"המוסד" הוא כבר מוסד בפרדס חנה - כרכור, אשר עדיין לא לגמרי התמסד ונשאר רענן, שוקק ומסקרן, פרי יוזמה של נשים יוצרות, אשר חברו ביחד, כדי לתת מקום לעולמה של ככל אחת מהן. באנו לראות ולהראות גם לכם את המקום.

 

תארו לנו את המקום.
המבנה בן שתי הקומות של מתחם “המוסד”, מושך את העין ביום ובלילה, דרך העיצוב בשחור ובלבן שמאפיין את המקום, הצמחייה המוקפדת ועבודות האמנות המוצגות בו. הכותרת על קיר הבית, “מחוץ לקווים” מספרת את הסיפור בשתי מילים: מסגרת אמנותית, עסקית, שיתופית ורב תחומית בה כל אחת יכולה להיות היא עצמה. להיות יחד, תחת קורת גג אחת, אבל לתת ספייס לכל אחת ליצור את האמנות שלה.

 

 

בקומה הראשונה של המבנה חנות וגלריה אותן חולקות האמניות. בקומה השנייה: חדרי הסטודיו והמשרדים, בהתאם לעיסוק של כל אחת. ממרפסת הבית ומהשביל היפיפה בצד הבניין מגיעים אל החצר האחורית, בה מתגלה עגלת הקפה “בבושקפה”, עם הגינה השקטה שמאפשרת שיחה ואפילו עבודה ובעיקר קפה מעולה. מאחור, מבנה שמשמש כמשרד ו-hub לכותבות וכותבים.

 

 

 

 

צ’ארו שוקדת

 

איך הכל התחיל?
היו לנו חנויות במתחם אורוות האמנים בפרדס חנה-כרכור, אבל אחרי כמה שנים, התחלנו לחלום על מקום אחר. צ’ארו צפתה במשך שנים בסקרנות, על הבית הישן ברחוב הדקלים, שהיה ממש מול מגוריה. המבנה, שהיה במקור בית של משפחה ותיקה, שימש כמעון לחוסים. לפני כשנתיים, פונה המבנה ושלט “להשכרה” נתלה מבחוץ.
במשך כמה חודשים, עבדנו במרץ כדי לתכנן מחדש, להתאים ולשפץ את המבנה הישן. המבנה היה ‘בית סבתא’, עם מחסן בחוץ ובריכת שחייה ישנה בחצר, מטבח ישן וארונות גדולים בתוך החלל המרכזי וחלוקה שהיה צריך לעשות בה שינויים רבים. אבל אנחנו ראינו את הפוטנציאל הגדול בחלל והצענו ליזמיות ואמניות נוספות להצטרף למסע.

 

 

 

 

מה הקונספט?
העיצוב, קירות לבנים וקווים בשחור לבן, עם קונטור המדמה קומיקס, ממש כמו בקליפ המיתולוגי של להקת א-הה. את הקונספט הביאה דפנה ויצאנו למלאכת צביעה וציור על הקירות. הקומפרסור המלא בצבע לבן עבד שעות נוספות וצ’ארו הייתה אמונה על המכחול עם הצבע השחור שעיטר את שולי הקירות, בפנים ובחוץ.
הקונספט העסקי והתכנוני שנבחר, הוא בית של אומניות שחיות ויוצרות בו במהלך היום, עם חנות גלריה המציגה את העבודות בקומה הראשונה ולמעלה חדרי סטודיו שקטים ופרטיים – ספייס לעבודה יצירתית ועסקית לצד מקום למכור בו עבודות. המטבח הוא נקודת המפגש, הוא משמש לשיחות, לחיבורים ולארוחות משותפות במהלך היום ויחד עם השירותים המעוצבים ברוח הנשים במתחם, הוא מספק נושא שיחה לכל מי שמגיע לבקר במתחם.

 

 

 

והאטרקציה: שרותים פסיכדליים, עבודתה היחודית של דפנה קסטנבוים

 

 

מה הזיקה לפרדס חנה?
באמצעות השתתפות באירועים המתרחשים במושבה, במסגרתם מתארחים ומתארחות במוסד אמנים, אמניות, יזמים יצירתיים ועוד. בנוסף, שימור המבנה הישן, שמייצג את המושבה הקטנה של פעם, והפיכתו למקום עם אנרגיה חדשה, יצירה שלא מפסיקה והרבה עניין.

