הציירת ציונה לוז אוריין, גדלה בנוף ים וחיה ויוצרת כיום בהוד השרון. ביצירתה היא מביאה את נופי הילדות אותם ספגה, עוד בטרם הפכה נוף ים לפרבר של הרצליה פיתוח, לצד הנופים שנותרו מהמושבה הוד השרון, בטרם הפכה להיות עיר שמגדלים כבשוה.

נופים ראשוניים ותמימים, של ארץ ישראל היפה, מצוירים ביד ועין רגישות, אבל יותר מהם, עם לב. אקוורלים בצבעים רכים, מרפרפים, מלטפים, המעבירים את תחושת המרחבים השלווים והמרגיעים, שמלאו את העין והריאות והמתקיימים כיום בעיקר כגעגוע, אצל כל אחד מאיתנו, בני הארץ הזאת.
לוז-אוריין למדה רישום אצל מאיסטרים, במיוחד אצל יוסף הירש, אמן מבית האקדמיה בצלאל בירושלים ותלמידו של ארדון, שיצירתו הווירטואוזית הושוותה לזו של פרנסיסקו דה גוייה ואונורה דומייה.
למרות שהיא רואה ברישום את נקודת המוצא של יצירתה, הרי שהאקוורלים שלה נטולי אפקטים של נפח ועומק והם מתרכזים בסיפוק צרכים קומפוזיציוניים והבעתיים. צורת הבעה המזכירה את ציוריהם של סטימצקי, גלעדי וקוסונוגי. גם במובן זה אפשר למצוא ביצירתה התרפקות על העבר.

ניתן לרכוש את הציורים ישירות מהאמנית – טל. 050-6878490

קראו עוד:

הימים היחפים של גליה גור

אמנות שאוצרי אמנות לא מכירים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
טקסטיל־אמנות־טקסטיל: מבטים על אז ועכשיו / ד”ר איה לוריא
אמנות
טקסטיל־אמנות־טקסטיל: מבטים על אז ועכשיו / ד”ר איה לוריא
  מערך תערוכות חדש במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, כולל חמש תערוכות המספקות מבטים היסטוריים
מאיירים מכל העולם, קוראים לשחרורה של הקריקטוריסטית האיראנית אתנה פרג’דאני
אמנות
מאיירים מכל העולם, קוראים לשחרורה של הקריקטוריסטית האיראנית אתנה פרג’דאני
  אתנה פרג’דאני Atena Farghadani, אמנית וקריקטוריסטית איראנית אקטיביסטית, נעצרה באלימות על ידי סוכני
דיוקנאות של ילדים בשוליים בבנגלדש
אמנות
דיוקנאות של ילדים בשוליים בבנגלדש
“אני מצלמת את אלה החיים בשולי החברה. יש להם חיוכים אמיתיים, רגשות, הם עברו

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*