לכמה מינים של הדג sea robins, כמו Prionotus carolinus, יש רגליים והם משתמשים בהן כדי ללכת, לרדוף וגם לחפור ולטעום טרף מתחת לחול.

 

“יש להם גוף של דג, כנפיים של ציפור ורגליים מרובות כמו לסרטן”, אומר ביולוג מאוניברסיטת סטנפורד, ל-CNN “מעולם לא ראיתי דג שעשוי מאיברי גוף מסוגים רבים ושונים של בעלי חיים”.
שני מחקרים חדשים בכתב העת Current Biology, מספרים כי הדגים משתמשים ברגליהם כדי לנוע על קרקעית האוקיינוס, כשהם בוחרים לסירוגין בין הליכה לשחייה, לפי מה שהכי יעיל. הם יכולים להזיז כל רגל בנפרד וחופרים ברגלים כדי לחפור טרף המסתתר מתחת לחול. הם ציידים כל כך מיומנים, שידוע שדגים אחרים עוקבים אחריהם כדי לנסות לפלח מהם טרף.
רגלי הדגים מכוסות בבליטות חושיות הנקראות פפיליות, בדומה לבלוטות הטעם האנושיות, להן יש מולקולות קולטני טעם, דומות לאלו שנמצאות במערכת העיכול האנושית. “כיונקים, אנחנו חושבים שכאילו בלוטות הטעם נמצאות רק בפה”, אומר ביולוג אבולוציוני מאוניברסיטת שיקגו, אבל לסוגי דגים, כמו לשפמנון, יש קולטני טעם שבולטות מראשיהם.
עוד גילו החוקרים, כי הגן שיצר  רגלים לדגים, קיים כבר מאות מיליוני שנים והוא זה שייצר איברים בבני אדם. “זהו דג שגידל רגליים תוך שימוש באותם גנים שתרמו להתפתחות הגפיים שלנו ולאחר מכן השתמש מחדש ברגליים הללו כדי למצוא טרף, באמצעות אותם גנים שהלשון שלנו משתמשת בהם”, אומר ביולוג מאוניברסיטת הרווארד שהיה שותף לכתיבת המחקרים. כל זה התרחש מתישהו במהלך 10 עד 20 מיליון השנים האחרונות.

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
אור וצבע אצל האדריכל הידוע ביותר במקסיקו: Luis Barragán
מקומות
אור וצבע אצל האדריכל הידוע ביותר במקסיקו: Luis Barragán
  הבית והסטודיו של האדריכל הידוע ביותר במקסיקו: Casa Luis Barragán בית המגורים והסטודיו
אמנית הקרמיקה היפנית Kimiyo Mishima, נפטרה בגיל 91
מקומות
אמנית הקרמיקה היפנית Kimiyo Mishima, נפטרה בגיל 91
  קימייו יצרה אנדרטאות לתרבות הפופולרית, תוך התמקדות בנושאי המידע המודפס ובזבוז, הכל בצורה
4 כפרים אירופאים שנראים כמו ציור בספר אגדות
מקומות
4 כפרים אירופאים שנראים כמו ציור בספר אגדות
הכפר Albarracín בספרד הכפר מימי הביניים, באזור ההררי של מרכז אראגון, במורד הסמטאות הצרות

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*