מצרים יוצאת ביוזמה שאפתנית, להפיכת הנופים ההרריים התנ"כיים עוצרי הנשימה של העיירה סנטה קתרינה, בדרום סיני, לאתר עולמי לתיירות רוחנית, של מרפא וסביבתית. ראש הממשלה, מוסטפא מדבולי ושר השיכון שריף אל-שרביני, הציגו את עיקרי התכנית, פרי חזונו של הנשיא עבד אל-פתאח אל-סיסי, שתמנף את המורשת הרוחנית, הדתית, הארכיאולוגית וההיסטורית של האתר ותהפוך אותו ליעד חובה למבקרים מכל העולם. הם הצהירו, שכוונתה של מצרים להציע את הפרויקט כ"מתנה לכל העולם ולכל הדתות", מתוך הכרה במשמעות העמוקה שלו, המקיפה את המורשת האסלאמית, הנוצרית והיהודית.

 

ליבת היוזמה השאפתנית הזו, היא פיתוח מרכז מבקרים חדשני, הנחזה כמרכז שוקק חיים הכולל אזורי קבלה, חנויות, משרדי מנהלה, שירותי הזמנת טיסות, מסעדות וקפיטריות מסבירות פנים. מרכיבים נוספים, הם בניין השלום וכיכר, שיתקיימו בהם אירועים והתכנסויות, כולל מוזיאון, תיאטרון מפואר, חדרי ישיבות ואפשרויות הסעדה נוספות.

 

הנשיא אל סיסי: עוקב אישית אחר מימוש התכנית

אזור ואדי אלדיר יציע חווית הרפתקניות ייחודיות, עם שביל נופי ואורוות גמלים, למי שמעוניין לתור את המדבר בסגנון מסורתי.
לרשות מטיילים בעלי מודעות אקולוגית, יעמדו 192 חדרי מלון ידידותיים לסביבה, 56 סוויטות מפוארות וגן מדברי המחבר בין האכסניה למלון ההר, יחד עם שביל הליכה היסטורי, העוקב אחר עקבותיו של משה רבנו (בלשון ההודעה המצרית: משה הנביא).
מלון ההר עצמו יכיל 144 חדרים וסוויטות ואילו אתר הנופש התיירותי הסמוך, בגודל 1,200 מ”ר, יכיל וילות קסומות ובקתות אינטימיות.
אזור בזאר תיירותי תוסס יכלול 16 בזארים, הפרוסים על פני שטח של 1,500 מ”ר. שכונת המגורים אל-זייתונה תציע 21 מתחמי מלונות, הכוללים 546 יחידות דיור בסביבה ממוקדת קהילה.
הפרויקט כולל גם בניית מתחם ממשלתי חדש בסנטה קתרינה, שיכלול את בניין מועצת העיר, חניה ומועדון חברתי, והכל בתוך פיתוח עירוני בשטח של 1,920 מ”ר.
כמו כן, אזור המגורים הבדואים ומרכז מורשת העיר, יעברו שדרוגים משמעותיים, לרבות שיפוץ מסגד העמק הקדוש והוספת חנויות ובזארים חדשים, המשלבים אלמנטים מסורתיים עם נוחות מודרנית.
כדי לתמוך בפרויקט, יתבצע שדרוג תשתית מקיף, פיתוח רשתות דרכים יעילות, מתקנים משופרים ואמצעי הגנה מפני הצפות ברחבי העיר, חיזוק הכביש לנמל התעופה הבינלאומי ועוד.
התכנית הלאומית “השינוי הגדול”, כוללת 14 תוכניות לפיתוח דרום סיני, כשהיא מתמקדת באזור הר סיני שמאחורי מנזר קתרינה הקדושה, המקום שבו אלוהים התגלה למשה ונתן לו את עשרת הדיברות.

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
כל הבתים בפניסולה פלורידה, נהרסו מההוריקן – חוץ מהבית הזה
מקומות
כל הבתים בפניסולה פלורידה, נהרסו מההוריקן – חוץ מהבית הזה
  בני הזוג סיגלר גרו אז באזור פניסולה בפלורידה והם גם רצו שהבית החדש
איך יראו הבתים שלנו ב-20 שנה הבאות
מקומות
איך יראו הבתים שלנו ב-20 שנה הבאות
בתים קטנים יותר בעוד שבית גדול יותר היה תמיד סימן להישג אישי, הרי שהבתים
אדריכלות יפנית עכשווית: 8 יצירות איקוניות של Kengo Kuma
מקומות
אדריכלות יפנית עכשווית: 8 יצירות איקוניות של Kengo Kuma
  Kengo Kuma (נולד ב-1954) הוא אחד מהאדריכלים היפניים הבולטים בסגנון האדריכלי העכשווי. הוא

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*