זוג אספני אמנות אנין ושאפתני, בונה בית חלומות בדרום קליפורניה שהוא בגודל מפלצתי, מוזר ומלא בסודות. למרות שיש הרבה נוף והרבה אמנות, יש גם הרבה זרועות בטון, המקנים תחושה של מגורים מתחת למחלף דרכים.

 

“זה לא Hill House היחיד שקיים”, אומר האדריכל רובין דונלדסון. הוא צודק: בתים היסטוריים עם השם הזה, מנקדים את המפה מסקוטלנד עד לאריזונה. הסופרת שירלי ג’קסון השתמשה בשם לקלאסיקה הגותית שלה משנת 1959, The Haunting of Hill House. כמו מקבילו הבדיוני המפחיד, מבנה הבטון האימתני שיצרו Donaldson + Partners מדרום קליפורניה, עבור זוג אספני האמנות ברוס הייבין ולינדה ויינמן במונטסיטו, קליפורניה, הוא ענק, מוזר ומלא בסודות שלאט לאט חושפים את עצמם לאורך המרחב. למרבה המזל, בית היל הזה הרבה יותר נינוח מהבית רדוף השדים של ג’קסון. בית היל רדוף לא על ידי רוחות, אלא על ידי אמנות וטבע.

 

 

 

משטחי טיח פיסוליים, כיסא Vermelha של האחים Campana, יצירת האמנות המתכתית של אניש קאפור ופסל הסיבים התלוי של ג’נט אחלמן. בני הזוג אספני אמנות אנינים ושאפתניים, שמכרו את האתר המקוון שלהם שעסק באמנות, ביקשו מחברם האדריכל בית עם עיצוב שדוחף לעבר הנשגב, עם המצאה מבנית ושילוב בנוף.
הבית שקיבלו בנוי בחלקו מתחת לאדמה, מורכב מאגפי בטון מלאים בגינת גג ירוקה, פתחים מקושתים, קיר מעוקל מזכוכית, אי בבר המשקאות, בצורת סירה, עשוי בטון מזוין וסיבי זכוכית וציפוי נירוסטה – הוא למעשה מיצב אמנותי של Tomás Saraceno.

 

 

מהרגע שבו המבקרים עוברים דרך דלת הכניסה הענקית המופעלת על ידי מנוף, הוא נושא אותם על פני חדר המגורים וחדר האוכל העצום ואז יורד אל הגן המרכזי המעוצב בהשראת המדבר, יורד בפיתולים ופניות אל השקעים העמוקים יותר של הבניין.
במעמקי המפלצת הזו, מסתתרת תערובת של סגנון חיים יוקרתי ופנטזיה: בית קולנוע עם ספות ישיבה מקטיפה, המרתף סוריאליסטי, קירות כמו בצוללת נאוטילוס. מעצבת הפנים הייתה Meg Joannides מחברת MLK Studio בלוס אנג’לס, שנאלצה למקסם את אפשרויות המגורים תוך שמירה על אופי החלל. היא לקחה את הלקוחות שלה לקופנהגן כדי לבחור עץ לרצפות וכל הדרך למילאנו כדי לבחור גופי תאורה.

 

 

 

 

 

כמי שרק לאחרונה השתכשכו בשוק האמנות הבינלאומי, הם צברו מטמון מרשים של עבודות אמנות, שאיכלס את ביתם החדש והשפיע על כמה מהחלטות העיצוב של דונלדסון, תהליך לא חף מאתגרים. “כשהם קנו את ג’יימס טורל, אמרתי ‘איפה אנחנו הולכים לשים את זה?'”, אומר דונלדסון.

name: Hill House Montecito
architect: Donaldson + Partners
location: Montecito, California
lead architect: Robin Donaldson
concept and ideation: Robin Donaldson, Bruce Heavin
construction: Stonemark Construction
photographer: Joe Fletcher

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
גג ירוק וגלי של בית ספר בהודו, מחקה גבעה
עיצוב פנים
גג ירוק וגלי של בית ספר בהודו, מחקה גבעה
  העיצוב מתנתק מכיתות קונבנציונליות דמויות קופסאות, בוחר במקום זאת בחללים זורמים ומקושרים זה
שש וילות נהנתניות בגוון אפרסק, בגואה
עיצוב פנים
שש וילות נהנתניות בגוון אפרסק, בגואה
  פרויקט Baia Villas שתכננו JMA Mumbai, ממוקם במנדרם, צפון גואה, הודו, מורכב משש
מבנה מפעל פולימרים מפלדה גולמית, באיראן
עיצוב פנים
מבנה מפעל פולימרים מפלדה גולמית, באיראן
  מבנה המפעל בשטח 2200 מ”ר, מורכב משתי צורות לא מאוזנות ולא שגרתיות. האדריכלים

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*