המגדל בסינגפור שזכה עתה בתואר "הבניין הגבוה הטוב ביותר בעולם", מכיל 4 מרפסות ענק, שופעות בעצים, מטעי דקלים, צמחיה, מדשאות, לגונה ואפילו חוף ים חולי. בימים אלה, מתוכנן מגדל בשנג'ן ובו שלוש מרפסות עם פארקים המעוצבים כציורים סיניים מסורתיים.

 

המגדל שזכה בתואר “הבניין הגבוה הטוב ביותר בעולם”:
מכיל 4 מרפסות ענק, שופעות בעצים, מטעי דקלים, צמחיה, מדשאות, לגונה ואפילו חוף ים חולי.

 

 

המועצה The Council on Tall Buildings and Urban Habitat (CTBUH), הנתפסת כאוטוריטה בנושא תכנון גורדי שחקים, בחרה ב-Pan Pacific Orchard כבניין הגבוה הטוב ביותר בעולם לשנת 2024.
המגדל המתנשא לגובה מרשים של 140.4 מטר, תוכנן על ידי חברת האדריכלות הנודעת WOHA, מציע שילוב של יוקרה וטבע על פני 35 הקומות ו-347 החדרים שלו. חזית המלון כוללת ארבע מרפסות רחבות ידיים, הפתוחות ובאוויר הפתוח, כל אחת שופעת צמחייה עבותה, בתמהיל המשתנה בכל אחת מהמרפסות והן מציעות למשתמשים במבנה, אתנחתאות שליוות ומפלט אורבני.

 

 

המרפסת בקומת הקרקע, משמשת ככניסה מוריקה עם יער שופע עצים ורחבת מים זורמים. מעליו שוכנת מרפסת עם חוף טרופי וחולי, לגונה ומטעי דקלים. למעלה, מרפסת הגן מכילה את הבר והטרקלין של המלון, המוקפים בגנים מטופחים, בריכות השתקפות וערוגות באדניות. בחלק העליון, מרפסת עם אולם וחללי אירועים, כולם מוקפים בצמחייה ומים.
מרפסות רחבות אלו לא רק תורמות לעיצוב הבניין אלא גם ליעילות האנרגטית שלו. על ידי שילוב אור טבעי ואוורור, העיצוב ממזער את ההסתמכות על מיזוג אוויר ומסייע למתן את החום הטרופי, מבטיח נוחות לאורחים תוך הפחתת טביעת הרגל הפחמנית של הבניין. כל זה עולה בקנה אחד עם יעדי הקיימות של סינגפור והחשיבה קדימה לארכיטקטורה עירונית.
בנוסף לצמחייה הנרחבת, Pan Pacific Orchard משלבת פאנלים סולאריים להפחתת צריכת האנרגיה ומשתמשת במערכות איסוף מי גשמים להשקיה. המלון גם מעבד פסולת מזון באתר.

אדריכלים: Architects: WOHA
שטח: 19625 m²
שנה: 2023
צלמים: Photographs:Darren Soh, Studio Periphery, Patrick Bingham-Hall

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

במטה העולמי של CIMC בשנג’ן, תכננו SOM אדריכלים 
שלוש מרפסות עם פארקים המעוצבים כציורים סיניים מסורתיים

 

 

משרד Skidmore, Owings & Merrill (SOM) החל בבניית המטה העולמי של China International Marine Containers Group (CIMC) ברובע Qianhai של שנזן. המבנה בגובה 270 מטר, שתוכנן על ידי SOM לאחר זכייה בתחרות בינלאומית, יעמוד כמגדל בן 53 קומות. הפרויקט ישלב שיטות בר קיימא והוא מתוכנן להסתיים עד 2029.

 

העיצוב שואב את השראתו מהנופים ההרריים המתוארים בציורי מגילות סיניות מסורתיות ובונה שלושה אזורי נוחות המשלבים ירק ואלמנטים טבעיים. המטה יכלול חלל קהילתי ירוק בתוך ליבת המגדל, בלובי, גן על הגג עם נוף פנורמי של מפרץ צ’יאנהאי וישלב טכנולוגיות חסכוניות באנרגיה שמטרתן למזער את טביעת הרגל הסביבתית של המבנה. מערכות חישת אור יום חכמות משמשות כדי למקסם את השימוש באור טבעי, תוך הפחתת צריכת האנרגיה לתאורה. אינטגרציה פוטו-וולטאית יוצרת מקורות אנרגיה ברי קיימא, בעוד ששימוש אופטימלי בחומרים שואף למזער בזבוז. מערכת ניהול המים כוללת איסוף מי גשמים ותהליכי מיחזור פסולת יעילים להפחתת השימוש במים. מטרת הפרויקט היא להשיג אישורים סביבתיים כגון בניין ירוק שלושה כוכבים, LEED Platinum ו-WELL Platinum.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
אוטופיה שחלם אדריכל, מומשה לעיר הנופש הפופולארית בצרפת: La Grande Motte
אדריכלות
אוטופיה שחלם אדריכל, מומשה לעיר הנופש הפופולארית בצרפת: La Grande Motte
  עיר עם אדריכלות פיסולית, לבנה וגאומטרית, מוקפת במרחבים ירוקים ומונומנטלים של צמחיה אקזוטית
דובאי בונה את מגדל המגורים הגבוה בעולם – ובראשו יהיו אחוזות מגורים ברקיע
אדריכלות
דובאי בונה את מגדל המגורים הגבוה בעולם – ובראשו יהיו אחוזות מגורים ברקיע
  גורד השחקים הגבוה בעולם למגורים, מתוכנן על ידי Woods Bagot ו-WSP Middle East,
בית הבטון האימתני של זוג אספני האמנות
אדריכלות
בית הבטון האימתני של זוג אספני האמנות
  “זה לא Hill House היחיד שקיים”, אומר האדריכל רובין דונלדסון. הוא צודק: בתים

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*