 

ציורי קיר של אפי וייצמן

 

ציורים של חלי גלעד

 

מי ומי במוסד?
אל מלאכת ההקמה של מתחם “המוסד” הצטרפה אפי ויצמן, מעצבת גרפית ואשפית מיתוג, בעלת “סטודיו עגול”, שהפכה לחלק מהצוות המקים והמנהל. כיום פועלות במתחם גם חלי גלעד, מעצבת חללים, מלבישת קירות ואמנית בעלת סטודיו Artush ולירי יער, בעלת “ניקוב קשוב”, אומנית פירסינג שהיא גם מיילדת מוסמכת.
לפני כשנה, הצטרפה לחגיגה עגלת הקפה “בבושקפה”, שמציעה מאפים בעבודת יד, קפה איכותי, קוקטיילים ועוד ומארחת לא פעם סיורים כתחנת עצירה שווה במיוחד. בקיץ האחרון, הפך המבנה האחורי שבחצר לסטודיו של מיזם Write.Your שהקימה נועה סטרלינג, מאמנת ומלווה תהליכי כתיבה ויצירה ומנחת סדנאות כתיבה. אל הסטודיו מגיעות כותבות ויזמיות לימי כתיבה, סדנאות ועוד.

 

 

מי במתחם בשורה אחת:
צ’ארו ויאס, מעצבת אופנה ואמנית רב תחומית, בעלת המותג הבינלאומי Urbanic Tribe
דפנה קסטנבוים, אמנית מוכרת, מוערכת וותיקה. מעצבת ואמנית חימר.
אפי ויצמן, בעלת “עגול” סטודיו בוטיק לעיצוב המתמקד במיתוג עסקים, עיצוב מותג ועיצוב לקירות וחללים.
לירי יער, אומנית פירסינג בעלת “ניקוב קשוב”
חלי גלעד, בעלת סטודיו Artush, אמנית, ציירת, מעצבת ומלבישת קירות.
מיכל שורץ – בבושקפה – עגלת קפה בוטיקית עם קפה משובח באיכות לא מתפשרת ומאפים שווים במיוחד.
נועה סטרלינג, בעלת מיזם Write.Your – כלי כתיבה והשראה לאנשים יצירתיים.

 

עגלת הקפה “בבושקה במוסד”

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
שרותים ציבוריים בקניון, הפכו לאטרקציה אמנותית מהפנטת
עיצוב, אופנה ומיתוג
שרותים ציבוריים בקניון, הפכו לאטרקציה אמנותית מהפנטת
המעצבת שמצליחה בכל פעם להרחיב את גבולות הדימיון ולהגיע לשיא עיצובי חדש, עובדת לרוב
כל הבתים בפניסולה פלורידה, נהרסו מההוריקן – חוץ מהבית הזה
עיצוב, אופנה ומיתוג
כל הבתים בפניסולה פלורידה, נהרסו מההוריקן – חוץ מהבית הזה
  בני הזוג סיגלר גרו אז באזור פניסולה בפלורידה והם גם רצו שהבית החדש
איך יראו הבתים שלנו ב-20 שנה הבאות
עיצוב, אופנה ומיתוג
איך יראו הבתים שלנו ב-20 שנה הבאות
בתים קטנים יותר בעוד שבית גדול יותר היה תמיד סימן להישג אישי, הרי שהבתים

6 תגובות

  • ענת הגיב:

    המוסד הוא מקום מעורר השראה
    נשים מרשימות ומוכשרות שיצרו יש מאין, בכישרון מטורף, יצירתיות ומגוון כלכך במה שיש לו להציע
    הכל נעשה בעבודת יד והפריטים שמוצגים נוגעים בכל תחומי היצירה תחת גג אחד
    מאוד ממליצה לבקר!

  • רונה הגיב:

    ״המוסד״ יפייפה ומהווה השראה לסייר בין כתליו, הנשים היוצרות כל כך נעימות והיצירות במחיר לכל כיס. נהניתי לקנות בגדים מבדים טבעיים, נעימים ובשלל צבעים ומתנות מיוחדות. איזה יופי וייחודיות. כל הכבוד 👍🙂

  • אי מה לאכול שם הגיב:

    מקום למבולבלות

  • ינון הלל הגיב:

    רבעית מהממת דור שני(הקודם במשמרות)
    אומניות בחסד עליון כל אחת ואחת בתחומה
    תמיד באנרגיה טובה ונעימה מקצוענות וחיבור
    עלו הצליחו שנה טובה

  • שגית מיכאל הגיב:

    הגעתי במקרה וגיליתי מקום מהמם אחלה קפה ואמנות מהממת אהבתי את הציורים המהממים בקומה השניה כמה צבעוניות והקרמיקה ממש יפה ממליצה לכל מי שמבקר בפרדס חנה להגיע

  • ליאורה הגיב:

    מקום מקסים ומומלץ בפרדס חנה.
    כדאי להגיע.

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*