מוזיאון The Hanling Museum of Art לאמנות, הממוקם על גדות אגם דונגצ'יאן בעיר נינגבו, סין, הוא תזכורת רבת עוצמה לאופן שבו הארכיטקטורה יכולה להשתלב בהרמוניה עם סביבתה, כדי ליצור חלל שהוא גם כלי של היסטוריה וגם סמל של מודרניות. מוזיאון זה, שנועד להציג את המארג התרבותי וההיסטורי העשיר של הכפר הנלינג, הוא אודה אדריכלית לעבר, תוך עיסוק בהווה.

 

במבט ראשון, עיצוב המוזיאון הוא יצירת מופת של רגישות סביבתית. האדריכלים דמיינו את המבנה כישות “דמויית הרים”, המאפשרת לו להשתלב בצורה חלקה עם הטופוגרפיה הטבעית של חצי האי אגם דונגצ’יאן. החלטה זו לשלב את הבניין בנוף, במקום לכפות אותו עליו, היא עדות לפילוסופיה עיצובית המתעדפת הרמוניה על פני דומיננטיות. המוזיאון לא רק תופס מקום; הוא הופך לחלק מהשטח, כאילו הוא תמיד היה שם, שלוחה טבעית של הגבעות שמסביב.

 

 

 

 

 

“ההר” הזה אינו ישות מונוליטית אלא צבר גגות קטנים, שכל אחד מהם מזכיר את בתי הכפר שפוזרו באזור זה במשך מאות שנים. בחירה אדריכלית זו מעוררת תחושת נוסטלגיה, המחברת את המוזיאון לארכיטקטורה העממית של האזור. המרקם החם של הרעפים, עם גווני האדמה, מחזק עוד יותר את הקשר הזה ויוצר דיאלוג בין הסביבה הבנויה לנוף הטבעי שמרגיש כמעט סימביוטי.

 

 

 

 

בעוד שהחלק החיצוני של מוזיאון הנלינג חוגג את הנוף, הפנים מציע חוויה מנוגדת. האדריכלים יצרו חלל דמוי מערה בתוך “ההר” ומספקים למבקרים סביבה ייחודית וסוחפת, שונה מחוויית המוזיאון האופיינית. החלל הפנימי הזה, עם הצורות האורגניות והקווים הזורמים שלו, עומד בניגוד מוחלט לסביבות הנוקשות והסטריליות של מוזיאונים קונבנציונליים.
הפנים דמוי המערה הוא לא רק גימיק עיצובי, אלא הוא מתחשב במטרה של המוזיאון. זה יוצר תחושה של גילוי, מזמין את המבקרים לחקור את ההיסטוריה והתרבות של הכפר הנלינג, באופן שמרגיש אינטימי ומעמיק. משחקי האור והצל בתוך חללים אלו, מוסיפים מימד זמני לחוויה ומזכירים למבקרים את חלוף הזמן ואת רבדי ההיסטוריה שהמוזיאון מבקש לשמר.

 

 

 

 

 

האדריכל היפני Kengo Kuma, ידוע בגישתו החדשנית לשילוב אדריכלות עם הטבע. קמה, יליד 1954, ידוע בפילוסופיית ה”אנטי-אובייקט” שלו, שבה הוא מדגיש את פירוק הגבול בין הסביבה הבנויה לסביבתה הטבעית. עבודותיו עשויות לרוב חומרים טבעיים ונמצאות בהרמוניה עם סביבתם, תוך יצירת חללים המשרים תחושת רוגע וחיבור לטבע. הפרויקטים של קומה, כולל האצטדיון הלאומי של יפן לאולימפיאדת טוקיו 2020, זיכו אותו בהערכה בינלאומית על רגישותם להקשר ולתרבות.

 

 

 

 

 

מיקום: חוף אגם דונגצ’יאן, פרבר של העיר נינגבו, סין
שנה: 2022
צילומים: Eiichi Kano, Songkai Liu / TraceImage, Chaofan Kang
צוות אדריכלים: Hirokatsu Asano, Siwen Liu, Yichao Du, Minghui Xiong
בנייה: Ningbo Jiangong Jianle Engineering Co., Ltd
שיתוף פעולה: Ningbo Building Design Institute Co., Ltd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
כל הבתים בפניסולה פלורידה, נהרסו מההוריקן – חוץ מהבית הזה
אדריכלות
כל הבתים בפניסולה פלורידה, נהרסו מההוריקן – חוץ מהבית הזה
  בני הזוג סיגלר גרו אז באזור פניסולה בפלורידה והם גם רצו שהבית החדש
איך יראו הבתים שלנו ב-20 שנה הבאות
אדריכלות
איך יראו הבתים שלנו ב-20 שנה הבאות
בתים קטנים יותר בעוד שבית גדול יותר היה תמיד סימן להישג אישי, הרי שהבתים
אדריכלות יפנית עכשווית: 8 יצירות איקוניות של Kengo Kuma
אדריכלות
אדריכלות יפנית עכשווית: 8 יצירות איקוניות של Kengo Kuma
  Kengo Kuma (נולד ב-1954) הוא אחד מהאדריכלים היפניים הבולטים בסגנון האדריכלי העכשווי. הוא

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*