לאמן הרחוב הגרמני EVOL, יש יכולת להפוך חפץ אקראי וזניח, לעולם קטן. חלק מהעבודות הטובות ביותר שלו, כוללות קרטון משומש ופשוט, עליו הוא מרסס נופי עיר וסביבות עירוניות. בעבודות הרחוב שלו, הוא מטביע באמצעות סטנסיל רב שכבתי, תמונות של בנייני דירות אפורים ויומיומיים, על ארונות חשמל וגדרות בטון. התמונות שלו בעלות עומק ומעבירות תחושה של מציאות בתוך מציאות.

 

Evol חי ועובד כיום בברלין, הוא בוגר אוניברסיטת Kuopio לאמנויות בפינלנד ועיצוב מוצר בגרמניה. הוא יוצר ערי מיקרו במרחבים ציבוריים במטרה לעורר דיון ביחס למצבנו בנוף העירוני. מרקם המשטחים עליהם הוא עובד, מאפשר לו ליצור מבנים שנראים כאילו הם שם כבר עשרות שנים, עם הבלאי שנוצר בגלל מזג האוויר, חמצון וזמן. ההיסטוריה של פיסות הקרטון והחפצים המשומשים שעליהם הוא יוצר – המלים המודפסות, כתמים צבעוניים או כתמי מזג אויר, משולבים כולם בתמונות שלו של רחובות עיר שוממים, סמטאות ריקות ובניינים נטושים. מרקמו של קרטון קרוע מתורגם לפרטים של הארכיטקטורה המיוצגת ביצירתו. סט השבלונות המגוון שלו מוסיף גיוון ותנועה למשטחים האנכיים שלו בין אם זה פתיחת חלון, או הוספת צלחות לוויין או פרחים לאדן החלון, כולם עוזרים לעצב את המגע האורגני והאישי של יחידות הדיור השונות. הסצינות שלו הן אירוניות והן נוסטלגיות, במובנים מסוימים, עבודתו דומה יותר ליצירתו של צלם תיעוד מאשר של אמן גרפיטי והמתח הזה הוא שהופך את עבודתו לכובשת כל כך ומעניינת להתחקות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
אנונימי תרם 3.54 מיליון דולר למוזיאון, כדי שהכניסה לילדים תהיה בחינם
אמנות
אנונימי תרם 3.54 מיליון דולר למוזיאון, כדי שהכניסה לילדים תהיה בחינם
  נדיב אנונימי תרם 3.54 מיליון דולר למוזיאון Milwaukee Art Museum, כדי שהכניסה לילדים
בכורה לחדר אינסוף חדש של יאיוי קוסאמה
אמנות
בכורה לחדר אינסוף חדש של יאיוי קוסאמה
      יחד עם החדר My Heart is Filled to the Brim with
המבנים במיצבים של Asim Waqif, משלבים אדריכלות ואמנות
אמנות
המבנים במיצבים של Asim Waqif, משלבים אדריכלות ואמנות
  מנהרות מזמינות את המבקרים להכנס אליהן, לתור במבוך הפנימי ולחוות את היצירה, כאשר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*