קניון יוקרה חדש הממוקם במרכז התרבות המרכזי של העיר הסינית WUHAN . הקניון תוכנן כמקום רב תכליתי שמשלב מתקני תרבות ותיירות, כמו גם מסחר, משרדים ומגורים, המהווים כולם גורמי משיכה לקניון למבקרים, דיירים ועובדים קבועים במקום.

 

 

הקונספט של הפנים בנוי מסביב לשני האטריומים הצפוני והדרומי, היוצרים שתי אווירות שונות אך משלימות. הם המוקד של הדואליות הדינאמית של שתי הזהויות של הקניון: העכשווית והמסורתית. וריאציות בגיאומטריה, בחומרים ובפרטים מגדירים את הבדלים האלה.

הקונספט של הפנים בנוי מסביב לשני האטריומים הצפוני והדרומי, היוצרים שתי אווירות שונות אך משלימות. הם המוקד של הדואליות הדינאמית של שתי הזהויות של הקניון: העכשווית והמסורתית. וריאציות בגיאומטריה, בחומרים ובפרטים מגדירים את הבדלים האלה.

 

ההצעה של סטודיו Unstudio נבחרה בתחרות אדריכלות בינלאומית לתכנון החוץ והפנים של הקניון, שבנייתו נסתיימה עתה. הקניון מאכלס רשתות של מותגים בינלאומיים, בוטיקים יוקרתיים, מסעדות מסוגים שונים ואולמות קולנוע. הקונספט של Unstudio נשען על המיקום האסטרטגי של הקניון בתוך הקונטקסט של התוכנית הכללית לכל האזור. היוקרתיות המבוקשת לקניון באה לידי ביטוי בהתמקדות בשימוש בחומרים אצילים אך פשוטים, ברמת עבודה גבוהה. גישה זו הופכת את המקום לקלאסיקה עכשווית, שמשלבת עדכניות עכשווית עם אלמנטים מסורתיים של עיצוב.

 

UNStudio Wuhan (High Res)-98

 

מים היוו את האלמנט המארגן בכל התכנון של מרכז התרבות העירוני של העיר. “סינרגיה של זרימה” היא נקודת הפתיחה בארגון הבניינים. תשומת לב המבקרים והצופים מבחוץ, הופנתה בתכנון אל החזיתות והכניסות של בניין הקניון. משלוש כניסות ראשיות, זרם המבקרים מובל לשני אטריומים מרכזיים. הקונספט של סינרגיה הוא המפתח לכל מרכיבי העיצוב; הזרימה במעטפת הבניין, תכנון ותכנות התאורה הדינאמית בחזית הקדמית של הקניון, שפת הדגמים הפנימיים המובילים את הלקוחות מהאטריום המרכזי למפלסים העליונים ולפנים הקניון דרך פרוזדורים המחברים בין החלקים השונים. הקונספט של הפנים בנוי מסביב לשני האטריומים – הצפוני והדרומי, היוצרים שתי אווירות שונות אך משלימות. הם המוקד של הדואליות הדינאמית של שתי הזהויות של הקניון: העכשווית והמסורתית. וריאציות בגיאומטריה, בחומרים ובפרטים מגדירים את הבדלים האלה. בצד הצפוני נמצאות שתים מן הכניסות הראשיות, ולכן האטריום שם הוא המרכזי. האטריום הדרומי הוא אולם הכניסה האינטימי יותר. הצפוני מתאפיין בחומרים בגוני זהב וברונזה חמימים, הנותנים מראה יותר מסורתי, של זהות תרבותית. באטריום הדרומי הגוונים הם של אפור וכסף, עם טקסטורות שקופות. כאן הזהות היא עירונית, של ה”סיטי” עם הקצב האורבאני שלו. מעל לשני האטריומים יש סקיילייטים עם מעין מבנה של משפך המחבר את הגג עם רצפת קומת הקרקע. המשפכים מחופים ב-2,600 פנלים של זכוכית כל אחד, שהודפסו בהדפסות ממוחשבות עם דוגמא מורכבת. בנוסף, בתוך כל משפך זוג מעליות פנוראמיות. לכל אטריום זהות מובחנת משלו, והפרוזדורים מחברים ביניהם, תוך שהם שומרים על זהותם השונה.

