ארכיפלגים מרוחקים, גבעות שמשקיפות על מרחבים כחולים וירוקים אינסופיים ואיים שהחיים מתנהלים בהם בקצב של צב יבשה, אלו האיים הסודיים והאהובים עלינו באירופה. 

 

האי Ischia, המסתתר בין קאפרי לסיציליה

לא הרבה מטיילים נותנים דעתם לאיים האיטלקיים, מעבר לקאפרי וסיציליה. אלה איים נסתרים מלאים ביופי טבעי, תרבות עשירה וסודות. אחד מהם הוא Ischia, אי וולקני במפרץ נאפולי, המפורסם בזכות אתרי הבריאות התרמיים החמים שלו, העשירים במינרלים, עוד מאז האימפריה הרומית.
גני La Mortella וגני Ravino, הם שתי דוגמאות לגנים המפוארים של האי ולפאר הבוטני שלה, המספקים למטיילים טיולים שלווים מוקפים בצמחים אקזוטיים.
מטירת Aragonese, ממונחת על אי סלעי עם גשר אבן מקשר אותה ל-Ischia, אפשר לצפות בנופים פנורמיים.

 

 

 

האי Lastovo בקרואטיה

איפשהו בין הקצה הצפוני של פוליה Puglia באיטליה, לקצה הדרומי של החוף הדלמטי, שוכן הארכיפלג הקרואטי Lastovnjaci (Škoji), שבו פזורים 47 איים, כמו אבני חן בים האדריאטי. הגדול מבין האיים הוא Lastovo עצמו, המתהדר בפארק טבעי מוגן ובמלון אחד בלבד. כן, האי הזה רחוק מהאטרקציות התיירותיות השכיחות שבקרואטיה, כאן העניין הוא החזרה לטבע. 70 אחוז משטח האי מכוסה ביער.
לפי האגדה, בין האלים ניטש ויכוח ארוך, בשאלה איזהו האי היפה ביותר, Mljet, Korcula או Lastovo. זאוס נדרש לפסוק וליישב את הויכוח והוא החליט לשלוח שליח שיבדוק ויראה איזה אי היפה ביותר. אלא שהשליח, לאחר ביקור בכל אי, לא הצליח לספק תשובה וזאוס החליט כעונש, להפוך את השליח לסלע. אלא שזה הפך לאי יפה בעצמו, האי Glavat.
האי הזה מאכלס תושב אחד בלבד, אשר שומר על Glavat light house, מגדלור שנמבנה ב-1888. בעבר, גרו שם 4 משפחות ששמרו עליו וביתם הישן השתמר עד היום, יחד עם הריהוט העתיק שבו.
סמטאות מלאות בצמחים ובפרחים לוקחות אותך ב-Lastovo, על פני בתי אבן עתיקים ומעלה אותך עד לבר שבראש הגבעה, שם אפשר ללגום כוס יין Maraština מסורתי ולהתענג על מרחבי הנוף האינסופיים.
לינת לילה אפשר במגדלור אשר הוסב למלון ומשקיף ממרומי ההר על מפרץ Lučica, שהוא הדוגמה האחרונה שנשתמרה לכפר הדייגים המסורתי בריפובליקה. דייגים בנו את הבתים שם במאה ה-17 כמחסה מפני סערות ולאיחסון ציוד וסירות דיג. קהילה קטנה עדיין גרה בבתים הישנים האלה, עם הארכיטקטורה של פעם.

 

 

 

 

פיקו Pico, האיים האזוריים

זהו האי האירופי הטוב ביותר לצפייה בלווייתנים ושחייה עם דולפינים. בצפון האוקיינוס ​​האטלנטי, האיים האזוריים הפורטוגזים מכילים את האי הוולקני פיקו, עטור כרמים עם חומות בזלת ומשקיף מלמעלה – הר פיקו. האי הוא השני בגודלו באשכול האאיים האזורים ואחד היעדים המובילים בעולם לצפייה בלווייתנים, בשל קרבתו לנתיבי הנדידה שלהם.

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
מתי ראיתם מתחם של דיור בר השגה הופך ויראלי?
מקומות
מתי ראיתם מתחם של דיור בר השגה הופך ויראלי?
  משרד האדריכלים Peter Barber Architects, התעלה מעבר לצורות עירוניות מוכרות ובניינים ציניים, זהים
ציורי הקיר בכפרים ההודים, מתחדשים כל שנה אחרי המונסון
מקומות
ציורי הקיר בכפרים ההודים, מתחדשים כל שנה אחרי המונסון
  כך זה במאות כפרי השבט, החבויים ביערות ובאזורים הכפריים הפוריים של מדינת ג’הרקאנד
הבית שציירו על קירותיו, הפך למוזיאון: Bonnet House
מקומות
הבית שציירו על קירותיו, הפך למוזיאון: Bonnet House
  זה התחיל ממתנת חתונה, מאביה של אשתו השנייה של פרד, שנתן להם נתח

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*