיה. גליה מציעה נוף שאינו אחד, גלויות שהן חידה, דימויים פתוחים שאת סיפוריהם יש לפענח. מה הנוף מספר? של מי ולמי הוא? מי נוכח ומי נגרע? מי שתל ומי בנה? מה נסתר לאור יום ומה מתגלה בחשיכה?
ד”ר טל פרנקל אלרואי

 

על גליה רוזנפלד:
בעבודותיה, גליה רוזנפלד מחפשת היגיון פנימי של צורה וחומר לצד פרשנות רפלקסיבית על שדות פעילותיה. היא יוצרת עבודות אשר נמצאות בצומת שבין עיצוב, קראפט ,אופנה ואומנות. העבודות שלה נכללות בין השאר באוספי הקבע של המוזיאון המטרופוליטן לאמנות (The Met), ניו יורק; מוזיאון ישראל, ירושלים; המוזיאון לאומנות מודרנית(MoMA) , ניו יורק; ומוזיאון היהדות ברלין, ברלין. היא מציגה בתערוכות קבוצתיות ותערוכות יחיד בגלריות ומוזיאונים מקומיים ובין לאומיים כגון מוזיאון תל אביב; מוזיאון ארץ ישראל (מוז״א); גלריה ויטרינה במכון הטכנולוגי חולון (HIT); מוזיאון הצורפות של פורצהיים (שמוקמוזיאום); מרכז קראפט ועיצוב מנצסטר; מכון לאומנות מיניאפוליס; והמוזיאונים ליהדות בסן פרנסיסקו וניו יורק. עבודתה הוענקה לבונדסטאג הגרמני על ידי נשיא המדינה שמעון פרס ז״ל, ורוזנפלד נבחרה להשתתף בתוכנית אומנות בשגרירויות של משרד החוץ האמריקני. היא זכתה בפרס העיצוב לשנת 2008, ממשרד התרבות והספורט, מדינת ישראל. משנת 2006, היא מרצה בבצלאל אקדמיה לאומנות ועיצוב, ירושלים, במחלקה לצורפות ואופנה. את לימודיה לתואר ראשון סיימה במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל ואת התזה לתואר השני כתבה באוניברסיטת תל אביב, בתוכנית הבינתחומית באומנויות.

 

פרטי התערוכה:
פתיחה: יום שישי, ה28.6.2024, בשעה 11:00
שיח גלריה: יום שישי, ה19.7.2024, בשעה 11:00
נעילה: 27.7.2024
פריסקופ גלריה לעיצוב ונאו קראפט, בן יהודה 176, תל אביב
פתוח בימים ב׳-ה׳ 17:00-20:00, ו׳-שבת 11:00-13:00
טלפון גלריה 0507973079, טלפון גליה רוזנפלד 0502594627