 

UNStudio Wuhan (High Res)-19

 

עיצוב החזית מתמקד ביצירת אפקט דינאמי, דרך השילוב של שני חומרים: פלדת אלחלד מוברקת וזכוכית מדוגמת. שני החומרים הללו משולבים על-פני הפאנלים של מעטפת הקניון בתשע ספירות שונות. הפוזיציות הספציפיות שלהן ביחס אחד לשני, מעתיק את האפקט של תנועה והשתקפות במים, או קפלים בבד משי מבריק ומשתפל. הגיאומטריה נעה בין ספרות (כדורים) מלאות מפלדת אל חלד , שבאופן הדרגתי מתקצצות והולכות עד שהן הופכות להמיספרות (חצאי כדורים), עם ציפוי פנימי של זכוכית. לספירות יש קוטר של 600 מ”מ והן מורכבות במרחקים משתנים זו מזו על פנלי אלומיניום מוברק בגודל של מ”מ 900 ∙ 900 מ”מ. התאורה מוטמעת בתוך 42,000 הספירות שעל מעטפת הבניין. בכל ספירה נורות לד הפולטות אור על הזכוכית וכך נראים כתמים עגולים בוהקים. במקביל סט נוסף של נורות לד , בחלק האחורי של הספירות, מאירות באור דיפוזי את הפנלים האחוריים. סך של 3,100,000 נורות לד שימשו לכיסוי 17,894 מ”ר של חזית. יש שימוש רב בנורות האלה – בשילובים, גוונים ועצמות שונות לאפקטים שונים ולרצפים שונים של אורות, שמופעלים לפי הצרכים והדרישות של קניון Hanjie Wanda Square.

 

UNStudio Wuhan (High Res)-132

 

 

Hanjie Wanda Square
Wuhan, סין
אדריכלים  UNStudio
צוות תכנון  Hanjie Ben van Berkel, Caroline Bos, Astrid Piber with Ger Gijzen and Mo Lai, Konstantinos Chrysos, Ariane Stracke, Veronica Baraldi and Thomas van Bekhoven, Elisabeth Brauner, Rodrigo Cañizares, Luis Etchegorry, Albert Gnodde, Ka Shin Liu, Chiara Marchionni, Cynthia Markhoff, Tomas Mokry, Iris Pastor, Machiel Wafelbakker, Shuang Zhang, Jinming Feng, Xinyue Guo, Cheng Gong
תוכנית  קניון יוקרתי
לקוח  Wuhan Wanda East Lake Real estate LTD
אדריכל מקומי  LDI Architecture
Central South Architectural Design Institute
חזית חיצונית  Jinxin Zhuohong Façade Engineering Company, בייג’ינג
עיצוב פנים  Qing Shang Architectural design Engineering co.
תכנון נוף  Ecoland
ניהול פרוייקט  Wanda Group Headquarters Planning Inst.
תקופת תכנון  מרס – דצמבר 2012
תקופת בניה  2013
פתיחה  ספטמבר 2013
שטח  80,000 מ”ר ברוטו
שטח פנים ציבורי  22,630 מ”ר
שטחי מסחר  65,000 מ”ר
גובה הבניין  39.45 מ’

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית דומוס
+כתבות מומלצות
על פשטות ועל גדולה
דומוס
על פשטות ועל גדולה
  התכנית האדריכלית צימצמה בכל מה שלא רלוונטי, בכדי להתמקד בבניין עצמו. עם זאת,
מלון בתוך סילו, דרום אפריקה
דומוס
מלון בתוך סילו, דרום אפריקה
חלק אחר של הסילו, הפך לבית מלון – silo hotel. המלון החדש שוכן בתוך
אריכטקטורה המשמשת כנוף
דומוס
אריכטקטורה המשמשת כנוף
מרכז תרבות ציבורי זה, נבנה באזור עוני, בו השתוללו בעבר כנופיות של סוחרי סמים,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*