תערוכת ענק ב-Hirshhorn Museum and Sculpture Garden, ארה"ב: עולמם הצבעוני של התאומים הזהים הברזילאים, ששמם האמנותי OSGEMEOS (השם os gêmeos פירושו "התאומים" בפורטוגזית), אשר מגשר בין חלומות ומציאות ומזמין את כולם לקפוץ אליו פנימה - ולחלום.

 

האחים Gustavo & Otavio Pandolfo, יצרו בקליידוסקופ של חומרים וצבעים, אמנות רחוב במרחב הציבורי וגם עבודות אמנות בגלריות ואפילו במוזיאונים, מציורי קיר ועד ציור של כל שחקני הכדורגל של הנבחרת הברזילאית על מטוס בואינג, גרפיטי צבעוני על טירה עתיקה בסקוטלנד, או אנימציות דיגיטליות שהופיעו על שלטי חוצות בטיימס סקוור בניו יורק.
הכל התחיל בעצם בפחית של ספריי צבע.
באמצע שנות ה-80, בסאו פאולו, כבני נוער צעירים, הם הפכו את עירם לגלריה באוויר הפתוח והזמינו את כולם להיכנס ליקום החלומי שלהם. לרוב עבודותיהם היו חיים קצרים, שנגדעו על ידי צוותי  הניקיון של העירייה. על קיר ענק הם ציירו אז דמות שפנתה ישירות לראש עיריית סאו פאולו (“האב פרפייטו”) וכתבו בפורטוגזית “מחיקת אמנות היא מחיקת תרבות, מחיקת תרבות היא חוסר כבוד לאנשים”.
בהמבורג, גרמניה, הם התוודעו לאמני הגרפיטי של העיר, שציירו חזיתות שלמות של בניינים וזה נתן להם השראה “ללכת בגדול”. הם שיתפו בעבודדותיהם אמני גרפיטי ורחוב כמו JR, Daze, Twist, José Parlá ובנקסי.
כמו בנקסי, הם זכו להכרה מסחרית, כבר אומצו בחום על ידי עולם האמנות הממסדי ועבודתם מושכת כעת אספנים בעלי פרופיל גבוה וסכומים בני שש ספרות במכירות פומביות.
העבודות של Osgemeos הן בהשראת תרבות הפופ, היפ הופ ואמנות עממית ברזילאית והדמויות של שני האחים עצמם, מופיעות כמעט בכל יצירות האמנות שלהם. למרות שהתאומים זוכים כעת בלגיטימציה לעבודות הרחוב שלהם, שאפילו מתקבלת בברכה ובאופן פעיל על ידי רשויות הערים – הם עדיין נוקטים בעמדה אנטי-ממסדית מובהקת.
הכשרון שלהם הפיץ את האמנות שלהם מעבר לברזיל והם הטביעו את חותמם על נופי הערים, מניו יורק ועד ברלין. כל ציור קיר סיפר סיפור – חלק של תקווה, אחרים של נוסטלגיה ורבים חוגגים את התרבויות התוססות שבהן נתקלו ברחבי העולם. האמנות שלהם הייתה הזמנה לאנשים, להתחבר, לחלום ולחקור את הנרטיבים הבלתי נראים החבויים בתוך היומיומי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
אור וצבע אצל האדריכל הידוע ביותר במקסיקו: Luis Barragán
השראה
אור וצבע אצל האדריכל הידוע ביותר במקסיקו: Luis Barragán
  הבית והסטודיו של האדריכל הידוע ביותר במקסיקו: Casa Luis Barragán בית המגורים והסטודיו
אמנית הקרמיקה היפנית Kimiyo Mishima, נפטרה בגיל 91
השראה
אמנית הקרמיקה היפנית Kimiyo Mishima, נפטרה בגיל 91
  קימייו יצרה אנדרטאות לתרבות הפופולרית, תוך התמקדות בנושאי המידע המודפס ובזבוז, הכל בצורה
לדגים האלה יש רגליים – והם גם הולכים וגם טועמים איתן טרף
השראה
לדגים האלה יש רגליים – והם גם הולכים וגם טועמים איתן טרף
  “יש להם גוף של דג, כנפיים של ציפור ורגליים מרובות כמו לסרטן”, אומר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*